Naslovna > Automobili > Toyota > Supra > Povratak legende

Toyota

Povratak legende

Potpuno nova Toyota Supra, peta generacija Toyotinog legendarnog sportskog automobila i prvi globalni GR model koji proizvodi TOYOTA GAZOO Racing, debitovala je 14. januara 2019. godine na Međunarodnom sajmu automobila u Detroitu...

Nova Toyota GR Supra zamišljena je kao sportski automobil u svom najčistijem obliku, bez kompromisa koji bi umanjio užitak vožnje. Glavni inženjer Tetsuya Tada pridržavao se klasičnog oblika gradeći na naslijeđu Toyotinih prošlih generacija Supre i originalnog sportskog 2000GT. Ljubitelji vožnje mogu očekivati uzbudljiv spoj snage, agilnosti i preciznog upravljanja, postignut zahvaljujući kombinaciji kratkog međuosovinskog razmaka i širokog stava, male težine, niskog centra gravitacije i vrlo krutog tijela. 3-litarski motor ima dvostruki turbo punjač i proizvodi 340 KS i 500 Nm obrtnog momenta. U kombinaciji sa automatskim menjačem sa osam brzina, karakteriše ga glatko i snažno ubrzanje, sa velikim obrtnim momentom. TOYOTA GAZOO Racing je odigrao značajnu ulogu u poboljšanju performansi novog sportskog automobila, intenzivno radeći na čuvenoj Nürburgring Nordschleife stazi i okolnim cestama u Njemačkoj. Dalje testiranje je obavljeno na cestama širom svijeta, a kako bi bio siguran da je automobil ispunio svoje obećanje, predsjednik Toyote Akio Toyoda stavio ga je i sam na test na Nürburgringu, u ulozi glavnog vozača prije nego što mu je dao zeleno svjetlo.

“Proveo sam bezbroj sati vožnje starom Suprom na Nürburgringu kako bih postao glavni vozač. Supra je kao stari prijatelj koji zauzima posebno mjesto u mom srcu. Dok su drugi proizvođači testirali svoje prelijepe nove prototipe, vozio sam staru Supru koje više nije bio u proizvodnji. Iako Toyota tada nije imala planove da napravi novu Supru, baš kao i mnogi drugi fanove Supre širom svijeta, potajno sam sanjao da se to dogodi. Novi GR Supra je rođen kroz testiranje u Nürburgringu i mogu iskreno reći da je to automobil koji je zabavan za vožnju i bolji nego ikada. ”, izjavio je Akio Toyoda, predsjednik Toyote.  Isporuke kupacima širom svijeta Toyote GR Supra početi će tokom krajem ljeta. Sva vozila će se proizvoditi u Grazu u Austriji.

 


Dizajn čistog sportskog automobila


Čak i na prvi pogled, lako je vidjeti kako se Toyotino veliko sportsko naslijeđe provlači u dizajnu nove Supre. Posebno je naglašen uticaj 2000GT-a kroz dugu haubu i  kompaktno tijelo, dok je karakterističan izgled četvrte generacije Supre uhvaćen u prednjem i stražnjem dijelu. Sličnosti, međutim idu dublje od samo vanjskog izgleda, jer nova Toyota GR Supra je u biti isti klasični sportski automobil snažnog šestocilindričnog motora i pogona na zadnje točkove kao i slavni prethodnici. Dizajn je precizno izračunat kako bi se postigle optimalne karakteristike, kao i idealna ravnoteža težine. Na primjer, krov nije samo stilska karakteristika inspirisana naslijeđem, on je efikasan u smanjenju otpora zraka, bez žrtvovanja prostora u kabini.Prednji dizajn je inspirisan četvrtom generacijom Supre, ali ima još izražajniji izgled s niskim stavom naglašenim istaknutom centralnom rešetkom koja je okružena velikim usisnicima zraka koji su neophodni za hlađenje motora. Sa bočne strane, niska hauba generiše dinamičnu liniju koja teče unazad od niskog nosa automobila, dok su zadnja ivica poklopca motora i zadnji spojler postavljeni na gotovo istoj visini. Podvozje ima neznatan ugao prema naprijed, dok kabina ima snažan nagib unazad, sa crnim prednjim stubovima i karakterističnim linijama na strani krova, naglašavajući napetu i kompaktnu kabinu. Oštri izgled, čvrsti pragovi izražavaju veliku krutost automobila. U Europi, Toyota GR Supra će biti standardno opremljena 19-inčnim alu naplatcima sa naizmjeničnim crnim i poliranim završnim krakovima.


Sa stražnje strane, spojler je optimiziran za suzbijanje lifta, dok trapezoidni oblik na stražnjem odbojniku stvara osjećaj kretanja prema dolje. Zadnja kombinovana svjetla imaju jednostavan unutrašnji raspored prstenova, dok su prepoznatljiva zadnja svjetla za maglu i svjetla za vožnju unazad formirana od tačkastih LED-ova grupisanih u sredini donjeg branika. Toyotin Supra stil će biti prikazan na najbolji mogući način kroz niz od osam različitih boja, uključujući jarke crvene, žute i plave nijanse. Novi Matt Storm Grey finiš će biti dostupan za specijalnu ediciju dodajući dodatnu vizuelnu dramu i metalnu teksturu zakrivljenim površinama automobila sa mat završnim slojem i naznakom plave.


Performanse motora
Vrhunac novog Toyota GR Supra je njegov 3.0-litarski linijski šestocilindrični motor, koji proizvodi do 340 DIN KS i 500 Nm obrtnog momenta. Opremljen je dvostrukim turbo punjačem, visokopreciznim direktnim ubrizgavanjem goriva i kontinuirano varijabilnom kontrolom ventila koja osigurava vrhunske momentne performanse kod vrlo niskih okretaja. Jedinica je snažna, dobro izbalansirana, glatka i lagana, sa uzbudljivim osjećajem ubrzanja. Kompatibilan je sa automatskim mjenjačem sa osam brzina koji obezbeđuje ultra brze promjene. Vozač može da kontroliše način promjene stepena prenosa pomoću ručica na upravljaču i može da izabere Normalni ili Sportski režim vožnje u zavisnosti od njihovih želja i uslova na cesti. Funkcija kontrole lansiranja omogućava snažno ubrzanje od mirovanja uz maksimalnu vuču, pomažući automobilu da dođe do 100 km/h za samo 4,3 sekunde. Zvuk motora i odziv, raspored mjenjača, prigušenje, upravljanje i aktivni diferencijalni učinak se podešavaju kada vozač odabere Sportski način rada. Kontrola stabilnosti vozila ima posebnu postavku “Track” koja se može izabrati, smanjujući nivo intervencije sistema, tako da vozač ima veću kontrolu nad dinamičkim performansama vozila.
 

Datum objave: 15/01/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook