Naslovna > Automobili > Renault > Clio > Stiže (r)evolucija
FOTO GALERIJA (84)

Vozili smo - Renault Clio V

Stiže (r)evolucija

Sa Cliom smo se do sada sreli pod sajamskim svjetlima na svjetskoj premijeri u Parizu, među prvima ga vozili u Portugalu, a sada smo imali priliku s njim preći i značajne kilometre u našoj regiji. U okviru regionalne prezentacije odvezao nas je i u svoje porodilište, fabriku Revoz pored Novog Mesta u Sloveniji...

 

Najuspješniji Renaultov model Clio, čini se, i sa petom generacijom ima šta ponuditi. U tvrdnju smo se uvjerili u Evori, u Portugalu, gdje smo se sreli sa testnim modelima do vrha napucanim tehnologijom i opremom. Iako kraći od prethodnika, zbog bolje manipulacije prostorom prostraniji je, ima prtljažnik na vrhu klase, udobniji je i bolje se vozi, što se može zahvaliti novoj modularnoj platformi na koju je posađen. Međutim, u Evori nisu otkriveni detalji o nižim nivoima opreme, te ponudi kakvu će novi Clio imati na našem tržištu, za što je poslužila regionalna prezentacija pete generacije Clia, upriličena na relaciji Ljubljana - Novo Mesto - Ljubljana, gdje smo potvrdili i sve ranije navedene činjenice o najuspješnijem francuskom automobilu. Prodaja novog Clia u BiH praktično je počela odmah po regionalnoj prezentaciji. Iako je za Adria regiju planiran u četiri nivoa opreme, kod nas neće biti dostupan sa ulaznim Life-om i odmah starta od Zen-a, a prate ga bogatiji Intens i model Edition One koji predstavlja ograničenu seriju rezervisanu samo za početak prodaje. Uz Intens opremu kao opcija dostupno je nekoliko varijacija atraktivne RS Line opreme.

 

Ponuda agregatskih jedinica ništa ne odstupa od ostatka Evrope. Benzinsku gamu čine tri motora. Ulazni model čiti jednolitarski SCe trocilindraš sa atmosferskim punjenjem i maksimalnom izlaznom snagom od 75 konja. Stepenicu iznad pozicioniran je jednolitarski trocilindarski TCe turbak sa 100 KS, dok je na samom vrhu benzinske ponude smješten 1,3-litarski čeverocilindarski TCe koji je u stanju isporučiti zavidnih 130 KS uz 240 Nm obrtnog momenta. Za prenos snage na prednju osovinu rezervisan je petostepeni manuelni mjenjač, dok je najjača verzija dostupna isključivo sa sedmostepenim DCT automatikom sa dvostrukim kvačilom. Ljubitelji dizelaša moći će izabrati između dvije opcije dobro poznatog 1,5-litarskog DCi-a. Slabija razvija 85 KS i 220 Nm, dok jača raspolaže sa 115 konja uz obrtni momenat od 260 Nm. Obje dizelske verzije moguće je upariti isključio sa manuelnim mjenjačem sa 6 stepeni prenosa. Kako je i najavljeno na svjetskoj prezentaciji u Evori, novi Clio u odnosu na prethodnika nešto je skuplji. Ulazni model u Zen opremi, pogonjen SCe agregatom u kombinaciji sa manuelnim mjenjačem zacijenjen je na 23.700 KM, dok će najskuplji modeli (Edition One TCe 130 i Edition One DCi 115) dostići osnovnu cijenu od 35.700 KM. Lista dodatne opreme i opcionih elemenata personalizacije je prilično duga, tako da će svako biti u prilici da skroji vozilo po vlastitim željama. Važno je napomenuti i redovnu fabričku garanciju u trajanju od 5 godina ili u intervalu od 100.000 pređenih kilometara. Bitno je naglasiti da početak proizvodnje i prodaje pete generacije ne znači i automatski kraj za prethodnika, koji će biti dostupan kao long life verzija u specijalnom Generation paketu opreme.

 

Fabrika Revoz

Na itinereru, koji je naviše bio sačinjen od vožnje autoputem, našla se fabrika u Revozu, pored Novog Mesta, porodilište pete generacije Clia. Okupljenim novinarima predah od vožnje činila je prezentacija novog Clia i obilazak fabrike u kojem smo se upoznali sa kompletnim procesom proizvodnje te ispratili nastanak finalnog proizvoda od sirovog komada lima. U proizvodnom pogonu koji je sa radom počeo davne 1973. godine do danas je proizvedeno više od 4,3 miliona automobila. Prvi model koji je sa trake sišao bio je legendarni Renault 4, a i prva generacija Clia proizvodila se u slovenskom postrojenju. Do danas je postrojenje prošlo kroz nekoliko procesa modernizacije, digitalizacije, robotizacije i automatizacije, zbog čega se svrstava u jednu od najnaprednijih fabrika Renault-Nissan alijanse, gdje je u pet proizvodnih sektora udio automatizovanog i robotizovanog procesa 75%. Priča o razvoju pete generacije počela je u Revozu, još u decembru 2017. godine. Na projektu je bilo indirektno zaposleno više od 700 radnika, a na kraju je njih 270 ostalo u svojstvu novih uposlenika proizvodnog pogona. Danas u fabrici radi 3.400 radnika raspoređenih u tri smjene. Paralelno se po principu „just in time“ proizvode aktuelni Twingo, Smart Forfour Electric i novi Clio, a na svakih 80 sekundi s proizvodne trake silazi po jedan automobil.

 

Tekst: Edin Alić;     

Lokacija: Ljubljana - Novo Mesto

Datum objave: 30/10/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook