Naslovna > Retro > Povratak legende
FOTO GALERIJA (18)

Renault Gordini

Povratak legende

Sedamdesetih godina prošlog vijeka ime Renault Gordini bilo je sinonim za pristupačne francuske automobile, izrazitog sportskog karaktera i jednostavne, ali za to vrijeme napredne koncepcije...

Još od prvog automobila strast za konjskim snagama i brzinom uzburkavala je krv zaljubljenika u četverotočkaše i to posebno onih koji su bili ili su još uvijek zaljubljeni u male plave automobile sa bijelim trakama na prednjem poklopcu i krovu – Renault Gordini. Za njih se 19. juli 1970. godine ističe kao svojevrsni orijentirski datum. Naime na ovaj dan je više od 3.000 vozača došlo na stazu Paul Ricard Le Castellet sa svojim francusko plavim Renault 8 Gordinijima iz različitih dijelova Evrope, s željom da pozdrave predstavljanje novog člana ove slavne porodice Renaulta 12 Gordini. O tadašnjem načinu poimanja automobila najbolje govori činjenica da su neki od njih su proputovali i do dvije hiljade kilometara da bi prisustvovali sada već istorijskom skupu koji je slavio, kako su ga često nazivali, tjuning čarobnjaka Amadee Gordinija.

 

 

 

 

 

 

Začetnik novog pravca i za ono vrijeme savremenijih tehnologija Renault 12 Gordini došao je sa naprijed postavljenim motorom i prednjim pogonom. Vlasnici Renaulta 8 Gordini bili su prilično skeptični zbog potpune izmjene originalne Gordini koncepcije sa motorom postavljenim pozadi i pogonom na zadnje točkove. Ipak, nakon više od 11.000 proizvedenih primjeraka, Renault 8 Gordini je zadržao auru čistokrvnog, izvornog sportiste i pored toga što je Renault 12 Gordini bio znatno kapacitetnije vozilo.

 


Renault 8 Gordini bio je u svoje vrijeme automobil o kojem su maštali mnogi tadašnji vozači. Dvostruka okrugla svjetla, bijele trkaće trake, enterijer sa mnogim sportskim detaljima, te iznad svega francuska Racing Blue boja bili su samo neki od detalja koji su ovom malom automobilu pružali unikatnu notu prepoznatljivosti. Renault 8 Gordini bio je izuzetno popularan i zbog činjenice da nije bilo potrebno potrošiti cijelo bogatstvo da bi se došlo do pravog sportskog automobila, koji je uz to bio i veoma upotrebljiv u svakodnevnoj vožnji. Upravo zbog toga, ali i sjajnih voznih osobina Gordini je postao sinonim za jedinstveni sportski užitak koji su svojevremeno mogli pružiti samo Renault automobila, a vremenom i svojevrsni simbol Francuske.



Ipak, sve ono po čemu je Renault Gordini postao poseban nije bilo baš francusko. Naime Amadeo Gordini rođen je 1899. godine u Italiji, a čak i kao adolescent je važio za velikog mehaničkog maga. Francusko državljanstvo dobija 1929. godine, a sa Renaultom udružuje snage u januaru 1957. godine. Plod te saradnje je više od 200.000 Renaulta Gordini sa kojima su se u periodu između 60-ih i 70-ih godina prošlog vijeka družile najmanje dvije generacije vozača. Na veliki uspjeh Renaulta 8 Gordini uticali su i rezultati na različitim motorsport takmičenjima. Ovaj mali srčani automobil je 1964. na Corsica rallyju zauzeo 1, 3, 4. i 5. mjesto, a 1966. verzija 1300 slavi rođenje Gordini kupa.

 


Sada već legendarni Renault 8 Gordini debitovao je sa 1.1-litarskim motorom, a uz pomoć redizajnirane glave agregata oslobađao je 77,5, odnosno 90 KS po SAE normama, dovoljnih za maksimalnu brzinu od tada vrtoglavih 170 km/h. Koliko je ovaj mali sportski automobil bio ubjedljiv, najbolje pokazuje poređenje sa legendarnim Citroenom DS19 i Peugeotom 404, koji su ostvarivali maksimalnu brzinu od 160, odnosno 140 km/h. Već 1966. na scenu stupa 1.3-litarska verzija sa 88, odnosno 110 po SAE normama, koja je bila u stanju jedan kilometar bez zaleta preći za 32 sekunde, što je gotovo identično ostvarenje znatno mlađeg i modernijeg Peugeota 205 GTI 1.6. Ove godine Renault ponovo oživljava ime Gordini, a prvi pripadnik nove porodice je Twingo Gordini RS, kojem će se naredne godine pridružiti i verzija Clio. Povratak još jedne legende motorsporta zasigurno neće proći nezapaženo.

Datum objave: 12/01/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook