Naslovna > Automobili > Citroen > C4 > Novi benzinski motor e-THP 130 s turbopunjačem iz porodice PureTech

Citroën C4 među vodećim na tržištu

Novi benzinski motor e-THP 130 s turbopunjačem iz porodice PureTech

Porodica PureTech povećala se u 2014. godini dolaskom inačice s turbopunjačem, e-THP 130, prvog benzinskog motora grupe PSA PEUGEOT CITROËN koji poštuje normu Euro 6...

Konstruirane i proizvedene u Francuskoj, motore PureTech (novu porodicu trocilindarskih benzinskih motora) krasi inovativna, učinkovita i ekonomična tehnologija. Atmosferske izvedbe iz 2012. (jednolitrena od 68 KS i 1,2-litrena od 82 KS) omogućuju znatno veću snagu i manju potrošnju (do 25 %) u odnosu na prethodne generacije.

 

Porodica PureTech povećala se u 2014. godini dolaskom inačice s turbopunjačem, e-THP 130, prvog benzinskog motora grupe PSA PEUGEOT CITROËN koji poštuje normu Euro 6. U savršenom skladu sa sloganom Créative Technologie, CITROËN svojom inovativnošću ulazi u novo doba s motorom e-THP 130 u modelu Citroën C4. Novi se pogonski sklop odlikuje iznimno brzo dostupnim obrtnim momentom u kojem se može uživati u vrlo širokom rasponu. Nudi užitak u vožnji poput benzinskih motora pa čini Citroën C4 živahnim i dinamičnim. Primijenjenim su tehnologijama osigurane izuzetne performanse, a istodobno je zadržana i manja emisija CO2 u odnosu na konkurentne automobile.

 

KONCEPT BEZ USTUPAKA ZA VIŠE SNAGE I UŽITKA TE MANJU POTROŠNJU

 

Izniman užitak u vožnji

 

Zahvaljujući trocilindarskom ustroju i raznim tehnologijama (turbopunjaču, izravnom ubrizgavanju, promjenjivom upravljanju ventilima...), novi motor zadovoljava zahtjevne specifikacije i jamči izniman užitak u vožnji: e-THP 130 itekako je učinkovit s obzirom na to da razvija snagu od 130 KS pri 5500 o/min i najveći obrtni moment od 230 Nm pri 1750 o/min. Povrh toga je kompaktan, znatno smanjene mase i obujma radi performansa i užitka u vožnji među najboljima na tržištu. Izvanredan užitak zahvaljujući 6-stupanjskom ručnom mjenjaču.

 

Smanjenje obima u službi performansi

 

Motor e-THP 130 odlikuje se izvrsnim specifičnim performansama (80 kW/l i 190 Nm/l) koje omogućuju povećanje radnog učinka uz smanjenje obujma. Smanjuje emisije CO2 za 23 % (110 g umjesto 143 g) u odnosu na sadašnje četverocilindarske motore, istovremeno nudeći stvaran užitak u vožnji zahvaljujući vrlo velikom obrtniom momentu već od malog broja obrtaja. Opremljen visokoučinkovitim turbopunjačem nove generacije (240 000 o/min), e-THP 130 nudi najbolji kompromis između obrtnog momenta pri malom broju obrtaja i snage, s 95 % obrtnog momenta dostupnog od 1500 o/min do 3500 o/min.

 

Znatno smanjena potrošnja goriva i emisija CO2

-          Optimirano izgaranje 

 

Sistemu izgaranja bila je posvećena velika pozornost ne bi li se najbolje iskoristile tehnologije primijenjene u motoru, ponajprije središnje postavljeno visokotlačno (200 bara) izravno ubrizgavanje. Položaj brizgaljki, oblik mlaza (zahvaljujući laserskoj tehnologiji), upravljanje impulsima ubrizgavanja (moguća su najviše tri ubrizgavanja po ciklusu izgaranja) i tlak ubrizgavanja (do 200 bara) omogućuju optimalno raspršivanje goriva u komoru za izgaranje kako bi se postiglo najbolje moguće izgaranje. Potrošnja goriva i ispuštanje štetnih gasova  znatno su smanjeni optimizovanjem unutraše aerodinamike komore za izgaranje i promjenjivom fazom otvaranja i zatvaranja ventila usisavanja i izduvavanja. Omjer provrta i hoda preuzet je iz atmosferske izvedbe 1,2 l kako bi se postigao najbolji kompromis između učinkovitosti svojstvene sistemu izgaranja i gubitaka zbog trenja u motoru.

 

-          Smanjeno trenje

 

Izabrana konstrukcija motora i primijenjene tehnologije već su se potvrdile u atmosferskoj verziji, koja se nametnula kao novo mjerilo u klasi. Ti su izbori bili vođeni željom da se ograniče gubici zbog mehaničkog trenja, na koje odlazi oko petine snage . Tom smanjenju doprinose i dimenzije koljenastog vratila, pomak provrta cilindara i pogon bregastog vratila remenom u ulju. Radi smanjenja trenja, površine svornjaka klipova, klipnih prstena i podizača ventila presvučene su ugljikom strukturom sličnim dijamantu Naposljetku, regulirana uljna pumpa podmazuje motor točno onoliko koliko je potrebno.

 

Trenje je tako smanjeno za 30 % u odnosu na najboljeg konkurenta. Motor e-THP 130 postaje nova referenca u svom segmentu.

 

Sastavni dijelovi prilagođeni većim zahtjevima

 

Motor e-THP 130 razvijen je na temelju konstrukcije s tri cilindra iz atmosferske izvedbe, stoga je 37 % dijelova inačice s turbopunjačem proizašlo iz atmosferskih motora.

 

Dosad neviđene performanse motora e-THP 130 proizašle su iz uporabe najsuvremenijih tehnologija i pojedinih ojačanih dijelova:

 

 

-          aluminijska glava motora ojačana je bakrom, a zbog termičke obrade može podnijeti velike napore. Kao kod atmosferske inačice, sabirnik ispušnih plinova dio je glave cilindra radi smanjenja ukupnih dimenzija i povećanja učinkovitosti motora,

-          blok motora, tlačno lijevan, mehanički je ojačan: lijeva se u vakuumu i dodatno termički obrađuje košuljice od lijevanog željeza umetnute u blok na poleđini imaju aluminijsku oblogu koja omogućuje savršeno prianjanje košuljice i bloka, a time i pouzdan rad i najmanje moguće izobličenje košuljica što, pak, doprinosi manjem trenju,

-          koljenasto vratilo je čelično (a ne od lijevanog željeza kao kod atmosferske inačice), a klipnjače su ojačane uporabom čelika visokih mehaničkih svojstava kako bi podnijele iznimne tlakove izgaranja.

 

Prije lansiranja e-THP 130 prošao je stroga ispitivanja koja su se sastojala od 25 000 sati na ispitnom stolu i više od 1,6 milijuna prijeđenih kilometara.

 

 

Zahvaljujući tim usavršenim dijelovima Citroën C4 e-THP 130 čuva okolišemisijom CO2 od 110 g/km i štedljivo troši gorivo u mješovitoj vožnji, samo 4,8 l/100 km (manje za 23 % u odnosu na prethodnu generaciju sa snagom većom za 10 KS).

 

Naposljetku, pri izradi modela Citroën C4 e-THP130 posebna je pozornost bila posvećena i zvučnoj udobnosti, na razini motora (točno ubrizgavanje), ali i na razini automobila primjenom posebnih apsorbirajućih elemenata.

Datum objave: 27/03/2014
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook