Naslovna > Vijesti > Promjena na vrhu najuspješnijih brendova

Francuska

Promjena na vrhu najuspješnijih brendova

Nedavno protekla godina ipak je pokazala da tržište automobila u najvećoj državi Evropske Unije nije uspjelo da se oporavi nakon krize iz 2020. godine, čemu svjedoče prodajnu rezultati...

Prema primarnim podacima koji pristižu iz Francuske tokom čitave 2021. godine ukupno je isporučeno oko 1.660.000 novih automobila, što je tek za manje od 1% bolji rezultat u odnosu na godinu prije. Dakle može se zaključiti da se kriza iz 2020. godine prelila i naproteklu godinu, a u prilog ovoj tezi ide i činjenica da je ovogodišnji prodajni rezultat salbiji za čak jednu četvrtinu u odnosu za 2019. godinu, prije početka krize epidemije virusa. S obzirom na slabije rezultate generalno, logičan zaključak je i to da je većina brendova godinu završila u negativnog skoru u odnosu na prethodne sezone.

 

 

 

 

 


Pored iznenađenja u obimu prodaje sezona iza iznijedrila je još nekoliko zanimljivosti, a najvažnija je promjena na samom vrhu liste najprodavanijih brendova. Tako je višegodišnji vladar Renault morao da ustupi prvo mjesto sunarodniku i rivalu Peugeotu. Kroz čitavu godinu Peugeot je ljubomorno čuvao prvo mjesto, a stručnjaci smatraju da postoji nekoliko razloga zašto se dogodila ova smjena. Prije svega bolja ponuda u popularnoj kategoriji SUV modela značajno je pogurala Peugeot ka vrhu, a drugi razlog bi mogla biti prodajna strategija Renaulta, gdje je pažnja usmjerena na prodaju manjeg  broja profitabilnijih modela nego na kvantitet. Završne brojke govore da je Peugeot isporučio oko 286 hiljada automobila, što je za nešto manje od 25% manje u odnosu na 2019. godinu, dok je Renault uspio da proda oko 267 hiljada ili 34% manje vozila u odnosu na isti period. Naravno riječ je o broju automobila koji su prodani isključivo na domaćem tržištu, a upravo je razlika u minusu ta koja je obezbjedila zlato Peugeotu. Na trećem mjesu nije bilo iznenađenja, a tu se našao tradicionalno Citroen sa oko 162.000 isporuka ili 31% slabijim rezultatom u odnosu na sezonu uoči krize.

Datum objave: 03/01/2022
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook