Naslovna > Automobili > Toyota > Verso i Urban Cruiser > Ofanziva je počela
FOTO GALERIJA (16)

Vozili smo – Toyota Verso i Urban Cruiser

Ofanziva je počela

Japanska Toyota odlučno je ušla u obnovu svoje game, koju su nakon redizajniranih RAV-a, Yarisa, novog Avensisa nedavno upotpunili i novi porodični monovolumen Verso i mali gradski terenac Urban Cruiser...

Sa modelom Space Cruiser, koji je predstavljen 1984. godine, Toyota je napravila pionirske korake u razvoju danas veoma popularnih višenamjenskih vozila (MPV), a 2002. godine Corolla Verso predstavlja proboj ove japanske kompanije u C-MPV segment i tako pokušava da zadovolji sve veće zahtjeve tržišta za automobilima koji nude više od standardnog prevoznog sredstva. U posljednjih nekoliko godina, kada ovakva vozila imaju gotovo 10% udjela na evropskom tržištu automobila, bilo je sasvim opravdano očekivati da Toyota razvije potpuno novi MPV, koji više nije varijacija već postojećeg modela Corolla. Posljednji sajam automobila u Ženevi pokazao je da je ova pretpostavka potpuno tačna: Toyota je predstavila model Verso.

 

 

 

 


Prvih dana aprila imali smo priliku da se iz prve ruke upoznamo sa ovim vozilom tokom prezentacije i probnih vožnji za novinare koje su održane u Portugalu. Prvi utisci bi se u najkraćem mogli sažeti u tvrdnji da Toyota Verso predstavlja kombinaciju fleksibilnosti i praktičnosti čistokrvnog MPV-a sa udobnošću i voznim osobinama konvencionalnog putničkog vozila. Tokom dvodnevne prezentacije u portugalskoj prijestonici Lisabonu na raspologanju smo imali dvije izvedbe Toyote Verso - 2.0 sa 126 KS i šestostepenim manuelnim mjenjačem, koji se pokazao kao veoma solidan pogonski agregat za ovaj relativno masivan automobil, ali pravi užitak počeo je kada smo sjeli za volan 2.2 D-4D turbodizela sa cijelih 177 konjskih snaga i 400 Nm obrtnog momenta. Dok vozite ovaj automobil, vrlo lako vam se može desiti da na trenutak zaboravite da se nalazite za opravljačem porodičnog monovolumena.

 

 

 

Ne samo zbog impresivne snage nego i zbog činjenice da ovaj motor dolazi u kombinaciji sa izvanrednim Multidrive S automatskim mjenjačem, koji je bio i jedno od najprijatnijih iznenađenja upakovanih u novi Verso. Promjena stepena prenosa je bila izuzetno brza i precizna, što je zajedno sa odličnim ovjesom rezultiralo neodoljivim utiskom dinamične sportske vožnje. Obzirom da su kupci ovakvog automobila uglavnom porodični ljudi, najvažniji aspekti koje treba zadovoljiti su praktičnost, udobnost i sigurnost. I za sva tri nabrojana zahtjeva se može reći da su u modelu Verso u velikoj mjeri zadovoljena. Unutrašnjost je dizajnirana tako da bude maksimalno praktična. Osim toga, materijali koji su upotrijebljeni prilikom dizajna interijera izgledaju veoma kvalitetno i u mnogome doprinose kompletnom osjećaju udobnosti vožnje. Testni automobil bio je opremljen i sofisticiranim navigacionim uređajem, CD/MP3 stereo-sistemom sa šest zvučnika, a posebno zanimljiv dodatak bila je kamera postavljena na stražnjem dijelu vozila, koja se aktivira prilikom vožnje unazad, a projekcija slike se prikazuje u uglu unutrašnjeg retrovizora i čini manevrisanje veoma sigurnim i praktičnim.


 

 


Ali portugalska prezentacija ovdje se nije završila. Nakon upoznavanja sa novim Versom imali smo priliku da vozimo i još jedan potpuno novi model iz Toyotine game. Radi se o vozilu Urban Cruiser, koje predstavlja odgovor renomiranog japanskog proizvođača na veoma žestoku tržišnu borbu u segmentu gradskih automobila, koji u posljednjih nekoliko godina postaju najprodavanija roba u auto-industriji, a njihov tržišni udio neprestano raste, praktično iz dana u dan. Nakon što je u Ženevi najavljen, a na sajmu u Parizu nedavno i službeno predstavljen, ovo je bila i prva prilika da vozimo Urban Cruiser. Nakon modela Verso, prva stvar koju smo uočili je da je Cruiser namijenjen potpuno drugačijoj ciljnoj grupi, prije svega mladoj urbanoj populaciji. Oprema unutrašnjosti i materijali od kojih je izrađena svakako su skromniji od onih u Versu, ali to još uvijek ne znači da izgledaju jeftino i neudobno. Ovaj model za sada je opremljen 1,3- litarskim VVTi i 1,4 D-4D agregatima, a dostupan je isključivo sa manuelnim 6-stepenim mjenjačem. Međutim, ono što nas je najviše obradovalo je činjenica da je ovaj automobil dostupan i u AWD izvedbi.

 

 

 

Pogon na sva četiri točka je elektronski kontrolisan, tako da je snaga u zavisnosti od trenutnih potreba raspoređena na prednje i zadnje točkove, a jednostavnim pritiskom dugmeta na raspolaganju je i opcija raspodjele snage u odnosu 50-50 u slučaju potrebe. Najveća zamjerka odnosi se na pogonski agregat. Iako se 90 KS iz 1,4-dizelskog motora čine i više nego dovoljnim za potrebe gradskog automobila, mora se priznati da prilikom kretanja iz mjesta Urban Cruiser ostavlja utisak ljenosti, što su ljubitelji sporske vožnje shvatiti kao nedostatak. Ipak, iako ovaj automobil i nije koncipiran u tom pravcu, ležanje u zavojima i dinamika vožnje pokazali su se i više nego zadovoljavajući. Englezi bi rekli „Fun to drive“ – i sa ovom tvrdnjom se moramo složiti. Urban Cruiser je zaista zabavan za vožnju. Nakon evropske prezentacije, novi modeli iz Toyote krenuće i na tržišta zemalja u regiji, a vrlo brzo naći će se i u Bosni i Hercegovini. A i cijene su već poznate. Verso je u osnovnoj izvedbi dostupan već od 33.440 KM, a Urban Cruiser od 32.270 KM.

Datum objave: 22/04/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook