Naslovna > Automobili > BMW > XM > Službeno predstavljen vrhunski M SUV sa 735 KS

BMW XM

Službeno predstavljen vrhunski M SUV sa 735 KS

Sa XM, BMW M signalizuje svoju hibridnu revoluciju jer će M2 i 3.0 CSL koji stižu u narednim sedmicama biti posljednji M proizvodi koji se pokreću isključivo motorom s unutrašnjim sagorijevanjem...

BMW je iznenadio sve u novembru 2021. otkrićem svog agresivno „ćoškastog“ koncepta XM. Psada je došlo vrijeme da svijet upozna proizvodnu verziju sa uglavnom istim dizajnom, uključujući prednja svjetla koja su nedavno viđena na novoj Seriji 7 i X7 faceliftu. Ekskluzivni SUV će biti dostupan isključivo sa plug-in hibridnim pogonom, a takođe je i prvi samostalni M proizvod otkako je originalni M1 ukinut 1981.

 

 

 


Daleko je od toga da XM želi da bude direktan nasljednik kupea sa centralno postavljenim agregatom budući da želi ispuniti želju kupaca za SUV-om. Pozicioniran je iznad X5 M / X6 M Competition i X7 M60i, a ne liči na te modele. Sve je veliko u vezi s djelomično elektrifikovanim mastodontom M divizije, uključujući 23-inčne naplatke sa 275/35 R23 prednjim i 315/30 R23 zadnjim gumama kao standardnom opremom. Alternativno, po želji gume se mogu smanjiti za jednu veličinu. Kao i kod svih punopravnih M automobila, XM ima četvorostruki izduvni sistem, samo ovaj put sa naslaganim vrhovima kako bi se sportski „luxbarge“ istakao. Impresivno široka zadnja svjetla nadopunjuju mišićavo tijelo uz istaknutu XM značku sa zlatnom konturom.

 


Prvi M proizvod sa PHEV postavkom ima priključak za punjenje na lijevom prednjem blatobranu, što će biti isto kao i na M5 sljedeće generacije. Ispod poklopca motora, BMW je ugradio svoj novi S68 motor, bi-turbo 4,4-litarski V8 sa blago-hibridnom tehnologijom. Sam po sebi, motor sa unutrašnjim sagorijevanjem proizvodi 483 konjske snage pri 5.400 o/min i 650 Nm obrtnog momenta od samo 1.600 o/min. Integrisan u osmostepeni automatski mjenjač je elektromotor sa 194 KS i 280 Nm. Uz snagu ove  kombinacije, XM nudi 644 KS i 800 Nm. Elektrifikovani SUV ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,1 sekundu, a maksimalna brzina je elektronski ograničena na 250 km/h. E-motor crpi energiju iz litijum-jonske baterije korisnog kapaciteta od 25,7 kWh. XM može dostići 140 km/h u električnom načinu rada, a BMW procjenjuje da će potpuno punjenje trajati 48 kilometara na osnovu EPA procedura testiranja.

 

 

Sa težinom od 2.750 kg (raspoređeno skoro 50:50), XM je najteži serijski BMW ikada napravljen. To ne bi trebalo da bude veliko iznenađenje s obzirom da ima veliki V8 motor, električni motor i bateriju u vozilu sa više nego izdašnim dimenzijama: 5.110 milimetara dužine, 2.005 mm širine, i 1755 mm visine. Iako je međuosovinsko rastojanje od 3.105 mm identično kao kod trorednog X7, u XM-u može sjediti samo pet osoba.

 

 

Nema tako blistavu unutrašnjost kao Concept XM-a, ali kupci dobijaju dvobojnu kombinaciju koja podsjeća na prošlogodišnji izložbeni automobil tako što sadrži Vintage Coffee Merino kožu u kombinaciji sa Soft Nappa kožom. Obloga glave uključuje ne manje od 100 LED dioda za otmjene svjetlosne efekte na osnovu odabranog načina vožnje. Brzi SUV koristi najnoviji iDrive 8 i standardno dolazi sa head-up displejom, dok nudi najširu lepezu sistema pomoći vozaču ikada ugrađenih u BMW.

 


XM će ući u proizvodnju prije kraja ove godine u fabrici Spartanburg u Južnoj Karolini. Cijena počinje od 159.000 dolara, a skuplja verzija će biti dostupna sljedeće godine. Poznat kao XM Label Red, prvi u seriji BMW Label modela ući će u ograničenu proizvodnju sredinom 2023. sa preko 735 KS i skoro 1.000 Nm.
 

Datum objave: 28/09/2022
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook