Naslovna > Komercijalna vozila > Ofanziva francuskih dostavnjaka
FOTO GALERIJA (4)

Vozili smo – Renault Master, Kangoo i Trafic

Ofanziva francuskih dostavnjaka

Za 2010. godinu Renault je u segmentu komercijalnih vozila pripremio niz noviteta... Najatraktivnija novina je odlična treća generacija Mastera, kojoj će značajnu podršku pružati poboljšani Kangoo i redizajnirani Trafic...

Rijetki su evropski proizvođači automobila koji pored aktuelne putničke game kupcima mogu da ponude i cjelokupnu komercijalnu liniju vozila, počevši od malih dostavnjaka pa sve do velikih teretnjaka. Jedan od nekolicine je Renault, koji je u Nici za novinare upriličio prezentaciju potpuno novog Mastera, redizajniranog Trafica te dopunjenu paletu modela Kangoo. U posljednjih 12 godina Renault je lider po pitanju prodaje komercijalnih vozila u zapadnoj Evropi sa tržišnim udjelom od 14,81% u 2009. godini, što je izvrstan rezultat uzimajući u obzir stanje u kojem se nalazi svjetska autoindustrija. Jedan od razloga izvrsnog uspjeha je i poslovično dobar kvalitet predvodnika prodaje modela Master, a da će se ovaj trend i nastaviti, dokazuju prvi pređeni kilometri za volanom nove, III generacije ovog modela. Udobna sjedišta, ergonomski oblikovana i modularna unutrašnjost, kvalitetni klima-uređaj, maksimalni tovarni prostor od 22 m3, samo su neki od elemenata koji idu u korist dobrom tržišnom nastupu.

 

 

 

 

Takođe, nova generacija Mastera dobila je i potpuno nove pogonske turbo dizel agregate zapremine 2,3 litre u rasponima snage 100, 125 i 146 konja, koji su u odnosu na 2,5 litarski agregat iz prethodne generacije ekonomičniji u prosjeku za 10%. Jedan od bitnijih detalja je i to što će se prvi put na tržištu pojaviti verzija ukupne nosivosti 3,5 odnosno 4,5 t sa zadnjom vučom i duplim točkovima na zadnjoj osovini. Da je novi Master potpuno prilagodljivo vozilo, svjedoče i specijalno prerađeni modeli za potrebe policije, elektrodistribucije, hitne pomoći ili takozvanih kamiona putara, sa klasičnim otvorenim sandukom i sve to u preko 300 različitih karoserijskih varijanti. Novi model u prodajnim salonima treba očekivati sredinom godine, sa cijenom koja još uvijek nije egzaktna, ali koja će, po svemu sudeći, biti ista ili neznatno veća u odnosu na prethodni Master II. U sjenci Mastera III novinarske ekipe su imale priliku da isprobaju nove varijante Kangooa te redizajnirani Trafic, za koji Francuzi tvrde da je potpuno novi model. Pa krenimo redom. Renault Kangoo Expess na tržištu je debitovao 1997. godine i od tada je širom svijeta plasiran u više od 1,6 miliona jedinica. Deset godina kasnije Renault predstavlja drugu generaciju Kangooa u dvije varijante - Express i Express Compact, a ove godine i treću varijantu-model Express Maxi, pa se sa pravom može reći da je Kangoo trenutno jedini minivan u Evropi koji se nudi u tri različite dužine međuosovinskog rastojanja. Novoj varijanti produžen je međuosovinski razmak za 40 cm, što je rezultovalo maksimalnim tovarnim prostorom zapremine 4,6 m3 i dužine 2,9 m.

 

Renault PRO+ usluga
Kao vodeći prodavac komercijalnih vozila u zapadnoj Evropi Renault je odlučio da svojim vjernim poslovnim klijentima izađe u susret i olakša im aktivnosti po pitanju servisiranja vozila i postprodaje. Takozvana Renault PRO+ mreža se bazira na principima „one stop“ shopa te će korisnicima usluga nuditi praktična i učinkovita rješenja radi zadovoljavanja zahtjeva svakog kupca ponaosob. Drugim riječima, korisnici ovih usluga biće u stanju da na jednom mjestu i u najkraćem roku servisiraju vlastito ili kupe novo vozilo, učestvuju u postprodaji, dobiju na uvid kompletnu serijsku, kao i gamu specijalno prerađenih modela za posebne namjene, odaberu dodatnu opremu, podignu finansijski kredit ili preuzmu zamjensko vozilo. Planira se da ovaj vid usluge do 2012. godine bude dostupan u preko 400 prodajnih koncesija širom svijeta. Napomenimo i to da je ova usluga već zaživjela u pojedinim prodajnim salonima Italije i Francuske.

 

 

Unutrašnjost je veoma modularna i dozvoljava prilagođavanja prema vlastitim zahtjevima i potrebama. Navedeni model tržištu će biti ponuđen kao zatvoreni furgon te postakljeni minivan, a kao pogonska jedinica koristiće se bazni 1.5-litarski dci agregat raspona snage od 85 do 105 konja. Karakterišu ga izrazito niska potrošnja, koja u kombinovanom ciklusu iznosi svega 5,3 litara dizela na 100 pređenih kilometara, a samim tim i ekološki prihvatljiva emisija CO2 od svega 140 g/km. Gama Renaultove komercijalne linije završava se modelom Trafic. Iako se po vanjskom izgledu ne bi moglo reći da je riječ o novom modelu, Renaultovi inženjeri su zasukali rukave i najveće promjene napravili ispod limenog plašta. Unutrašnjost i ergonomija su podignuti na viši nivo, što se najviše očituje u modernijem izgledu instrumentne ploče i centralne konzole, a sve u svrhu lakše upotrebe i povećanja tovarnog prostora.

 

 

 

Primjetna je i kvalitetnija završna obrada. Novi su i motori, a temelj pogonskog sklopa čini dvolitarski turbodizelaš, koji će se isporučivati u dva nivoa snage - 90 odnosno 115 konja. Time je smanjena i krajnja potrošnja, koja u oba slučaja iznosi 7,4 litre dizela na 100 pređenih kilometara uz emisiju CO2 od 192 g/km. Jedna od novosti jeste i unaprijeđeni putnički Trafic, a naročito zanimanje novinara izazvala je takozvana Black Edition verzija sa izvanrednom serijskom opremom i karakterističnom crnom metalik bojom, namijenjena transportu VIP klijentele. Analogno novom Masteru III i preostala dva modela na evropskom tržištu treba da se pojave početkom ljeta, sa cijenama koje će biti u rangu sa trenutnim za aktuelne modele.

 

 

Datum objave: 17/04/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook