Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Novi neuspjeh na domaćem tržištu

General Motors

Novi neuspjeh na domaćem tržištu

Nakon višedecenijske dominacije, koja se uskoro mogla protegnuti čitav vijek, američki proizvođač automobila General Motors na putu je da izgubi titulu najprodavanijeg brenda u SAD na godišnjem nivou...

Još od perioda između dva svjetska rata, i iz vremena nagle ekspanzije automobilske indrustrije, konkretno od 1926. godine, General Motors je suvereno vladao tržištem Sjedinjenih Američkih Država, a neko vrijeme i svijeta, po broju isporučenih automobila na godišnjem nivou. Pametnom strategijom i kvalitetnom ponudom ovaj proizvođač uspjevao je da zadrži interesovanje i povjerenje kod domaćih kupaca, međutim u posljednje vrijeme iz više razloga ovaj osjećaj blijedi.

 

 

 

 

 


Prvo su evropski i japanski proizvođači uspjeli da potisnu General Motors sa mjesta lidera na svjetskom tržištu, a sada se čini kako ga ista sudbina čeka i u vlastitom dvorištu. Krajem prošlog mjeseca proizvođači automobila su objavili redovni izvještaj prodanih vozila za period trećeg kvartala, nakon čega su mnoge stvari isplivale na vidjelo. Tako je General Motors objelodanio da je u ovom periodu isporučio ukupno 446.997 novih vozila, što je za 218.195 manje u odnosu na isti period prošle godine. Ovaj podatak odmah pokazuje eventualni neuspjeh, naročito ako se uzme u obzir da je cifra prodanih automobila u jednom tromjesečju najmanja još od 1958. godine. Dodatni udarac za najvećeg proizvođača vozila iz SAD je i činjenica da je japanska Toyota uspjela da proda čak 80.000 automobila više u 2021. godini za sada, pa joj tako preostaje još samo jedno tromjesečje da zadrži prvu poziciju i postane novi lider na tržištu SAD u jednoj godini, te tako konačno skine GM sa trona. Za ovaj neuspjeh amerikanci ističu par uzroka, prije svega globalna nestašica čipova, usporava proces proizvodnje popularnih  modela, čija ponuda ne može da sustigne potražnju. Pored nedovoljnih zaliha dragocjenih dijelova GM krivi i vladu SAD, koja svojim odlukama otežava proizvodnju i cirkulaciju ovih komponenti. A iznesen je i podatak da usljed manjka radne snage na ulazak u zemlju čeka i 500 hiljada kontejnera sa transportnih brodova, u kojima se nalazi veliki broj opreme i dijelova koji se koriste u proizvodnji vozila.

 

Datum objave: 04/10/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook