Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Skandinavski sveden, brz i kompaktan SUV

Vozili smo - Volvo EX30

Skandinavski sveden, brz i kompaktan SUV

Volvo je nedavno predstavio svoj najmanji električni SUV model, koji je oblikovan prema trenutnom dizajnerskom pravcu koji smo prvi put vidjeli na većem XC90 modelu. Kabina ovog SUV-a donosi specifičan minimalistički dizajn s naglaskom na funkcionalnost. Kada su u pitanju performanse, ovo vozilo postavlja standarde jer predstavlja najbrži Volvo ikada napravljen...

Volvo je predstavio svoj najmanji električni SUV model, EX30, na događaju u Barseloni, jednom od ključnih evropskih gradova s jakim turističkim i ekonomskim uticajem, gdje električna vozila već igraju važnu ulogu u svakodnevnom životu. Ovaj novi model EX30 nosi sa sobom važan zadatak - postati glavni adut u Volvovoj budućoj prodaji. Sa dužinom od 4,23 metra, EX30 je kompaktniji za 20 centimetara u odnosu na prethodni najmanji SUV model XC40. Ovo pozicionira EX30 kao idealan gradski automobil, prilagođen za urbano okruženje i svakodnevne gradske vožnje. Volvo ističe početnu cijenu od 36.000 evra kao i opciju izbora između dvije različite baterije, čime pruža veću fleksibilnost i prilagodljivost potrebama kupaca.

 

 

 


Volvo se oslanja na još jedan adut kako bi privukao kupce, a to je moderni dizajn koji jasno podsjeća na nedavno predstavljeni i najveći potpuno električni SUV model, EX90. Ključna karakteristika novog dizajna su moderna i prepoznatljiva glavna piksel LED svjetla, koja su nazad podržana jednostavnom 3D grafikom. Grafika prednjih svjetala karakteristična je po detalju koji je postao prepoznatljiv za Volvo u posljednjih nekoliko godina - konturama čekića, simbola moćnog oružja nordijskog boga Tora. Vanjske linije su tradicionalno čiste, s karakterističnim off-road detaljima poput plastičnih obloga karoserije i povišenog klirensa. Tu su i aerodinamično oblikovani aluminijumski naplaci, dostupni u rasponu dimenzija od 18 do 19 inča. Novi dizajn se takođe može pohvaliti izuzetnom aerodinamikom, s koeficijentom otpora vazduha od 0,28. Kada je riječ o estetici, novi EX30 je dostupan u pet karoserijskih boja: sivoj, crnoj, žutoj, bijeloj i plavoj. Ove boje se mogu kombinovati s kontrastnim crnim krovom ili staklenim panoramskim krovom koji zauzima gotovo čitav prostor iznad glava putnika.

 

 

 

 

 

 

 

Unutrašnjost svih verzija očarava jednostavnošću i tradicionalnim skandinavskim osjećajem za praktičnost. Ulazak u kabinu sada zahtijeva upotrebu najnovijih tehnoloških dostignuća. Kontakt ključ ili karticu potrebno je prisloniti na odgovarajuću poziciju na B stubu, što omogućava otključavanje vozila. Volvo je pažljivo birao materijale za izradu enterijera, fokusirajući se na ekološki prihvatljive, reciklirane sirovine, bez korištenja prirodne kože. Klasični instrumenti su izostavljeni, a fokus je prebačen na centralni 12,3-inčni ekran visoke rezolucije koji osim multimedije prikazuje i osnovne informacije o vozilu, što zahtijeva prilagođavanje vozača na novi način informisanja. Kabina obiluje praktičnim pretincima i odlagalištima za sitnice, a prtljažnik ima zapreminu od 325 litara. Fizičkih komandi je minimalno, dok se većina funkcija upravlja digitalno, uključujući i podešavanje bočnih retrovizora putem ekrana multimedije. Materijali unutar kabine su minimalistički, ekološki i tipično skandinavski.

 


Da bismo istražili dinamičke mogućnosti automobila, isprobali smo dvije pogonske verzije: prva ima dva motora od 428 KS, što Volvo tvrdi da je najbrži model u njihovoj istoriji, ubrzavajući do 100 km/h za samo 3,6 sekundi. Druga verzija je "razumnija" s jednim motorom i zadnjim pogonom od 272 KS, idealna u kombinaciji sa većom baterijom od 69 kWh, koja omogućava domet od 475 km. Bez obzira na izbor pogona, EX30 se pokazao kao dinamičan i izuzetno udoban na cesti, precizan i zabavan, posebno na krivudavim putevima koji su obilježje okoline Barselone. Ulazna cijena ovog modela počinje od 36.000 evra, što je očekivani iznos za automobil ovog kalibra i prestiža. Prvi primjerci će se pojaviti u evropskim salonima u drugom kvartalu tekuće godine, nakon čega će započeti i zvanične isporuke.

 


Pored raznovrsnosti u izboru baterija i dometu od 334 do 460 kilometara, EX30 se ističe i modernim sistemom punjenja baterija. Ovaj model može biti priključen na kućne i brze punjače do maksimalnog kapaciteta od 150 kW. Volvo tvrdi da za potpuno punjenje manje baterije od 51 kWh na 7,4 kW punjaču vozilo zahtijeva oko 9,5 sati. Na 11 kW punjaču, taj rok se smanjuje na oko šest sati, dok se na najbržem 150 kW punjaču baterija može napuniti od 0 do 80% za samo 26 minuta. Jača baterija od 69 kWh može koristiti iste punjače kao i standardna verzija, s tim što maksimalna brzina punjenja iznosi 175 kW. Priključena na ovaj punjač, baterija može postići raspon od 0 do 80% kapaciteta za samo 26 i po minuta.

Datum objave: 06/02/2024
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook