Naslovna > Polovni automobili > Renault > Razmišljati kao kupac – najvažniji zadatak

Renault Austral

Razmišljati kao kupac – najvažniji zadatak

Dvanaest mjeseci prije početka prodaje vozilo se sve više testira u stvarnim uslovima i postepeno poprima stil i strukturni dizajn sličan onom kod serijskog modela. U posljednjoj fazi razvoja prototipi gotovo u potpunosti poprimaju izgled serijskih modela i na njima se sprovode završna ispitivanja usklađenosti...

Testiranja se bliže kraju, a novi Austral već je (skoro) na putevima. Stručnjaci za procjenu vozila, kao što su Frederik i Benjamin, testiraju vozilo u stvarnim uslovima kako bi definisali završna dotjerivanja. U ovom tekstu otkrivamo koja je njihova uloga u razvoju novog SUV-a, toliko ključnog za Renaultovo osvajanje C-segmenta ponovo. Rad na automobilu kao što je novi Austral podrazumijeva saradnju svih timova na razvoju njegovih karakteristika. Popis ovih karakteristika je dugačak, raznovrsan i seže u sva područja: upravljivost i prijanjanje na putu, udobnost, kočenje, performanse, potrošnja, ergonomičnost, povezivost i drugo. Svaka funkcionalnost mora da zadovolji ciljeve koji su jasno definisani od samog početka, a odnose se na očekivanja i potrebe ciljnih kupaca. Pri tome se u obzir uzima obećanje brenda koje ovaj proizvod treba da potvrdi, kao i obilježja sličnih vozila drugih proizvođača. Na kraju, dizajniranje vozila znači postavljanje kvantitativnih i kvalitativnih ciljeva za svaku funkcionalnost i mjerenje ispunjenosti tih ciljeva u svim fazama razvoja. Od početka do kraja prodaje, finalni proizvod mora djelovati privlačno i kupcima i brendu kao i da predstavlja racionalan izbor.

 

 

 


Upoznajmo Frederika i Benjamina, stručnjake zadužene za prockenu novog Renaulta Austral. Frederik je član Odjeljenja za planiranje proizvoda Renault Grupe, odgovornog za definisanje trendova kao i određivanje ciljnih kupaca i karakteristika za svako novo vozilo. Benjamin, s druge strane, dolazi iz Odeljenja za inženjering Renault Grupe, posvećenog pronalaženju tehničkih rješenja za nova vozila kao što je Renault Austral. Zajedno sa timom inženjera, Benjamin brine da sva tehnologija u vozilu funkcioniše tehnički besprijekorno. Benjamin i Frederik se bave različitim stvarima, ali njihove dužnosti se preklapaju u jednom važnom području: razmjeni neutralnih i objektivnih informacija o vozilu koje se testira. Oni su ti koji se stavljaju u poziciju kupca kako bi provjerili da li karakteristike Renault Australa ispunjavaju zacrtana očekivanja. Dvojica kolega, svaki iz svog ugla, procjenjuju vozilo i zatim upoređuju svoja mišljenja.


Kada sarađuje sa svojim kolegama inženjerima, Frederik im prenosi tehničke specifikacije koje se, u skladu sa osnovnim očekivanjima ciljnih kupaca, definišu za svako vozilo. Frederik nije direktno uključen u tehnički dizajn samog modela, što znači da može nezavisno da procenjuje napredak svakog projekta koji nadgleda. U projekte se uključuje redovno ili po potrebi kako bi stručno predstavio svoje utiske. U slučaju novog Australa, Frederik dijeli svoje analize sa Benjaminom i njegovim timom. Benjamin, sa druge strane, svakodnevno kontroliše i usmjerava tehnički razvoj novog Australa. Zajedno sa svojim timom garantuje za tehnička rješenja koja će se implementirati u vozilo. U tom smislu je svakodnevno uključen u definisanje i provjeru relevantnosti odabranih tehničkih rješenja.

 

Benjamin je, baš kao i Frederik, odgovoran za testiranje konačnog proizvoda u stvarnim uslovima i iz ugla kupca. U različitim fazama projekta često se javljaju razlike u percepciji i mišljenju koje mogu uticati na konačan razvoj pojedinih funkcija. Štaviše, ostvarivanje početnih ciljeva može dovesti do tehničkih poteškoća ili neočekivanih kašnjenja u realizaciji, pa čak i dodatnih troškova. Ni Austral nije izuzetak u tome. Ali, rad u paru nosi određenu prednost: stručnjaci za testiranje mogu pravovremeno (često i u ranim fazama projekta) i još mudrije sugerisati određene korekcije. Zajedno mogu da pronađu mnogo zrelija rješenja. Kada bi tim iz samo jednog odeljenja sprovodio takve procjene, one bi vjerovatno bile manje efikasne; ne bi bilo ni velike potrebe za strogim kompromisima, s obzirom na to da bi od početka bilo manje izazova.


„Istina je da mnogo raspravljamo. Ali takav je naš posao – drugačiji ni ne može biti. Najvažnije je od svega to da odluka koju donesemo bude u najboljem interesu kupaca. Na kraju uvijek dođemo do kompromisnog i pravog rješenja za naše kupce. Moram reći da to nije uvijek lako postići, ali jednom kad uspijemo, osjećaj je fantastičan” dodaje Benjamin.
Uloga prototipa: od testnog do serijskog modela


Rad na procjeni budućeg vozila započinje otprilike 18 mjeseci prije službenog predstavljanja automobila. Sam postupak počinje ispitivanjem testnog modela koji se zasniva na postojećem vozilu, ali od njega se razlikuje konstrukcijom kao i novim komponentama i dijelovima. Ova tajanstvena vozila se ističu izmijenjenom karoserijom i drugim vidljivim razlikama, obično razmakom između točkova i međuosovinskim razmakom, ali uprkos tome teško ih je identifikoati. Privlačno kamuflirani i vješto sastavljeni testni modeli, ovi tehnički hibridi se testiraju do krajnjih granica.

Datum objave: 22/03/2022
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook