Legendarni Tomos motori, ukoliko nekada ponovo budu na tržištu sigurno neće dolaziti iz kompanije Tomos industrija iz Kopra, s obzirom da je ta firma otišla u likvidaciju. Oko 60 uposlenih je raspoređeno na druge poslove u okviru grupacije Hidria u kojoj Tomos posluje od prije 15-tak godina.
Vijest je potvrdio i direktor kompanije Marjan Kanduč uz komentar da se proizvodnja zbog troškova morala preseliti iz Slovnije, te da će razvojni odjel ostati prisutan a ime Tomosa će biti sačuvano. Radnici su izrazili negodovanje uz opaske da je bilo naručenih projekata, te da je proizvodnja mogla ostati u Sloveniji, no mogu itekako biti zadovoljni jer nije došlo do otpuštanja, što je pozdravio i sindikat radnika. Preduzeće "Tomos", skraćeno od Tovarna Motornih koles Sežana (Tvornica motornih bicikala Sežana), registrovano je 1954. u Sežani u okviru tadašnjih strateških napora da se industrijalizuju krajevi koji su gravitirali prema Italiji. Nekoliko mjeseci kasnije slovenačka republička vlada donosi odluku da se velika fabrika sa tim imenom sagradi u Kopru, nakon što je bilo riješeno pitanje razgraničenja sa Italijom, a zona B pripala Jugoslaviji. Fabriku je 1959. posetio i tadašnji jugoslovenski predsednik Tito. Tomos je vrhunac moći doživio osamdesetih godina kada su izuzetno bili popularni modeli Kolibri.