Naslovna > Automobili > Dodge > Challenger > Posljednji Challenger sišao sa proizvodne trake

Dodge Challenger

Posljednji Challenger sišao sa proizvodne trake

Kraj za sadašnjeg Challengera je stigao, a posljednji primjerak je sišao s trake u kanadskoj provinciji Ontario u petak...

Kada je Dodge najavio ponovno lansiranje modela Challenger još 2006. godine, vjerovatno niko nije mogao predvidjeti koliki će uticaj imati na američku automobilsku industriju. Ova odluka je bila odgovor na iznenadni uspjeh nove generacije Ford Mustanga. Međutim, Dodge se suočavao s izazovom jer nije imao platformu za lakši sportski model. Kao rješenje, odlučili su se pozajmiti platformu LX od modela Dodge Charger i Chrysler 300, koju je originalno razvio Mercedes sredinom devedesetih godina. Zatim su dodali retro stil. Iako je svima bilo drago zbog fantastičnog retro dizajna, postojala je zabrinutost zbog težine Challangera, koja je prelazila dvije tone u nekim konfiguracijama. Svi znamo da masa predstavlja najveći izazov za sportske performanse, ali Dodge je išao logikom "ne razmišljajte mnogo, samo dodajte više snage" - kao da je rješenje bilo jednostavno dodati više snage i hvaliti se performansama na pravcu, a uspjeh nije mogao izostati. Tokom posljednjih petnaest godina, proizvedeno je više od 730 hiljada primjeraka Challenger modela.

 

 

 


Dodgeova strategija značajno se razlikovala od pristupa koji smo vidjeli u drugim akterima automobilske industrije. Umjesto uvođenja potpuno nove generacije automobila svakih šest do osam godina, ovaj američki gigant odlučio se zadržati osnovnu ideju i kontinuirano unapređivati svog "velikana". Većina ljudi možda ne bi primijetila značajne razlike između modela iz 2008. i onih iz 2023. godine, osim ako pažljivo posmatrate detalje. Iskreno rečeno, Dodge nije ovu strategiju primjenjivao iz želje, već prije iz nužnosti, jer dugo vremena nije imao finansijske resurse za potpunu transformaciju. Prvi trenutak slave dogodio se 2015. godine kada je predstavljeno izdanje Hellcat sa impozantnih 707 konjskih snaga. Ovaj model je bio bez premca u "narodnoj klasi", postavši jedan od najbržih četvorotočkaša na tržištu. Kasnije su se pojavili i modeli kao što su Demon (sa nevjerovatnih 840 "konja") i SRT 170 (s nevjerovatnih 1.025 "konja"). Dodge je time postavio nove standarde u brzini i performansama unutar svoje klase.

 


Ovaj posljednji model može ubrzati od nule do 100 km/h za samo 1,6 sekundi i postići maksimalnu brzinu od 344 km/h. Impresivno je sposoban 402 metra za svega 8,9 sekundi, obarajući tako rekord Bugatti Chirona kao najbržeg serijski proizvedenog automobila na pravcu. Sve to dolazi po cijeni koja je manja od 100 hiljada američkih dolara. Međutim, uprkos uspjehu i odličnim prodajnim rezultatima, Dodge nam saopštava da više nije u mogućnosti zadovoljiti sve strože zakone u vezi sa emisijom izduvnih gasova. Kao rezultat toga, modeli Charger i Challenger su eliminisani iz ponude, a zamijeniće ih novi model pod nazivom Charger Daytona SRT. Ovaj prelaz označava kraj ere modela Challenger u izdanju SRT 170. Važno je napomenuti da je posljednji proizvedeni primjerak ovog modela već pronašao kupca mjesecima prije nego što je napravljen, budući da je bio prodat na aukciji u junu za iznos od 700 hiljada dolara, a sav prihod je išao u dobrotvorne svrhe.

Datum objave: 25/12/2023
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook