Naslovna > Automobili > Jaguar > Gama > E-Pace > Raspolaže sa jakim adutima

Jaguar E-Pace

Raspolaže sa jakim adutima

Jaguarov kompaktni SUV E-Pace, čijoj premijeri smo svjedočili na sajmu automobila u Frankfurtu dizajnerski je veoma moderan automobil, sa prepoznatljivim Jaguarovim DNK kodom i velikom rešetkastom maskom hladnjaka u centru pažnje...

Mada je većina očekivala da će britanski dizajneri po uzoru na konkurenciju igrati na sigurno i pribjeći vizuelnom „smanjivanju“ većeg F-Pacea, oni su kreirali potpuno nov i originalan automobil. S obzirom na to da je riječ o premium modelu, potencijalna konkurencija je više nego zanimljiva. Čine ju „bratski“ Land Rover Range Rover Evoque, zatim BMW X1, Audi Q3, pa i Volkswagen Tiguan u njegovim najskupocjenijim „R-line“ verzijama.

 

Mogućnosti personalizacije vanjskog dizajna su raznovrsne. Osnovni izgled automobila progresivno se mijenja kroz šest ponuđenih paketa opreme: S, SE, HSE, R-Dynamic S, R-Dynamic SE i R-Dynamic HSE. Kupci mogu da biraju između čak deset karoserijskih boja. Dvije su isključivo rezervisane za čitav automobil, dok se ostalih osam može dobiti u dvobojnim kombinacijama, sa kontrastnim crnim krovom. To je trendovsko rješenje koje primjenjuje sve veći broj proizvođača. Kada je riječ o krovu on može da bude u boji vozila ili crn. U ponudi je i stakleni panoramski krov dugačak 996 mm. On se može kombinovati sa krovom u boji vozila ili kontrastnoj crnoj nijansi. Vanjski izgled automobila moguće je dodatno nadograditi zahvaljujući širokom izboru moderno dizajniranih aluminijumskih naplataka. Podsjećamo da se uz E-Pace nudi čak deset različitih dezena alu točkova u rasponu od serijskih 17 do ekskluzivnih 21-inčnih. Kao svojevrsni vizuelni ukras nameće se i savremeno LED osvjetljenje. U Jaguaru ističu da su njihova LED svjetla zamišljena da traju koliko i sam automobil, odnosno da budu ekonomična i koriste manje energije u odnosu na standardna.

 

U unutrašnjosti se najbolje vidi sa koliko ozbiljnosti je Jaguar pristupio razvoju prvog kompaktnog SUV modela. Enterijer predstavlja savršen balans originalnih stilskih rješenja, savremene multimedijalne i informacione tehnologije, te vrhunske završne obrade, koja svakom od ugrađenih materijala daje kvalitet više. Kao jedan od najsnažnijih aduta u borbi sa konkurencijom Britanci ističu izuzetan kabinski komfor, te raskošnu ponudu prostora u oba reda sjedišta. Velika pažnja je posvećena svakom detalju, a poseban tim stručnjaka unutar Jaguara je radio samo na testiranju osjećaja koji se proizvode nakon kontakta prstiju i površina u automobilu.

 

Mogućnosti personalizacije enterijera su raznovrsne i u skladu sa Jaguarovim premium standardima. Uz dva različita modela sjedišta ponuđeno je 15 različitih platnenih i kožnih presvlaka, u svijetlim i tamnim tonovima. Osim standardnih ručno podesivih, prednja sjedišta se mogu dobiti i sa električnim podešavanjem u deset, 14 i 18 različitih pozicija. Specifičnim ukusima kupaca mogu se prilagoditi i boja, odnosno materijal obloge krovnih nosača i stropa, kućišta instrument table, umetka ispred suvozača, podnih tepiha i naslona za glavu. Ima šest zvučnika ukupne snage 125W. Drugi je „Meridian Sound“ sistem sa 11 zvučnika snage 380W, dok vrh ponude predstavlja „Meridian Surround Sound“ sistem sa 15 zvučnika i 825W. U Jaguaru se s posebnim poštovanjem odnose prema „Meridian“ audio sistemima, jer su razvijeni specijalno za njihova vozila. U standardnoj opremi su dostupni i klasični analogni instrumenti, dok se kao opcija nudi head-up displej (1.145 eura) sa prikazom najbitnijih informacija na vjetrobranskom staklu...

 

Zvanični dolazak E-Pace modela na bh. tržište, kako su nam na sajmu automobila u Frankfurtu potvrdili predstavnici britanskog proizvođača, planiran je za početak sljedeće godine po za sada nepoznatim cijenama. Podsjećamo da najpovoljniji Jaguarov kompaktni SUV na njemačkom tržištu, na kojem je prodaja počela neposredno nakon sajma, košta 34.950 eura. To je osjetno manje u odnosu na najpovoljniji Range Rover Evoque (35.650 eura), ali i na Audi Q3 za koji sa 2.0 motorima, konkurentnim onima koji pogone britanske modele, treba izdvojiti 37.200 eura. Jaguar je tako uz odličan dizajn, komforan, te luksuzno i savremeno opremljen enterijer, snažnu motorizaciju i napredne sisteme sigurnosti, E-Paceu pomalo neočekivano dao još jedan snažan adut, cijenu. To bi, s obzirom na njegov premium status koji uživa u automobilskoj javnosti, veoma lako mogla biti formula za veliki uspjeh.

 

MOTORI

Za razliku od većine konkurenata, koji imaju pogonsku gamu sa nekoliko motora, Jaguar je izbor sveo na svega dvije dvolitarske linijske jedinice, koje su dostupne sa više nivoa snage. Dizelski motor ima deklarisanu zapreminu od 1.999 ccm i dostupan je u tri verzije, sa: 150, 180 i 240 „konja“. Najsabija ima 380 Nm obrtnog momenta, srednja 430, a najjača čak 500. Početni benzinac zapremine 1.998 ccm raspolaže sa 249 KS i 365 Nm, dok najjači motor u E-Pace gami ima 300 KS i 400 Nm. Navedeni motori će se moći kombinovati sa šestostepenim ručnim ili devetostepenim automatskim mjenjačima. Bazni dizelski E-Pace će jedino imati pogon na prednje točkove, dok je 4x4 rezervisan za sve ostale modele.

 

SISTEMI ZA POMOĆ VOZAČU

Jaguar je E-Pace u potpunosti opremio u skladu sa veoma visokim sigurnosnim standardima. Na najvišem nivou zaštite automobil će imati sistem za nadzor puta, sa mogućnošću prepoznavanja pješaka i potencijalno opasnih situacija, sa automatskim kočenjem. Tu su i sistemi koji pokretom upravljača koriguju putanju vozila i vraćaju ga u saobraćajnu traku, koji prate vozačeve reakcije i stepen budnosti, zatim aktivni tempomat sa automatskom regulacijom brzine i razmaka od vozila ispred, pomoć pri bočnom i parkiranju unazad, te sistem za nadzor mrtvog ugla i vizuelni nadzor okoline vozila pod uglom od 360°.

Datum objave: 27/11/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook