Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Pola struja, pola benzin

Hyundai Kona Hybrid

Pola struja, pola benzin

Sa novom hibridnom verzijom Kone, Hyundai je svom kompaktnom SUV modelu dao još jače ekološki prihvatljive pogonske adute za borbu sa veoma jakom konkurencijom...

Nakon što su od početka prodaje u oktobru 2017. godine standardna i električna Kona našle put do čak 120.000 evropskih kupaca, Hyundai je odlučio proširiti pogonsku gamu svog kompaktnog SUV modela sa potpuno novom hibridnom verzijom. Mada je u početku posmatran sa podozrenjem, kao jedan od najjačih Koninih aduta vremenom se nametnuo njen neobičan dizajn. Iza provokativnog izgleda korejskog SUV-a stoji prvi čovjek Hyundaijevog dizajna, Nijemac Peter Schreyer, koji naglašava da Kona kao cjelina izgleda veoma skladno, dinamično i privlačno, odnosno da nudi vedre i razigrane boje. Kao zaštitnu nijansu za hibridni model Hyundai je odabrao upečatljivu plavu boju, mada će kupcima na raspolaganju biti i ostalih 11. Kada je riječ o bojama treba dodati da se krov automobila može dobiti u dvije kontrastne nijanse, sivoj i crnoj, odnosno da se hibridni model s vana od onih sa standarnim pogonom razlikuje tek po natpisima Hybrid na vratima prtljažnika i BlueDrive na bokovima.

 

Enterijer se u osnovi ne razlikuje od onog kakav je u standardnim modelima, ali ipak donosi jednu veliku multimedijalnu novinu, a to je najsavremeniji i do sada najveći 10,25-inčni na dodir osjetljivi ekran. Instrumenti su ostali analogno digitalni, sa blago izmijenjenom grafikom na putnom računaru, koja omogućava praćenje rada hibridnog pogona. Multimedija je savremena, te osim uvida u pogon, navigacije i razmjene podataka u realnom vremenu podržava i Android Auto, odnosno Apple Carplay sisteme, što između ostalog omogućava jednostavno povezivanje pametnih uređaja sa automobilom. Potencijalna oprema može biti veoma bogata, a izdvajaju se detalji poput „head up“ displeja i kožnih sjedišta sa integrisanim grijanjem i ventilacijom.

 

Najveće razlike u odnosu na ostale modele Kona Hybrid nudi pod poklopcem motora gdje se nalazi pogonski sklop koji je preuzet od hibridnog Ioniqa. Riječ je kombinaciji 1,6-litarskog GDI atmosferskog benzinca sa direktnim ubrizgavanjem goriva, koji razvija 105 KS i elektromotora koji raspolaže sa dodatnih 43,5 KS. Za prenos snage na prednje točkove zadužen je šestostepeni automatski mjenjač sa dva kvačila. Kao izvor energije za pogon elektromotora koristi se struja uskladištena u litijum-jonskim baterijama kapaciteta 1,56 kWh, koje se pune isključivo u vožnji bez mogućnosti priključenja na vanjski izvor struje. Ukupna kombinovana snaga koja je dostupna u hibridnoj Koni iznosi 141 KS, dok je najveći obrtni momenat 265 Nm. To je dovoljno da se od 0 do 100 km/h ubrza za 11,2 sekunde i dostigne najveća brzina od 160 km/h. Jedan od najvećih aduta hibridnog modela je prosječna potrošnja koja prema Hyundaijevim navodima iznosi 3,9 litara benzina na 100 pređenih kilometara.

Datum objave: 15/11/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook