Naslovna > Vijesti > Tesla se pridružio Boschu

Bosch

Tesla se pridružio Boschu

Uočiti testno vozilo, s obzirom na to da su opremljena uređajima za mjerenje, senzorima i instrumentima, obično je dosta jednostavno. Ali to nije slučaj s novim automobilima Tesla Model S koji su se nedavno pridružili Boschovom voznom parku …

Oba ova testna vozila pomažu inženjerima da usavrše automatizovanu vožnju. Ali na prvi pogled teško ih je razlikovati od serijskih modela. „Bosch razvija automatizovanu vožnju za sve vrste serijskih vozila”, izjavio je dr. Dirk Hoheisel, član uprave društva Bosch. Nova testna vozila dokaz su napretka kojeg je Bosch već napravio u integraciji potrebnih sistema i dijelova. Oni koji su posjetili 62. međunarodnu konferenciju za novinare o motornim vozilima mogli su se sami u to uvjeriti u Boxbergu u Njemačkoj. Spremno za visoko automatizovanu vožnju nakon 1400 sati rada da bi testna vozila bila spremna za automatizovanu vožnju, prvo ih je potrebno nadograditi. U svaki automobil ugrađeno je pedeset novih Boschovih dijelova.

 

Oni uključuju video kameru sa stereo sistemom (stereo video camera - SVC), kojom vozilo prepoznaje trake, saobraćajne znakove i prazne prostore. Boschov SVC sistem najmanji je sistem stereo kamere za primjene u motornim vozilima koji se trenutno nalazi na tržištu. Njegov kompaktni dizajn olakšava integraciju u vozila. Osim kamere postavljeno je 1300 metara kablova u svaki automobil koji su pričvršćeni s 400 kablovskih vezica. „Nakon otprilike 1400 sati rada na svakom, testna su vozila spremna za visoko automatizovanu vožnju”, rekao je Hoheisel. Zahvaljujući Boschovoj tehnologiji, dvije se Tesle sada mogu autonomno voziti od ulazne do silazne rampe bez potrebe za stalnim nadzorom vozača.

 

Ovo prebacivanje odgovornosti s vozača na vozilo objašnjava zašto je toliko vremena i truda potrebno za nadogradnju. Visoko automatizovana vozila moraju biti sigurna za vožnju čak i u slučaju kvara nekog dijela. Jedini način postizanja takve radne pouzdanosti je osmišljavanje strategije koja uključuje redundanciju u ključnim sistemima za sigurnost poput kočenja i upravljanja. Na primjer, oba vozila opremljena su i elektromehaničkim pojačivačem sile kočenja iBooster i sistemom za kontrolu kočnica ESP. Ovi Boschovi dijelovi mogu nezavisno jedan o drugome zakočiti auto bez potrebe intervencije vozača. „Za Bosch je sigurnost važnija od svega”, rekao je Hoheisel. Pričuvni sistemi takođe su dostupni za napajanja i ključne elektroničke upravljačke uređaje dvaju testna vozila. Nekoliko thiljada testnih kilometara prijeđeno bez problema. Od 2011. Bosch ima dva tima na dva kontinenta koji rade na automatizovanoj vožnji. Na lokaciji Abstatt u Njemačkoj Boschevi inženjeri rade na integraciji sistema. Njihovi kolege u Palu Altu u Silicijskoj dolini u Kaliforniji napreduju u razvoju funkcija.

 

Timovi dobijaju podršku od otprilike 2000 inženjera koji širom svijeta za Bosch rade na sistemima za pomoći vozaču. Da bi se timovima što više olakšala razmjena rezultata, Bosch se koristi identičnim testnim vozilima. Hoheisel objašnjava zašto se Bosch odlučio za dva u potpunosti električna vozila Model S koje izrađuje proizvođač automobila Tesla iz SAD-a: „Oni kombinuju dva trenda industrije motornih vozila: elektrifikaciju i automatizaciju.” Ovo predstavlja poseban izazov, tvrdi Hoheisel, ali je to izazov koji Bosch priželjkuje. Bosch je počeo ispitivati automatizovanu vožnju na javnim putevima početkom 2013. Dosada se koristio testnim vozilima koja su se temeljila na BMW-u 325d Touring. Inženjeri su ih uspješno vozili nekoliko hiljada kilometara na autoputevima, i na A81 u blizini Stuttgarta i na I280 u Kaliforniji.

 

Prije prvih testnih vožnji njemačko certifikacijsko tijelo TÜV Süd pregledalo je sigurnosni koncept koji je Bosch pripremio posebno za tu svrhu. Iako je tehnologija u vozilima osmišljena za svladavanje svake situacije koja se javlja u vožnji autoputem, vozači za volanom prošli su posebnu obuku. Boschovi testni vozači ne samo da temeljno znaju sigurnosne mjere, nego su završili i program obuke koji traje nekoliko dana.

Datum objave: 17/06/2015
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook