Naslovna > Vijesti > Samovozeći automobili na javnim cestama

Volvo pokrenuo svjetski unikatan pilot projekat

Samovozeći automobili na javnim cestama

Pilot projekat uključuje samovozeće automobile, koji će koristiti oko 50 kilometara odabranih cesta u i oko Gothenburga...

Volvo pokrenuo svjetski unikatan pilot projekat samovozećih automobila na javnim cestama

 

Volvo Cars kompanija će imati vodeću ulogu u prvom svjetskom pilot projektu autonomne vožnje u kojem će se čak 100 samovozećih Volvo automobila svakodnevno kretati javnim cestama švedskog grada Gothenburg.

 

Inovativni „Drive Me“ projekat „samovozećih automobila za održivu mobilnost“, kojeg podržavaju i vladajuće strukture Švedske, djelo je saradnje Volva, švedske transportne administracije, zatim švedske transportne agencije, te Lindholmen Science parka i samog grada Gothenburg. Cilj je naglasiti društvene prednosti autonomne vožnje i vodeću poziciju kako Švedske, tako i Volva u području razvoja buduće mobilnosti.

 

„Autonomna vozila su sastavni dio Volvo Cars kompanije, kao i vizije nulte stope žrtava u saobraćaju koju propagiraju vladajuće strukture Švedske. Ovaj zajednički javni pilot projekat je važan korak prema našem cilju, odnosno dat će nam uvid u tehnološke izazove, te vrijedne povratne infomacije od ljudi koji će učestvovati u njemu.“ - izjavio je Hakan Samuelsson, predsjednik Volvo Car Group.

 

Pilot projekat uključuje samovozeće automobile, koji će koristiti oko 50 kilometara odabranih cesta u i oko Gothenburga. U pitanju su tipične ulice za svakodnevnu vožnju, te autocesta na kojoj su gužve česte.

 

„Naš cilj je automobil, koji se može samostalno izboriti sa svim uslovima saobraćanja, ukljućujući i napuštanje saobraćajnog toka u slučaju da vozač nije sposoban za vožnju.“ - objašnjava Erik Coelingh, tehnički specijalist pri Volvo Car Group.

 

Glavni ciljevi

„Drive Me“ projekat fokusirat će se na nekoliko bitnih područja kao što su:

-       Kako autonomna vozila donose socijalne i ekonomske prednosti, poboljšanjem efikasnosti saobraćaja, te unaprijeđenjem sigurnosti na cesti.

-       Infrastrukturni zahtjevi za autonomnu vožnju

-       Tipične saobraćajne situacije, pogodne za autonomna vozila

-       Uvjerenost kupaca u autonomne automobile

-       Kako drugi učesnici u saobraćaju komuniciraju sa samovozećim automobilima

 

Projekat će započeti već sljedeće 2014. godine sa istraživanjem i razvojem tehnologije. Prvi automobili se na cestama Gothenburga očekuju 2017. godine.

 

Udružene snage

Prepoznavši da rastuća urbanizacija nastavlja vršiti pritisak na transportne sisteme, „Drive Me“ projekat podsjeća na potrebu udruživanja snaga u cilju razvoja održivog društva i mobilnosti.

 

„Javni projekat će nam dati vrijedan uvid u socijalne prednosti autonomnih vozila kao prirodnog dijela saobraćajnog okruženja. Pametna vozila su dio rješenja, ali potreban je i širi društveni pristup, kako bi se stvorila održiva mobilnost za budućnost. Vjerujemo da nam međufunkcionalna saradnja može dati potreban poticaj.“ - tvrdi Coelingh.

 

Unikatan timski rad

„Švedska je razvila unikatnu saradnju između vladajućih struktura, industrije i akademske zajednice. To je rezultiralo svjetskim vodstvom na polju sigurnosti saobraćaja. Autonomna vozila i pametna infrastruktura će nas dovesti korak bliže maksimalno sigurnom saobraćaju. Ostim toga, otvorit će i nova radna mjesta i nove mogućnosti u Švedskoj.“ - izjavila je Catharina Elmsäter-Svärd, ministrica infrastrukture.

 

Obogaćivanje gradskog života

„Drive Me“ projekat će pomoći u definisanju uloge samovozećih automobila u budućem planiranju gradova. Polaganje puta za efikasnije korištenje zemljišta može pomoći u smanjenju infrastrukturnih investicija. Samovozeći automobili mogu obogatiti gradski život na mnoge načine, kao što je smanjenje štetnih emisija, odnosno poboljšanje kvalitete zraka. Korištenje Gothenburga kao arene za ovaj unikatni pilot projekat je jaka demonstracija želje ovog grada za efikasnim, čistim i sigurnim sistemom transporta.

 

Individualne prednosti

Autonomna vožnja će donijeti i brojne prednosti samim korisnicima. Iz temelja će izmjeniti pogled na vožnju automobila. Kao vozač budućnosti, imat ćete mogućnost planiranja vožnje sa kombinacijom autonomne i aktivne vožnje, u cilju efikasnijeg i kvalitetnijeg korištenja svakodnevne vožnje. Moći ćete se tokom vožnje potpuno opustiti, čitati novine, pričati na telefon ili raditi na tabletu.

 

„Tehnologija autonomne vožnje dopušta prepuštanje čina vožnje samom automobilu, kada okolnosti to dozvoljavaju.“ - zaključuje Hakan Samuelsson.

 

Spremni za autonomnu vožnju

Vozila uključena u ovaj pilot projekat se prema definiciji označavaju kao „potpuno autonomna vozila“ . U praksi to znači da se odgovornost upravljanja predaje automobilu, koji može savladati sve funkcije vožnje bez asistencije vozača. Od vozača se očekuje sa povremeno preuzme kontrolu, ali uz dovoljno vremena za preuzimanje iste.

 

Testna vozila će biti potpuno novi modeli, postavljeni na novu SPA platformu, koja je optimizirana za ugradnju svih sigurnosnih sistema i sistema podrške. Prvi SPA model bit će potpuno novi Volvo XC90, koji će biti predstavljen u 2014. godini.

 

Samoparkirajući automobil

Projekat uključuje i potpuno automatizirano parkiranje. Sistem autonomnog parkiranja omogućava da automobil sam pronađe odgovarajuće parking mjesto, a vozaču da izađe iz automobila već na ulazu ispred parkirališta.

 

"Naš se pristup bazira na autonomnoj vožnji automobila koji će se sigurno kretati u okolini s neautonomnim vozilima i nezaštićenim sudionicima u saobraćaju," obrazlaže Erik Coelingh.

Datum objave: 03/12/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook