Naslovna > Tehnika > Novo srce
FOTO GALERIJA (3)

Renault 2.3 dCi

Novo srce

Francuski Renault spada među proizvođače koji konstantno unapređuju svoje proizvode. Smanjenje potrošnje, emisije štetnih izduvnih gasova i troškova eksploatacije je na listi prioriteta ovog proizvođača automobila i komercijalnih vozila. Da u Renaultu nisu samo fokusirani na putnički program, dokazuje njihov novi...

Renault Master koji već dugi niz godina u segmentu dostavnih vozila vodi „tešku“ bitku sa modelima drugih poznatih proizvođača. Treća generacija Mastera dolazi sa novim 2.3 dCi agregatom (M9T), koji predstavlja zamjenu za dosadašnje 2.0 i 3.0-litarske agregate, koji su do sada korišteni za pogon komercijalnih vozila. Novi agregat zasniva se na provjerenom 2.0-litarskom dCi agregatu (M9R), koji se u Renaultu ugrađuje u modele Laguna i Espace. Osnovni cilj pri konstruisanju novog agregata bio je da se ponude što bolje karakteristike po pitanju snage, potrošnje, emisije štetnih gasova i snižavanje troškova održavanja u odnosu na već postojeće četvorocilindrične dCi agregate. Trostruka vrijednost snage novog agregata od 100, 125 i 150 KS je jedna od njegovih bitnih karakteristika, što mu „otvara vrata“ za ugradnju u ostala vozila kompanije Renault/Nissan. Samo povećanje zapremine od 0,3 litra izvedeno je povećanjem prečnika cilindra i ugradnjom klipova dužeg hoda. Naravno, nove brizgaljke sa sedam otvora i ubrizgavanje posljednje generacije doprinijeli su tome da ovaj agregat bude sposoban da zamijeni 2.5 i 3.0 dCi agregate i postane „stub“ Renaultovog komercijalnog programa. Ovim agregatom Renault provodi sopstvenu „akciju“ na smanjenju zapremine motora (downsizing), emisije štetnih gasova i potrošnje. Posebno je zanimljivo da se 2.3 dCi, kada je pogon na prednje točkove, ugrađuje poprečno, a kada je pogon na zadnje točkove, ugrađuje se uzdužno, što opet govori o njegovoj „svestranosti“ pri ugradnji, jer se sada svi modeli Mastera isporučuju sa ovim motorom.


 

 

 

 

Bolje karakteristike novog agregata, po tvrdnjama Renaulta, primjetne su kada se uporede podaci sa starim 2.0 i 3.0 dCi motorima. Prosječna potrošnja novog 2.3 dCi agregata u prosjeku je manja za jednu litru, a ako posmatramo samo verzije sa pogonom na zadnje točkove, i za čak 2,7 litara. Prosječna emisija CO2 manja je za 10%, a povećanje obrtnog momenta iznosi 30 Nm. Važno je još napomenuti da se ovaj novi agregat može „upariti“ sa ručnim ili robotizovanim mjenjačem, da postoje dvije vrste zadovoljavanja ekoloških normi, EURO 4 bez filtera čestica čađi i EURO 5 sa filterom. Verzije od 100 i 125 KS koriste turbine bez promjenljive geometrije krilaca, dok verzija od 150 KS ima turbinu promjenjive geometrije.

 

 

 

Ono što posebno „veseli“ korisnike Master komercijalnih vozila je i znatno ekonomičnije održavanje ovog agregata. Dok je 2.5 dCi imao interval održavanja od 30.000 km, novi 2.3 dCi ima interval od 40.000 km ili dvije godine između servisa. Više se ne gubi vrijeme na zamjenu zupčastog remena (svakih šest godina u prosjeku), jer se pogon bregaste osovine sada obavlja lancem. Pojednostavljeno, na svakih 150.000 km (prosječno četiri godine) 2.3 dCi agregat donosi uštedu od 1.800 € ili 37 € mjesečno. Proizvodnja novog 2.3 dCi motora odvijaće se u Cleonu u Francuskoj, u fabrici koja je poznata po svojim fleksibilnim proizvodnim linijama (na istoj traci proizvodiće se 2.0 dCi agregat za putnička vozila i 2.3 dCi za komercijalni program). Da su u  Reanaultu uvjereni u svoj program downsizinga, potvrđuje i vijest da će u navedenoj fabrici uskoro početi i proizvodnja novog 1.6 dCi agregata, kao zamjena za njihov, sada već legendarni, 1.9 dCi motor.

Datum objave: 05/06/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook