Naslovna > Automobili > Renault > Koleos > S prethodnikom nema dodirnih tačaka
FOTO GALERIJA (48)

Vozili smo – Renault Koleos

S prethodnikom nema dodirnih tačaka

Naša je redakcija imala čast da među prvima na svijetu sjedne za upravljač novog Renault Koleosa napravljenoga po evropskim specifikacijama. Već su prvi kilometri po zanimljivim cestama Finske potvrdili da je u odnosu na prethodnika puno uvjerljiviji automobil – od dizajna do tehnologije. Kao što smo u naslovu napisali sa prethodnikom, izuzev imena, nema ama baš nikakve veze. Piše: Alden Hadžagić

Podsjećanja radi recimo da je prva generacija Renault Koleosa predstavljena 2008. godine. Ispod pomalo čudne karoserije krila se dobra mehanika koja, kao što pokazuju prodajni rezultati, nije bila dovoljna za ozbiljniji tržišni uspjeh na Starom kontinentu. Potpuno nova generacija Koleosa razvijena je na osnovu analize tržišta pa smo poslije testnih vožnji sigurni da će interes ovdašnjih kupaca biti itekako veći.

 

 

Novi Renault Koleos na tržište dolazi u pravom trenutku jer je sve brojnija i kvalitetnija konkurencija pokazala svoje adute. Istina, novi Koleos je na nekim nama dalekim tržištima već neko vrijeme prisutan pa je međunarodna prezentacija u Finskoj imala za cilj otkriti evropske specifikacije koje se u nekim detaljima razlikuju od globalnih.
Velika, upečatljiva, karoserija dolazi kao razrada dizajna započeta sa Cliom predstavljenim 2012. godine. Mišićav oblik karoserije baš kao i prednje svjetlosne grupe otkrivaju povezanost sa trenutno najvećom Renaultovom limuzinom Talismanom. U odnosu na prvu generaciju pomalo čudnog i oku ne baš ugodnog dizajna novi Koleos napravio je ogroman korak naprijed. Bez obzira na ugao gledanja mora se priznati da cjelina djeluje impozantno.

U ponudi je 7 boja karoserije i 4 dizajna točkova u rasponu od 17 do 19 inča što bi trebalo zadovoljiti većinu ukusa. Unutrašnjost je u potpunosti promijenjena. Očekivano, mnoga su dizajnerska rješenja preuzeta i prilagođena sa manjeg Kadjara ali i nekih drugih modela koji ne spadaju u SUV kategoriju. Centralnim dijelom kokpita dominira veliki info displej dijagonale 8,7 inča. Rukovanje se odvija kao na svakom tabletu što korisnicima znatno olakšava korištenje. Multimedijalni sistem je označen kao R-LINK 2 i kao takav donosi niz prednosti. Rezolucija je odlična pa se kao jedina mana može navesti dugo ''dizanje'' sistema nakon startanja motora. Svaki detalj u putničkom prostoru je podređen maksimalnom uživanju tokom vožnje. Prednja sjedišta imaju mogućnost podešavanja svih mogućih dijelova a uz to, uz doplatu, mogu biti ventilirana i grijana. Od sada i putnici na zadnjim sjedištima mogu uživati na grijanim sjedištima. Logično, svi su paketi opreme dodatno poboljšani pa se sada može naručiti i volan sa grijanjem...

 


Kome standardno dobro opremljene verzije nisu dovoljne na raspolaganju ima specijalni paket Initiale Paris. Koleos je peti Renaultov model u nizu s tom prestižnom oznakom. Tokom testiranja u okolini Helsinkija imali smo priliku voziti ''običnu'' i Initiale Paris verziju. Mora se priznati da posljednja daje poseban, da ne kažemo prestižan, ugođaj. Materijali, preciznost finalne obrade ali i sve ostalo daj pravi premium ugođaj bez kojeg je uspjeh u klasi velikih crossovera upitan.

 


Tokom vožnje po itinereru sastavljenom od svih vrsta podloge uvjerili smo se u udobnost i stabilnost novog Koleosa. Dobar dio dionica sastojao se od nabijenog makadama po kojem se vozi čuveni WRC Rally Finska. U takvim se uslovima Koleos snalazi kao riba u vodi pa makar bio sa pogonom na samo prednju osovinu. Vožnja po regionalnim cestama uvjerila nas je da Koleos tokom umjerenog tempa vožnje troši minimalne količine goriva. Dakako, imali smo dosta prilike voziti i po auto putu punog profila. Iako smo se manje – više držali strogih propisa zaključili smo da je akustična izolacija bogato odmjerena. Na žalost, zbog rigorozne Policije nismo se smjeli upustiti u traženje krajnjih granica na asfaltu. Ali, zato smo ekstremne uslove eksploatacije mogli iskusiti na zahtijevnom off-road poligonu gdje smo imali priliku voziti jaču dizelsku verziju sa 175 KS uparenu sa CVT mjenjačem i pogonom na sva četiri točka. Tom se prilikom uvjerili u off-road mogućnosti koje će malo koji vlasnik novog Koleosa moći i zamisliti a kamoli se upustiti u njih...

 


Recimo da nova generacija CVT mjenjača označenoga kao  X-Tronic radi odlično. U principu rad mjenjača je podešen tako da se ima osječaj da se radi o klasičnom automatskom mjenjaču sa 6 ili 7 stepni prenosa. Na svako naglo potapanje pedale gasa automatski se ulazi u sportski program koji podrazumijeva ubacivanje u viši stepen prenosa na granici crvenog područja na obrtomjeru.
Evropska specifikacija Renault Koleosa sačinjena je od dva dizel agregata. Prvi iz 1,6 litara radne zapremine daje 130 KS i 320 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Moderni turbo dizelaš nudi se u paru sa manuelnim i CVT mjenjačem ali isključivo sa pogonom na samo prednju osovinu. Na vrhu ponude nalazi se 2.0 dCi turbo dizelaš sa 175 KS i 380 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Ovaj se motor nudi uz nekoliko konfiguracija transmisije – pogon 4x4 i manuelni mjenjač, pogon 4x4 uz CVT mjenjač ili pogon na samo prednju osovinu uz CVT mjenjač. Očigledno je da za svakoga ima po nešto.
Tokom test vožnji primjetili smo da novi Koleos nema adaptivni tempomat što pomalo čudi baš kao i izostanak ''pomoći pri kretanju nizbrdo''. Naravno, bez pomenutih dodataka može se bez problema preživjeti ali ne možemo se oteti utisku da su u poređenju sa konkurencijom trebali biti već sada dostupni. Sigurni smo da će se tokom budućeg facelifta pomenti sistemi staviti na raspolaganje kupcima. Uostalom takve smo naznake čuli tokom neformalnog razgovora poslije službene press konferencije.   
Cijene će biti objavljenje uskoro, odnosno kada počne planirana komercijalizacija na našem tržištu.

Datum objave: 30/06/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook