Naslovna > Automobili > Jeep > Compass > Novi Compass, rođen da iznenadi

Jeep Compass

Novi Compass, rođen da iznenadi

Jeep Compass potpuno je nov i donosi velike izmjene kada je riječ o karakteristikama i sadržajima koji su najdraži evropskim kupcima, a to su: stil, tehnologija, bezbjednost, održivost i funkcionalnost...

Antonela Bruno, šef brenda Jeep za Evropu, predstavila je novi model Compass, što je ujedno bila i  prva premijera jednog Jeep terenca u Evropi za grupu Stellantis. Novi Compass razvijen je tako na način da je više usmjeren Evropljanima razlikama primijetnim zahvaljujući unapređenom kvalitetu završne obrade i naprednoj tehnologiji unutar vozila. Predstavlja i bitne nove karakteristike koje na ljestvici kvaliteta podižu ocjenu kada je riječ o dizajnu, bezbjednosti, tehnologiji i funkcionalnosti.

 

 


Novi model ima snažan estetski karakter, pojačan prefinjenim i prepoznatljivim stilom – koji ostaje vjeran stilskim osobinama brenda, odličnom dinamikom vožnje i još inovativnijim rješenjima za bezbjednost i povezanost. Sve je krunisano poznatom 4x4 sposobnošću brenda Jeep, karakteristikom koja je usavršavana tokom preko 80 godina liderstva u terenskoj vožnji. Predstavljanjem prve generacije 2017. godine, Jeep Compass je označio povratak brenda u C-SUV segment, i bio je prvi Jeep specijalno dizajniran za svjetske puteve. Ovo je postavilo čvrste temelje za uspjeh ovog modela: sa preko 200.000 primjeraka prodatih od premijere u Evropi, kompaktni Jeep terenac je pokretač komercijalnih rezultata brenda i čini preko 40% njegove prodaje, potvrđujući svoju poziciju kao jednog od Jeep modela koji se najviše kod evropskih kupaca i jednog od natraženijih u konfiguraciji 4xe sa plug-in hibridnom tehnologijom. Otprilike je svaki četvrti model Compass prodat u Evropi 4xe verzija. Verzija 4xe je najprodavaniji plug-in hibridni model u Italiji.


Novi Compass dolazi sa širokim izborom efikasnih SUS i plug-in hibridnih motora, koji su svi usklađeni sa standardom Euro 6D Final, i paletom najnaprednijih aktivnih i pasivnih bezbjednosnih sistema koji unapređuju dinamično ponašanje i poznate 4x4 sposobnosti Jeep vozila. Izbor motora je proširen sa novim GSE 4-cilindričnim 1,3-litarskim turbo benzinskim motorom, dizajniranim da pruži odlične performanse, istovremeno pružajući odličnu udobnost tokom vožnje i efikasnost, pri čemu su potrošnja i emisije CO2 smanjenje za do 27% (WLTP ciklus) u poređenju sa prethodnim benzinskim modelom. Sve ovo je učinjeno još fascinantnijim predstavljanjem verzije sa plug-in hibridnom tehnologijom za 100% električnu vožnju bez emisija – kombinacija 4xe sposobnosti i održive mobilnosti: viđenje elektrifikacije brenda Jeep.


Elegantniji i moderniji, ima potpuno novu kabinu, dizajniranu da unaprijedi udobnost i život unutar vozila, i da učini iskustvo vožnje po gradu pametnijim. Glavne stavke uključuju potpuno HD digitalni 10,25-inčni klaster instrumenata, DAB radio, Uconnect 5 sistem sa ekranima osjetljivim na dodir od 8,4 inča do 10,1 inča, pomjerenih na sredinu kontrolne table na izdignutu poziciju, kako bi vozač mogao da ostane fokusiran na put, pet puta brži procesor, Android operativni sistem sa bežičnom Apple CarPlay i Android Auto integracijom pametnih telefona, interaktivnu 3D TomTom navigaciju i prepoznavanje prirodnog govora i Uconnect usluge.

 


Unutrašnjost je napravljena još funkcionalnijom sa novim raspoderom centralne konzole i povećanim prostorom tovarnog prostora (pružajući skoro 4,4 litra dodatnog prostora – trostruko povećanje naspram 2,8 litara u prethodnoj verziji, sada sa ukupno 7,2 litre). Takođe, nudi moderniji i prepoznatljiviji stil, zahvaljujući novoj kontrolnoj tabli, centralnom tunelu, volanu i panelima vrata, sa premijum materijalima i finišima.

 

 


 

Novi Compass je prvo Jeep vozilo u Evropi koje nudi autonomnu vožnju 2. nivoa opremljeno najnovijom generacijom sistema za pomoć vozaču (ADAS), kao dijelom standardne opreme, u cijeloj gami. Ovo uključuje: Traffic Sign Recognition, sistem koji čita i tumači saobraćajne znakove; Intelligent Speed Assist, sistem za automatsko održavanje vozila unutar okvira dozvoljene brzine; Drowsy Driver Alert, koji upozorava vozače kada im opadne pažnja ili ukoliko detektuje da su umorni; i Automatic Emergency Braking sistem sa prepoznavanjem pješaka i biciklista, koji usporava vozilo do stanja mirovanja, kako bi izbjegao (ili ublažio) potencijalne nezgode. Međutim glavni novitet je Highway Assist, prilagodljivi tempomat i sistem za držanje saobraćajne trake, kako bi automatski prilagodio brzinu i putanju vozila. Vozilo stoga automatski ostaje u sredini trake, na razumnoj udaljenosti od vozila ispred, za iskustvo u vožnji sa totalnim mirom (dostupan u drugoj polovini godine).


Najzad, novi Jeep Compass se sada nudi u novoj gami, koja se sastoji od pet paketa opreme (Sport, Longitute, Limited, S, i Trailhawk), sa pet različitih kombinacija pogonskih sistema – benzinski, dizel i plug-in hibridni, tri mjenjača (6-stepeni ručni, automatski Dual Dry Clutch Transmission (DDCT) ili 6-stepeni automatski) – i prednjim ili pogonom na sva četiri točka. Benzinska verzija ima i 1,3-litarski GSE motor sa 130 KS uparen sa ručnim mjenjačem ili 150 KS uparen sa DDCT menjačem, oba sa prednjim pogonom. Kompletirajući izbor motora sa unutrašnjim sagorijevanjem, dolazi 1,6-litarski dizel motor sa 130 KS uparen sa 6-stepenim ručnim mjenjačem i pogonom na prednje točkove. Plug-in hibridni motori se nude u dva nivoa snage – 190 KS i 240 KS, upareni sa 6-stepenim automatskim menjačem i eAWD pogonom na četiri točka.

 

Datum objave: 07/04/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook