Naslovna > Automobili > Seat > Ateca > Prvo pa muško
FOTO GALERIJA (164)

Vozili smo – Seat Ateca

Prvo pa muško

Po prvi Seatov SUV otišli smo avionom u Barcelonu. Iz tamošnje fabrike na raspolaganje su nam stavili djevičansko bijelu Atecu opremljenu 2.0 TDI motorom snažnim 150 KS i paketom opreme Xcellence kojem ništa ne nedostaje. Na putu do bratskoga grada Sarajeva prešli smo nešto više od 2,000 km što sasvim dovoljno za sticanje prvih utisaka. Na kraju smo se posebno oduševili cijenom – naš automobil sa svim dodacima do registracije košta 58,612 KM...

Seat je, kao što znate, predstavio svoj prvi SUV Atecu za koji odmah možemo reći: ''prvo pa muško''. Komercijalizacija na ovim prostorima planirana je za 4. kvartal ove godine što je za zainteresirane kupce prilično dug period pa je ideja Autoshop magazina, ali i svih izdanja uspješne World of Speed kompanije bila da se po automobil ode u Barcelonu gdje se Ateca proizvodi. Nije trebalo dugo da se počne realizacija odlične ideje.

 


Po slijetanju na aerodrom otišli smo u garažu po djevičanski bijeli Seat Atecu koja je, bukvalno, tek sišla sa proizvodne trake. Ubrzo nakon upoznavanja sa automobilom otisnuli smo se na dalek put prema Bosni i Hercegovini. Pogled na kartu otkriva da na putu do Sarajeva moramo proći preko Španije, Francuske, Italije, Slovenije, Hrvatske i, naravno, od granice BiH do bratskog grada Barcelone Sarajeva.
Već poslije kraće dionice bilo nam je jasno da prvi španski SUV donosi nešto sasvim novo u najbrže rastući segment autoindustrije. Sjedišta i ergonomija su na vrlo visokom nivou što je samo po sebi i očekivano. Ali pravo iznenađenje priredio je ovjes. Podešen je po ukusu onih koji vožnju poistovjećuju sa užitkom s tim da se ni oni drugi, koji automobil shvataju kao nužno zlo za transport od tačke ''A'' do tačke ''B'' neće ništa buniti.

 


Većinu našeg dugog itinerera činile su odlične autoceste pa smo jedva čekali prelazak granice i dolazak na naše, ne baš tako kvalitetne, puteve. Začudo i na njima su se točkovi od 19 inča pokazale kao idealan izbor. Udarne rupe osjete se znatno manje nego što smo pretpostavljali pa se nadoplata za lijepo dizajnirane felge isplati.
Tokom vožnje po Azurnoj obali shvatili smo da je akustična izolacija bogato odmjerena što ide u prilog komforu. U Sarajevo smo stigli 24h prije planiranog roka baš zbog opšteg ugođaja u vožnji. Dnevni tempo od 1.000 km ni za koga ne bi trebao predstavljati napor a pogotovo ne za one koji rado sjedaju za volan. 
Multimedijalni sistem pruža sve moguće informacije a među njima i trenutni pritisak u turbo punjaču, broj kilovata koji dolaze na točkove, ugao zakretanja prednjih točkova... Mislimo da već uobičajene aplikacije za povezivanje pametnih telefona ne treba posebno pominjati.
Kada Ateca na jesen stigne u prodajne salone nudit će se sa dva benzinska i tri dizelska motora. Bazni model dolazi sa 1.0 litrenim TSI benzincem čija je radna zapremina ravnopravno raspoređena na tri cilindra. Snaga od 115 KS i pogon na prednje točkove sasvim je dovoljno za prosječne vozače. Na nekim tržištima, kao što je naše, taj se benzinac neće nuditi jer se pretpostavlja da neće biti interesantan ovdašnjim kupcima.

 

 

Za 1.4 TSI sa 150 KS možda se i nađe neki kupac na tržištima gdje se bilo kakav dizel agregat smatra kao '' must have''. Prve su vožnje pokazale da je taj benzinac skoro jednako ekonomičan kao dizelaš iste snage. Ponuda dizelaša počinje sa 1,6 TDI sa 115 KS. Nastavlja se sa 2.0 TDI maksimalne snage 150 KS a završava sa motorom iste radne zapremine ali sa respekta vrijednih 190 KS. Što se mjenjača tiče kupcima se nude manuelni sa 6 stepeni prenosa ili DSG sa stepenom prenosa više.
Da se radi o modernom 4x4 pogonu svjedoči okretni prekidač za biranje jednog od mnogih načina rada. I verzije sa 4x2 pogonom imaju isti prekidač ali sa nešto suženim obimom rada.   
Uz mnogobrojne adute zadužene za privlačenje kupaca Ateca raspolaže i onim najvažnijim- cijenom. Automobil s kojim smo došli iz Barcelone u našoj državi do registracije košta veoma povoljnih 58.600 KM. Pri tome posebno ističemo vrlo bogati paket opreme kojem zapravo ne nedostaje ništa. Za one sa manjim prohtjevima u ponudi se nalazi 1,6 TDI sa 115 KS i pogonom na prednju osovinu čija je cijena do registracije tek nešto iznad 36.000 KM. Tokom boravka u Barceloni čuli smo da je fabrika u slatkim mukama jer narudžbe pljušte sa svih evropskih tržišta iako službena prodaja još nije počela.     



  


 

Datum objave: 28/07/2016
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook