Kako poručuju iz ACEA-e razlog je u privrednom oporavku u južnoj Evropi, predstavljanju novih modela i poticanju potrošnje, što je izazvalo jačanje potražnje za automobilima.
Zbog recesije, visoke nezaposlenosti, slabosti potrošnje i državnih mjera štednje, evropska automobilska industrija zadnjih šest godina trpi pad prodaje, koja je najniža u zadnja dva desetljeća.
No, u posljednjih 10 mjeseci bilježi se stabilan rast potražnje, pa je samo u prvih šest mjeseci ove godine prodaja porasla za 6,2 posto u odnosu na isti lanjski period, na 6,85 miliona vozila. Pritom se bolje prodaju jeftiniji nego skuplji brendovi automobila.
Tako je u junu prodaja Dacie skočila za 32 posto u odnosu na isti lanjski mjesec, a slijede Renaultovi brendovi s rastom od 20 posto te Opel s rastom od 11,7 posto. Prodaja Volkswagenovog Seata porasla je za 13,2, a Škode za 12,6 posto.
Prodaja luksuznih vozila porasla je po nižim stopama. BMW je zabilježio rast prodaje za 7,6, a Audi za 1,4 posto. Daimler je, pak, zabilježio pad za 0,7 posto, ponajviše zbog pada prodaje gradskog modela Smart za 19 posto.