Naslovna > Automobili > Aston Martin > Virage > Povratak otpisanog
FOTO GALERIJA (11)

Snovi - Aston Martin Virage

Povratak otpisanog

Druga generacija Viragea dolazi nakon 11 godina pauze, u dizajnerski ubjedljivom, luksuzom nabijenom i tehnološki do savršenstva izbalansiranom izdanju, koje već sada golica maštu bogataša širom svijeta...

Muzejska garaža britanskog Aston Martina jedna je od najznačajnijih riznica u kojima se danas čuva automobilsko blago. Kako i ne bi bila kada se u njoj nalaze legende poput DB Mark III, DB4, DB5, DBS-a, Lagonde i ostalih slavnih modela, koji su zahvaljujući bezvremenskom dizajnu, ručnoj izradi i vrhunskim motorima svaki u svoje vrijeme bili pojam visokog društvenog statusa i profinjenog ukusa. U tom muzeju legendi posebno mjesto zauzima i Aston Martin Virage, automobil koji je prvi put svjetskoj javnosti predstavljen 1988. godine, u okviru Birmingham Motor Showa. Dvije godine kasnije isporučeni su prvi modeli opremljeni 5.4-litarskim V8 benzinskim motorom, koji je razvijao 325 odnosno 300 KS, u kupe, odnosno kabriolet verziji. Mada i sa današnje distance snaga ovog motora djeluje pristojnom za elitni sportski automobil, svojevremeno je teško opravdavala cijenu od nemalih 200 hiljada dolara, što je dovelo do finansijskog fijaska slavnog britanskog proizvođača. To je 1994. godine iskoristio američki Ford, u čijem vlasništvu je Aston Martin bio do 2007. godine, kada je prešao u ruke bogatih kuvajtskih biznismena. Dolaskom Forda polovinom devedesetih Virage je dobio novi 6.3-litarski V8 motor sa 465 KS, a nedugo zatim i ABS sistem, ali ni to nije pomoglo da se podigne ugled ovog automobila u očima bogatih kupaca, pa je do 2000. godine i okončanja proizvodnje napravljeno samo 1.050 Aston Martina Virage. Mnogi su tada pomislili da ovaj model odlazi jednom za svagda u automobilsku istoriju, ali je demanti stigao na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi.

 

 

 

 

 

Novi Vantage dizajnerski se oslanja na limuzinski Rapid, a kupcima će biti ponuđen u kupeovskom i kabriolet izdanju. Za razliku od atraktivne limuzine Vantage donosi više sportskog duha, koji se ogleda u dinamičnijoj krovnoj liniji i mišićavijem prednjem odbojniku sa integrisanim donjim spojlerom. Više “mišića” vidljivo je i na zadnjem kraju, koji krase dva visoko postavljena izduvna “topa”. Preko tih “topova” diše Aston Martinov biser, ručno sklapani V12 benzinski agregat, koji se pravi u njemačkom gradu Kolnu. Visok nivo pouzdanosti ovom aluminijumskom benzincu obezbjeđuju specifičan, manuelni način proizvodnje, ali i opsežno testiranje, koje po završetku mora proći svaki agregat. Ovakav pristup u proizvodnji omogućava postizanje visokog nivoa pouzdanosti i pored činjenice da je riječ o motoru koji razvija 490 KS, odnosno 569 Nm obrtnog momenta. S druge strane to donosi i određenu dozu ekskluzivnosti, koja je i te kako značajna u klasi superluksuznih automobila, u koju se svrstava Virage.

 

 

Druga generacija Viragea zasnovana je na VH platformi, koju dijeli sa ostatkom Astona Martin game. Teška je 1.890 u kabriolet, odnosno 1.785 Kg u kupe izdanju sa idealnim rasporedom masa (50:50) između osovina. Snaga V12 agregata na zadnje točkove se prenosi pomoću Touchtronic 2 automatskog mjenjača sa šest stepeni prenos i mogućnošću ručnog “šaltanja” putem poluga na upravljaču. Sve to omogućava Virageu da do 100 km/h ubrza za 4,6 sekundi, te da dostigne maksimalnih 299 km/h. Za sigurno zaustavljanje zadužen je petoklipni kočioni sistem sa keramičkim karbon kočnicama, koji je od uporedivog čeličnog lakši za 12,5 kg. Sigurnost vožnje nadzire i armija savremenih elektronskih sistema zaduženih za dinamiku, stabilnost, kočnice i trakciju. Prve narudžbe za Aston Martin Virage već su počele, dok će se tačne cijene znati tek do polovine tekuće godine, kada u potpunosti zaživi proizvodnja.
 

Datum objave: 14/05/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook