Naslovna > Automobili > Toyota > RAV4 > SUV legenda u zimskom ruhu
FOTO GALERIJA (16)

Test - Toyota RAV4 2.2 D-4D Winter Touch

SUV legenda u zimskom ruhu

Najprodavaniji bh. SUV, sa odabranim Winter Touch paketom opreme i pojačanim 2.2-litraskim dizel agregatom sa 150 KS dizajnom, opremom i dinamičkim karakteristikama je još uvijek konkurentan nekoliko godina mlađoj konkurenciji...

U prošloj godini na tržištu BiH prodata su 83 modela Toyote RAV4. Mada će ovaj rezultat malo koga zadiviti, vredniji je kada se zna da su u istom periodu u BiH prodata samo 9.203 nova automobila, odnosno da je Toyota RAV4 sa 83 isporučena modela najprodavaniji SUV u našoj zemlji. Ta činjenica potvrđuje da i u poodmaklim godinama uz pomoć prošlogodišnjeg redizajna RAV4 ima snage da se izbori sa mlađom konkurencijom. Osim što je Toyotin proizvod konstantnu popularnost RAV4 treba tražiti u činjenici da je on treća generacija automobila koji je 1994. godine ustoličio SUV klasu, te kao takav još uvijek predstavlja referencu ostalim proizvođačima, ali i kupcima. Najprodavaniji domaći SUV protekle godine testirali smo u kombinaciji sa 2.2 D-Cat turbodizelski agregatom sa 150 KS i akcijskim paketom opreme Winter Touch, koji je ciljano usmjeren prema ljubiteljima zimskih sportova i avantura. No krenimo redom.

 

 

Dizajn, ili bolje reći redizajn, RAV4 jedan je od školskih primjera klasično pristupa u oblikovanju automobila, sa formom koja prednost daje funkcionalnosti. Nekom će se ovakav pristup dopasti, a nekom ne, ali generalno gledajući osnovne konture koje su zadate na modelu predstavljenom 2004. godine i danas izgledaju savremeno. Kada se naglase sa dodatnim detaljima, poput imitacije aluminijuma na zadnjem odbojniku, te krovnih nosača za skije, koje donosi Winter Touch paket, dobija se punopravan SUV automobil, koji dizajnom poziva na zimski avanturizam.

 

 

Da je aktuelni RAV4 veteran u klasi, otkriva njegov enterijer, jer novooblikovani trokraki upravljač, koji je došao sa redizajnom i kožom presvučena sjedišta testnog modela ne uspijevaju sakriti godine, posebno ako se uporedi sa rješenjima koje nudi mlađa konkurencija. Ipak, na funkcionalnost i nivo opreme testnog modela nema zamjerki, a japanska racionalnost zrači iz svakog detalja. Tu je sve što treba prosječnom vozaču, od automatskog klima-uređaja, preko muzičkog sistema sa CD čitačem i komandi na upravljaču, pa do tempomata i bežične konekcije za telefoniranje u vožnji. Komfor i udobnost sjedišta su na nivou klase, ali zvučna izolacija ostavlja prostora za napredak, posebno na autoputu, kada u unutrašnjost RAV4 prodire previše zamornih šumova. Mada je u poređenju sa direktnim konkurentima poput Volkswagen Tiguana (4.427 mm), Hyundaija SantaFe (4.675 mm) ili Ford Kuge (4.443 mm), RAV4 sa dužinom od 4.395 mm osjetno kraći, to se nije odrazilo na njegove transportne sposobnosti. Naime u prtljažnik RAV-a staje 450 litara, što je u poređenju sa Tiguanom (395 l), SantaFeom (774 l) i Kugom (360 l) svojevrsna „zlatna sredina“. Nažalost to se ne bi moglo reći i za njegova peta vrata, jedina koja se u klasi otvaraju bočno, te su kao takva manje praktična na skučenim parkinzima od vrata prtljažnika koja se otvaraju prema gore.

 

 

 

 

Sličan odnos je i po pitanju voznih karakteristika, jer je Toyotin SUV i pored najkraćeg osovinskog razmaka od 2.560 mm (Tiguan 2.604 mm, Santa Fe 2.700 i Kuga 2.690 mm) po pitanju udobnosti i stabilnosti ravnopravan sa konkurencijom. Kao i većina savremenih SUV-ova RAV4 se bolje snalazi na asfaltnim podlogama kojima je primarno i namijenjen. Sa RAV-om se smijete upustiti i u off-road avanture, jer mu automatski pogon na sve točkove sa elektromagnetnim kvačilom i mogućnošću trajnog uključivanja 4x4 pogona to i omogućava. Sa klirensom od 191 mm, napadnim uglom od 28 stepeni te silaznim od 24 do 27 stepeni RAV4 predstavlja solidno sposoban automobil, čije su mogućnosti više nego dovoljne većini prosječnih vozača, koji će se tek s vremena na vrijeme upustiti u vožnju po lošim i zahtjevnijim putevima. Za off-road ekstreme Toyota nudi čistokrvne terence poput Land Cuisera ili Hiluxa.

 

 

Sa redizajnom najčešći izbor domaćih kupaca postao je 2.2-litarski common-rail četverocilindraš, koji razvija 150 KS i 340 Nm obrtnog momenta (ranije 136 KS i 310 Nm). Za razliku od prethodnika novi motor nudi raskošniji potencijal, te se kao takav nameće kao idealan izbor za pokretanje 1.665 kilograma teškog automobila. U kombinaciji sa preciznim, ali hodom predugim šestostepenim manuelnim mjenjačem, RAV4 ubrzava od 0 do 100 km/h za 10,2 sekunde. Maksimalna brzina od 190 km/h sasvim je dovoljna za ovu klasu automobila, što u praksi znači da se zakonom dozvoljena brzina na autoputu od 140 km/h održava s lakoćom. Snažne disk kočnice na svim točkovima, kojima asistiraju ABS, EBD i BA elektronski sistemima s uzornom sigurnošću zaustavljaju automobil, dok ga na sigurnoj putanji u opasnim situacijama zadržava serijski VSC sistem (Toyotin pandan ESP-a), koji diskretno opominje vozača limitirajući mu pogonski potencijal kada god dovode automobil do granica fizike.
 

Datum objave: 29/03/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook