Naslovna > Automobili > Peugeot > 3008 > Po ukusu današnjih kupaca
FOTO GALERIJA (89)

Test – Peugeot 3008 Active 1.6 BlueHDi 120 Stop&Start

Po ukusu današnjih kupaca

Druga generacija Peugeota 3008 u svim je segmentima napravila veliki pomak u odnosu na prethodnika. Unutrašnji i vanjski dizajn u skladu je sa željama moderno orijentiranih kupaca pa se rad dizajnerskog tima može ocijeniti visokim ocjenama. Moderni su motori skromni potrošači goriva, dinamičke sposobnosti dobre a, usprkos moćnom izgledu, off-road mogućnosti ograničene jer 4x4 pogon nije u ponudi. Cijena testnog modela 47.868 KM... Piše: Alden Hadžagić

Od selektovanja modernih automobila po klasama sviju već boli glava jer su novi modeli, po pravilu, kompilacija raznih automobilskih klasa – od izrazito sportskih do grubih terenaca. Da li novi P3008 spada u Crossovere ili SUV-ove baš na briga. Bitno je da se kao takav dopada ciljnoj grupi kupaca. I zaista, gdje god da smo se pojavili prisutni nisu krili oduševljenje. Nismo ni mi!
Slobodno se može reći da je okomita i specifično dizajnirana maska motora najupečatljiviji dio karoserije. Masivne plastične zaštite čine prsten oko cijele karoserije pa je pravi off-road doživljaj zagarantovan. Obzirom da limene površine dominiraju nad staklenim izražen je osječaj čvrstoće i sigurnosti što je na kraju krajeva potvrdilo i nedavno NCAP testiranje. Gledajući karoseriju iz svih mogućih uglova većina će pomisliti da je P3008 pravi terenac iako to zapravo nije.

 


Otvaranjem vrata nastaje pravo oduševljenje. Možda će neki reči da pojedini detalji nisu baš originalni, odnosno da su se do sada mogli vidjeti kod nekih drugih proizvođača automobila, ali ne može se poreći da sve kao cjelina izgleda izvanredno. Potpuno digitalna instrument tabla polako ali sigurno postaje standard. Svjesni su toga u Peugeotu pa su je i ugradili. Pomoću okruklog prekidača na volanu vozač lako može birati neka od predloženih rješenja ili izabrati prikaze informacija koje sam odredi. Uz moderan izgled ekran daje dobru sliku pa je utisak sličan onom kojeg smo imali u nekim dosta skupljim automobilima sa sličnim rješenjima.
Već nekoliko godina Peugeot uporno gura ideju visoko postavljenih instrumenata koji su postali meta kritike. Iako su nas dizajneri pokušavali uvjeriti da je ''mlijeko crno'' svi smo tvrdili da se instrumenti jednostavno ne vide kada se volan namjesti u ''normalnu'' poziciju. Sada je problem konačno riješen. Volan je primjetno zaravnan na gornjem i donjem dijelu pa maltene izgleda četvrtasto. Iako je malen na njega se lako naviknuti pa po prvi put Peugeotu dižemo palac gore za ovu ideju.   
Ponuda prostora na svim je pozicijama dobra. Sigurni smo da se ni nešto viši putnici neće žaliti. Istina, zbog specifičnog oblika kokpita poneki bi suvozač za svoje noge mogao tražiti nekoliko centimetara više.
Zapremina prtljažnika od 520 litara dovoljna je i onima sa velikim transportnim ambicijama. Naravno, kopletna se zadnja klupa može preklopiti čime se P3008 predstavlja u pravi kombi.

 


Sve u svemu putnički je prostor veliki adut za privlačenje kupaca. Uz lijep dizajn i izraženu ergonomiju kupcima svakako gode odlični ugradbeni materijali i ista takva finalna obrada. Baš na ovim detaljima primjetan je veliki napredak u odnosu na neke starije modele francuskog proizvođača automobila. Onaj ko hoće baš potpun ugođaj treba nadoplatiti sa panoramski krov čije su dimenzije rekordne u klasi. No, može se i bez njega...
Svi motori grupacije PSA, bez obzira da li se radi o benzincima ili dizelašima, trenutno su među najboljima na tržištu. Naš je testni P3008 došao sa 1.6 litrenim HDi motorom koji u ovoj varijanti raspolaže sa 120 KS. Snaga se na prednju osovinu prenosi preko manuelnog mjenjača sa 6 stepeni prenosa. Odmah recimo da se pogon 4x4 ne nudi ni kao opcija iako robustan izgled najnovijeg Peugeotovog SUV-a baš asocira na ''prave'' off-road vožnje. Zbog nešto veće udaljenosti od tla nego što je slučaj kod običnih automobila moguć je prolaz preko izrazito loše podloge.
Ovjes je podešen netipično tvrdo za francuska vozila pa je brza vožnja po vujugavom putu zabavna i sigurna. U rubriku pohvale upisujemo i direktan upravljački mehanizam s kojim se gotovo savršeno uklapa već opisani mali volan. Povišena karoserija naginje se manje od očekivanog što dodatno otkriva da su opruge čvršće nego što smo očekivali. Kao negativna posljedica dolazi lupanje komponenti ovjesa prilikom prelaska preko poprečnih oštećenja i neravnina. Vjerujemo da se to može osjetiti samo na cestama koje su slične našima. Srećom, takve su u razvijenim zemljama rijetke pa se podešavanje ovjesa ne može smatrati kao greška.

 


Motor snagu razvija linearno. Turbo rupa se osjeti samo ako se u neprimejreno visokom stepenu prenosa odluči na pritiskanje pedale gasa do poda. Maksimalna snaga se oslobađa pri 3.500 obr/min dok je pik obrtnog momenta od 300 Nm dostupan već od 1.750 obr/min. Ubrzanja imeđuubrzanja su solidna pa nema nikakve realne potrebe za jačim motorom od 180 KS. Stvar prestiža je nešto drugo...
Ubrzanje od 0 do 100 km/h završi se za 11,2 dok je maksimalna brzina od 189 km/h više nego dovoljan za duge dionice autoputa. Mi smo tokom testa prosječno trošili tek nešto više od 5,5 litara što smatramo odličnim rezultatom. Gradski ciklus stani-kreni na dionici od 100 km iz rezevoara isprazni oko 6 litara dizela (uz aktiviran sistem start-stop)...

 

 

 

Nižim troškovima eksploatacije pogoduje servisni interval od 25.000 km ili jednom godišnje (važi za BiH). Istina, malo je onih koji će navedenu kilometražu prevaliti tokom 12 mjeseci ali ima i takvih... 
Prve reakcije tržišta potvrđuju da je Peugeot sa drugom generacijom modela 3008 napravio pun pogodak. U centar je pogođen interes modernih kupaca a isto bi se moglo reći i za pozicioniranje cijena. Bazni se P3008 može nabaviti za 38.245 KM dok verzija kao na testu do registracije košta 47.868 KM. Ispod pogledajte spisak opreme pa ćete sami zaključiti da je cijena itekako opravdana...   

 

 
Serijska oprema testnog automobila:
6x zračni jastuk (prednji i bočni zračni jastuci /bočni zavjesasti zračni jastuci u 1. i 2. redu), ESP sistem za kontrolu stabilnosti vozila, ASR - sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova, CDS - sistem za kontrolu stabilnosti vozila, Indirektni sistem za kontrolu pritiska u gumama, električna parkirna kočnica sa sistemom za pomoć pri kretanju na uzbrdici, halogeni farovi sa dnevnim LED svjetlima, upozorenje za prekoračenje vremena vožnje bez stajanja, prepoznavanje znakova ograničenja brzine i preporuka brzine, tempomat / limitator brzine, 17'' čelične felge sa ukrasnim poklopcem "Miami", set za popravak guma, vanjski retrovizori i ručice na vratima u boji karoserije, hromirana prednja maska vozila, obrub iznad vrata pri krovu od nehrđajućeg čelika, kožni volan, novi Peugeot i-Cockpit® sa instrument tablom u visini pogleda iznad volana, ručni klima uređaj sa ventilacijskim otvorima na zadnjim sjedalima, električno otvaranje prednjih i zadnjih stakala sa sekvencijalnim pomicanjem, dno prtljažnika podesivo u dvije visine, električni i grijani vanjski retrovizori, centralno zaključavanje sa daljinskim upravljačem, obloge unutrašnjosti od tkanine "Meco", ISOFIX kopče za tri dječje autosjedalice, preklopiva klupa za sjedenje 1/3-2/3 ("Magic Flat"), naslon za ruke i otvor za skije na stražnjoj klupi, naslon za ruke između prednjih sjedala s osvijetljenim i hlađenjem, osvijetljen pretinac ispred suvozača, brisači vjetrobranskog stakla sa sistemom pranja "Magic Wash", sjedalo za vozača sa podešavanjem visine, 3 utičnice 12 V (u predjelu sa priključci, na zadnjem dijelu konzole i u prtljažniku), 4 zvučnika + 2 visokotonca, prednje maglenke, sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake, zadnji parking senzori, 17'' aluminijske felge ''Chicago'', set za popravak guma, hromirani umeci na prednjoj maski, LED unutrašnja rasvjeta - LED stropno osvjetljenje sprijeda i straga sa 2 svjetla za čitanje, LED osvjetljenje u prtljažniku, osvjetljenje prostora za noge, LED osvjetljenje centralnog pretinca, Paket Vidljivost: automatsko paljenje dnevnih svjetala, automatski brisači sa senzorom za kišu, osvjetljenje pristupa vozilu, unutrašnji fotosenzibilni retrovizor, električno sekvencijalno podešavanje prednjih i zadnjih stakala, automatski dvozonski klima uređaj, sjedalo suvozača sa podešavanjem visine, ekran na dodir 8" sa spoljašnjim tasterima za brzi pristup, radio sa dvostrukim prijemnikom RCC (USB, MP3, Bluetooth).

 

 

Dodatna oprema na testnom automobilu:
HU13 - Električno preklopivi vanjski retrovizori (356 KM), KK02 - Profilirani aluminijski uzdužni krovni prtljažni nosači (394 KM), VD09 – Zatamnjena zadnja bočna stakla i staklo na vratima prtljažnika (356 KM), WABB - Ručno podesivo vozačevo sjedalo "AGR":- Električno podesiv nagib sjedala i potporom u lumbalnom dijelu (4 smjera) i mehanički podesiva dužina sjedala (544 KM), WL3F – NAVIGACIJA 3D (2.063 KM), WY16 – Prednji parking senzori (375 KM), ZHBD – 17" aluminijske felge "Chicago" + rezervni točak manjih dimenzija (225 KM), ZV09 - Paket "Sigurnost" (769 KM), 0MM0 –Metalik boja (1.032 KM). Ukupna vrijednost dodatne opreme - 6.114 KM.
 

Datum objave: 04/01/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook