Naslovna > Automobili > Audi > Q8 > Predstavljen redizajn krosover

Audi Q8

Predstavljen redizajn krosover

Dolazi sa novom rešetkom hladnjaka koja ima veće ćelije, a odbojnici su takođe redizajnirani sa modifikovanim usisnicima za vazduh. Dizajn naplataka je takođe ažuriran, počevši od bazne ponude sa točkovima veličine 20 inča, što je povećanje u odnosu na prethodne devetnaestoinčne točkove.

Razumljivo je da se Audi fokusirao na razvoj električnih vozila, što je rezultiralo nešto manjom energijom i entuzijazmom u ažuriranju modela sa unutrašnjim sagorijevanjem. To se jasno vidi u slučaju restilizacije svoje vodeće serije sa povišenom pozicijom sjedenja, modela Q8, koji je dobio nadogradnju pet godina nakon prvog lansiranja. Međutim, ovaj restilizovani model nije donio značajne promjene na karoseriji niti mehaničkim komponentama. Ono što je prvenstveno primjetno su poboljšanja u oblasti osvjetljenja. Na primjer, prvi put je uvedeno svjetlo sa tehnologijom matriksa kao opcija za Q8, koristeći lasersko-fosforna duga svjetla. Treba napomenuti da je Audi bio jedan od pionira u uvođenju ove tehnologije, ali se do sada nije koristila na modelu Q8.

 

 

 


"Laseri" u svjetlima se aktiviraju samo kada je drum ispred vozila prav i kada vozilo putuje brzinama preko 70 km/h. Dodatno, korisnici sada mogu birati između nekoliko različitih matrica dnevnih svjetala. Serijske zadnje svjetlosne grupe su takođe ažurirane i sada nude alternativnu opciju. Takođe je dostupna opcija svjetala sa najtanšim organskim diodama koje emituju svjetlost, poznate kao OLED svjetla. Ova svjetla se ističu po većem intenzitetu i ravnomjernosti svjetla. Ona takođe pružaju više svjetlosnih matrica koje korisnici mogu birati, a takođe su i prilagodljiva. Na primjer, ako vozilo koje se približava sa zadnje strane dolazi na udaljenost manju od dva metra, elektronika će aktivirati dodatne svjetlosne segmente kako bi upozorila vozača tog vozila (npr. motocikla).

 


Razlike između standardno stilizovane karoserije i one sa opcijom S line su dodatno istaknute, pri čemu se u prvom slučaju primjetno više koristi crna plastika. U kabini su promjene uglavnom vezane za završne materijale i dekorativne detalje, bez prelaska na reciklirane materijale. Kupci i dalje mogu birati između opcija kao što su koža i ostali uobičajeni materijali za enterijer Audija Q8. Multimedijalni sistem koristi platformu MIB3, iako je Volkswagen već pripremio sljedeću verziju, poznatu kao MIB4. U evropskom asortimanu nemaju se promjene u nepostojanju hibridnih varijanti. Takođe, i dalje su dostupni trolitarski V6 turbodizel motori u verzijama 45 TDI (231 KS) i 50 TDI (286 KS), dok Audi Q8 55 TFSI nudi trolitarski V6 benzinski turbo motor sa 340 konjskih snaga. Svi ovi modeli su blagi hibridi, opremljeni starter-generatorom koji radi na 48 volti, osmostepenim automatskim mjenjačem i stalnim pogonom na sva četiri točka. Istovremeno, restilizovan je i krosover Audi SQ8. U početku ga je pokretao moćni dizel konfigurisan kao V8, ali je morao da bude napušten nakon samo godinu dana proizvodnje, pa je od 2020. na moćnom Audiju SQ8 ugrađen V8 4.0 TFSI benzinski turbomotor. Do sada se nije promijenio.

 


Ovaj snažni krosover dolazi sa impresivnom snagom od 507 konjskih snaga i maksimalnim obrtnim momentom od 770 Nm. Sa ovom snagom, ovaj model može ubrzati do 100 km/h za samo 4.1 sekundu. U standardnoj opremi su vazdušno oslanjanje, aktivni stabilizatori i potpuno kontrolisana šasija. U Evropi je već moguće naručiti restilizovani model, a početna cijena za standardni Audi Q8 će biti 86.700 evra, dok će Audi SQ8 startovati sa početnom cijenom od 119.500 evra. Modeli sa dopunskim hibridnim i najmoćnijim RS Q8 oznakama će dobiti ažuriranje nešto kasnije.

Datum objave: 06/09/2023
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook