Naslovna > Automobili > Dacia > Sandero > Šest mjeseci sa skromnim Rumunom
FOTO GALERIJA (15)

Maraton test – Dacia Sandero 1.2 Ambiance

Šest mjeseci sa skromnim Rumunom

U narednih šest mjeseci pokušaćemo da otkrijemo sve mane i prednosti najjeftinijeg rumunskog modela, koji je u svojoj prvoj generaciji ostvario zapažen uspjeh na bh. tržištu...

U istoj sedmici kada smo se rastali sa našim prethodnim maratoncem Chevroletom Aveom, u našu redakciju stigao je još jedan bh. kupcima veoma zanimljiv model. Riječ je o novom Dacia Sanderu sa 1.2 16v agregatom (75 KS) i početnim Ambiance paketom opreme, kojeg smo dobili na šestomjesečni maraton test. Druga generacija rumunskog kompakta zasnovana je na dobro poznatoj B0 platformi, koju je koristio i prethodni model. Dimenzije automobila su blago promijenjene, pa je novi Sandero 38 mm duži i 16 niži od prethodnika. Širina je smanjena za 2 cm, dok je osovinski razmak sa dužinom od 2.589 mm ostao isti. Sa 320 litara zapremine prtljažnik je ostao na istom nivou, čiju upotrebljivost i kapacitet (do 1.200 litara) povećavaju preklopivi dvodijelni nasloni zadnjih sjedišta. U odnosu na dimenzije, dizajn je pretrpio očekivano više promjena, zahvaljujući kojima se rumunski model ravnopravno svrstao sa većinom konkurenata u klasi.

 

Nasuprost francuske lepršavosti i inovativnosti, sve Dacije, pa i Sandero, praktikuju takozvani funkcionalni dizajn, sa jednostavnim oblicima i formama, koje ne zahtijevaju veliki angažman skupe tehnologije, energije i sredstava u procesu proizvodnje. Misija je jasna, a to je dobiti što povoljniji finalni proizvod, koji će biti jeftin i u ekspolataciji. Koliko su Rumuni i Francuzi uspjeli u ovoj drugoj namjeri, pokušaćemo utvrditi upravo u sljedećih šest mjeseci, kada ćemo sa Sanderom proći kroz nekoliko propisanih servisnih ciklusa, te prevesti veliki broj kilometara u realnim uslovima ekspolatacije.

 

 

PRVI OD DVA raspoloživa paketa opreme donosi minimum, bez kojeg se nijedan novi savremeni automobil ne može prihvatiti kao takav. U serijskoj opremi testnog Sandera tako se nalaze ABS i ESP. Navedeni elektronski sistemi, osim što unapređuju pasivnu sigurnost vožnje, navode nas na zaključak da su se u Daciji istinski potrudili, kako bi ostvarili što bolji rezultat na EuroNcap testu. Tu tezu dijelom potvrđuje i činjenica da u serijskoj opremi sada dolaze i četiri vazdušna jastuka, te da je konstrukcija automobila osjetno čvršća. Uz ručni klima uređaj, iz početnog paketa izdvajaju se još centralno zaključavanje sa komandama na ključu, automatsko paljenje svjetala, te indikator za pravovremenu promjenu brzine. Od starta dolazi i mnoštvo ukrasnih elemenata, sa kojima Sandero izgleda naočitije i oku ugodnije, kako s vana tako i iznutra. Na spisak dodatne opreme pridodat je još radio CD Mp3 uređaj sa 4 zvučnika po 15 W, USB i Aux priključcima, Bluetooth konekcijom i daljinskim komandama sa desne strane upravljača, koji kroz doplatu košta 572 KM. Kada se to doda na cijenu osnovnog modela od 15.011 KM, dobijamo činjenicu da naš novi maratonac do registracije košta 15.583 KM, te da je kao takav najjeftiniji model, kojeg smo do sada imali na maraton testu. 

Datum objave: 16/07/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook