Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Stigla je Corsa u šestom izdanju

Predstavljamo Opel Corsa

Stigla je Corsa u šestom izdanju

Pred više od 350 specijalizovanih automobilskih novinara iz cijelog svijeta među kojima je bila i naša ekipa, u nekadašnjem proizvodnom a danas promotivnom kompleksu, u okviru Opelove fabrike Rüsselsheimu, njemački proizvođač pretpremijerno je predstavio šestu generaciju Corse...

Zvanična, velika i za javnost glamurozna svjetska premijera nove Corse održaće se na septembarskom sajmu automobila u Frankfurtu kada će Opel otkriti i sve adute sa kojima novi automobil raspolaže, dok je naša ekipa dobila priliku da zajedno sa 350 kolega iz cijelog svijeta prisustvuju prvoj statičnoj prezentaciji u krugu fabrike u Rüsselsheimu. Podsjećamo da je za 37 godini koliko je prisutna na tržištu Corsa proizvedena u više od 14 miliona primjeraka što ju danas čini jednim od najpopularnijih i najvažnijih Opelovih modela svih vremena, pa je i više nego razumljivo zašto se njemački proizvođač odlučio da podigne veliku „medijsku prašinu“ na početku karijere najnovijeg modela.
Sa novom Corsom, Opel je započeo i novu eru svog poslovanja koja je nakon okončanja dugogodišnje saradnje sa GM, preusmjerena ka novom vlasniku, francuskoj PSA grupaciji. 

 

Shodno ovoj činjenici kao podloga za razvoj šeste generacije Opel Corse upotrijebljena je potpuno nova modularna CMP platfoma (Common Modular Platform), koju će njemački mališan dijeliti sa srodnim modelima PSA grupacije. Osim što je omogućila dimenzijsku redefiniciju Opelovog automobila i primjenu drugačijih dizajnerskih standarda nova platforma je donijela i mnogobrojna tehnološka pogonska unapređenja. Prvo od njih posebno je naglašeno tokom Rüsselsheimske pretpremijere, a ogleda se u činjenici da će šesta generacija sada biti dostupna u potpuno električnom Corsa-e izdanju. Sa novim modelom i pod motom „Opel goes electric“ Opel kreće u ofanzivu na jednu od proizvođačima električnih automobila trenutno najzanimljivijih klasa automobila, gradsku. Mada se mreže električnih punjača munjevito razgranavaju širom Evrope, najbolju infrastrukturu još uvijek nude urbane, gradske sredine. Opel namjerava da iskoristi tu činjenicu sa novom Corsom-e koja nudi zanimljiv pogonski kapacitet.

 

Za pogon Corse-e zadužen je jedan električni motor koji raspolaže sa 136 KS (100 kW) i 260 Nm obrtnog momenta. Veoma zanimljivi pogonski sklop, koji snagu prenosi na prednje točkove i prema aktuelnom WLTP standardu za mjerenje prosječne potrošnje i autonomije ima mogućnost da sa jednim punjenjem 50 kWh baterije prevali čak 330 kilometara. Vozačima će na raspolaganju biti tri, elektronski podesiva režima vožnje: Normal, Eco i Sport, koji najbolje sugerištu sa koliko širokim rasponom dinamičkih mogućnosti raspolaže novi automobil. Ova konstatacija podržana je i deklarisanim performansma odnosno ubrzanjem od 0 do 50 km/h za samo 2,8 sekundi, dok je za dostizanje 100 km/h potrebno osam. I jedan i drugi rezultat sugerišu da će električna Corsa biti najbrža tamo gdje je to najpotrebnije – u urbanim sredinama. Da će biti i veoma funkcionalna i upotrebljiva sugeriše i podatak da je na brzom punjaču, za čiju nabavku će Opel svim kupcima Corse omogućiti određene pogodnosti, 80% kapaciteta baterije moguće dostići za samo 30 minuta. Na standardnoj kućnoj instalaciji proces punjenja će teći sporije, ali i on je prema Opelu u skladu sa svakodnevnim potrebama stanovnika urbanih sredina.

Više detalja o standardnim benzinskim i dizelskim pogonskim rješenjima Opel će objaviti u okviru najavljene frankfurtske premijere. Ono što je potvrđeno tokom pretpremijere u Rüsselsheimu su ulazne cijene za električni model. Najpovoljnija verzija Corse-e na domaćem njemačkom tržištu biće dostupna za 29.990 eura. Navedena cijena je obračunata bez subvencija koje Njemačka, ali i mnoge evropske zemlje daju na električne automobile, tako da će ista biti puno niža od zvanične. Prvi model šeste generacije Opel Corse sa proizvodnih traka bi trebalo da siđu u prvom kvartalu 2020. dok se prve isporuke kupcima očekuju u drugom kvartalu sljedeće godine.

 

INTERVJU: Mark Adams, dizajner Opel Corse ASM: Koje su to najveće dizajnerske novosti kod nove Corsa? M.A.: Jedna od ključnih stvari kod dizajna nove Corse je ideja da automobil kada ga vidite na prvi pogled izgleda veće nego što su u suštini njegove stvarne dimenzije. To je optička iluzija s obzirom da su prednji i zadnji dio gotovo u potpunosti isto dimenzionirani kao kod još uvijek aktuelne Corse. Posebno sam ponosan na činjenicu da smo sa ovim automobilom uspjeli da kombinujemo lijepo oblikovan i veoma udoban enterijer, sa uzbudljivim dinamičnom vanjskim dizajnom. Za mene lično je to bio najveći izazov na ovom projektu i mislim da smo uspješno odgovorili na njega.

ASM: Da li će izgled nove Corse da predstavlja orijentir prema kojem ćete oblikovati buduće Opelove modele?
M.A.: Rekao bih da je ovo početak prilagođavanja novim proizvodima i zahtjevima koje pred dizajnere postavljaju platformske i tehničke karakteristike svakog budućeg automobila. Ovo je naš prvi korak ka integrisanju u okvire PSA grupacije i osnova za razmišljanje o tome kakvi će biti naši naredni koraci. Razvoj ovog automobila omogućio nam je da bacimo pogled u Opelovu budućnost i na sve ono što se nazire iza horizonta, a što smo najavili sa prošlogodišnjim GT X konceptom koji nam je između ostalog poslužio i kao inspiracija za pojedine detalje na novoj Corsi.

Opel Corsa-e
Pogon: električni
Snaga: 136 KS
Obrtni momenat: 260 Nm
Kapacitet baterija: 50 kWh
Autonomija: 330 kilometara
Brzi punjač: do 88% kapaciteta za 30 minuta
Potpis ili egida
Bogato opremljeni početni „First Edition“ model Opel Corse već sada je moguće naručiti na njemačkom tržištu po cijeni od 32.900 eura
Sa novom Corsom Opel je po prvi put u gradskoj klasi ponudio najsavremenija IntelliLux LED svjetla sa po osam LED dioda u svakom sklopu
Sigurnosna oprema je veoma sadržajna i između ostalog uključuje sistem za detekciju potencijalnih opasnosti ispred vozila sa automatskim kočnjem
Najveća novost u enterijeru su potpuno digitalizovani instrumenti i Navi i Navi Pro multimedija sa 7 i 10-inčnim na dodir osjetljivim ekranima

Ovaj potpis ide u dno zadnje strane u vidu egide sa žutom pozadinom i malom sličicom Grandlanda X.
Opel je Rüsselsheimu kratko predstavio i novi Grandland X u hibridnom izdanju. Više detalja o ovom automobilu možete pročitati na stranama 50. i 51. u okviru rubrike Noviteti

Datum objave: 01/09/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook