Naslovna > Automobili > Bentley > Batur > Odložen prvi električni automobil brenda zbog problema sa softverom

Bentli EV

Odložen prvi električni automobil brenda zbog problema sa softverom

Prvi EV će se proizvoditi u Velikoj Britaniji i biće zasnovan na Premium Platform Electric koju su razvili Porsche i Audi...

Bentli je namjeravao da predstavi svoj prvi električni model 2025. godine - ali do toga neće doći. CEO Adrian Hallmark rekao je za Automotive News Europe da je EV odložen za godinu dana zbog tehničkih problema izazvanih problemima sa softverom, kao i "problemima vezanim za platformu". Prvi Bentlijev EV sada se očekuje da će biti predstavljen krajem 2026. godine, ali isporuka kupcima neće početi do 2027. godine.  Bentli takođe odlaže svoj cilj da do kraja decenije postane potpuno električan. Prema novom planu, ultra luksuzni britanski brend želi potpuno da se oslobodi benzinskih automobila do 2033. Tri godine odloženi cilj omogućiće kompaniji da više investira u hibride kako bi obezbijedila glađi prelazak na potpuno EV liniju početkom naredne decenije.

 

 

 


Prvi EV će se proizvoditi u Velikoj Britaniji i biće zasnovan na Premium Platform Electric koju su razvili Porsche i Audi. Prvi modeli na PPE platformi nedavno su predstavljeni kao druga generacija Macana u januaru i Q6 E-Tron ranije ove nedjelje. Iako sva tri brenda spadaju pod kišobran Volkswagen Grupe, Audi tehnički posjeduje Bentli (kao i Lamborghini i Ducati) od 2022. godine. Odluka o odlaganju EV-a nije iznenađujuća, Macan i Q6 E-Tron takođe su trebali da stignu ranije, prema originalnim najavama. Prije nego što stigne prvi model bez emisija, Bentli se priprema da lansira visoko performansni plug-in hibridni sistem baziran na V-8 motoru. On će indirektno zamijeniti poznati W-12, koji nažalost odlazi sa 740-konjskim modelom Batur. Rukovodilac kompanije priznaje da je Bentli procijenio da će potražnja za hibridima opadati bliže kraju decenije, ali se sada očekuje da će rasti. Shodno tome, luksuzni proizvođač ulaže "stotine miliona" u novi talas PHEV-ova koji će ostati u prodaji početkom naredne decenije kako bi zadovoljio potražnju. Punchy V8 PHEV setup vidjećemo u modelima GT, GTC i Flying Spur kasnije tokom 2024. godine. Trenutni V-6 PHEV ostaje, dok će Bentayga zadržati svoj čisti benzinski pogon do 2026. godine kada je luksuzni SUV postavljen da postane isključivo električan.

 


Baterije koje će biti ugrađene u prvi Bentli EV imaće dovoljno energije za 350 do 450 milja vožnje sa jednim punjenjem, prema izjavi koju je prošle godine dao Hallmark. Punjenje baterije od 10 do 80 procenata trajaće manje od 20 minuta. Za sada, Bentayga je neprikosnoveni kralj prodaje sa udjelom od 44 procenata u ukupnom obimu u 2023. godini. Continental GT/GTC je sljedeći sa 31 procenatom, dok Flying Spur zauzima posljednje mjesto na podijumu sa udjelom od 25 procenata. U 2023. godini, ukupna isporuka opala je za 11 procenata na 13.560 jedinica.

Datum objave: 19/03/2024
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook