Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Trostruko brušenje

Redizajn – BMW 5, Touring i GT

Trostruko brušenje

U okviru redizajna BMW-ova serija 5 je blago ušminkana, adekvatno tehnološki unaprijeđena, te bogatije opremljena...

BMW je nakon tri godine, koliko je aktuelna F10 „petica“ na tržištu, predstavio njenu redizajniranu verziju. Osim limuzine, dah svježine udahnut je i karavanu, ali i petovratnom GT modelu. Sve to trebalo bi dati novi zamah najprodavanijoj seriji 5 u istoriji bavarskog proizvođača, koja je za samo tri godine širom svijeta plasirana u više od tri miliona primjeraka.

 

 

S OBZIROM NA ODLIČAN prodajni rezultat, redizajn je puno više baziran na unapređenje pogonskih agregata i tehnologije, a mnogo manje na izgled automobila. U pogledu dizajna izmijenjeni su tek prednji i zadnji branik, grafika svjetala i bočni retrovizori, u koje su integrisani pokazivači pravca. Određene vizuelne razlike prisutne su i kroz dva paketa opreme „Luxury“ i „Modern“, dok se M paket kao i do sada, jasno distancira od svih ostalih izvedbi. Tehnološki napredak kod jedne od najpopularnijih verzija „petice“, 520D sa 185 KS, koju pokreće dvolitarski dizel agregat, ogleda se u emisiji CO2, koja je smanjena sa 125 na 119 g/km, bez obzira na to da li je automobil opremljen ručnim ili automatskim mjenjačem.

 

Podsjećamo da je identičnu emisiju CO2 prije redizajna ostvarivao EfficientDynamics model, koji se nakon redizajna povlači iz ponude. U BMW-U NAVODE da su određene uštede u potrošnji goriva dobijene aerodinamičkim „peglanjem“ karoserije, a prije svega prednjeg dijela vozila, čime je koeficijent otpora vazduha sa dosadašnjih 0,28 Cx smanjen na 0,25. Zahvaljujući takvom pristupu, potrošnja je kod najštedljivijeg dizel modela svedena na samo 4,5 litara goriva.

 

Isti prosjek se očekuje i od novog 518d modela sa 143 KS, koji će biti dostupan u limuzinskom i karavanskom izdanju. Najsnažniji agregat u serijskim modelima biće V8 4.4-litarski benzinac sa 450 KS, dok je tehnološki najnapredniji model i dalje ActiveHybrid 5, koji je dobio novi sistem za iskorištavanje kinetičke energije. Kompletna gama agregata, koje BMW nudi uz redizajniranu seriju 5, usklađena je sa Euro 6 propisima o nivou izduvnih gasova, koji stupaju na snagu od septembra 2014. godine.

 

Jedna od najzanimljivijih verzija kupcima, 520d, postala je dostupna i sa „xDrive“ pogonom na sve točkove. Ponuda mjenjača bazirana je na šestostepene manuelce i osmostepenu automatiku, koja je standardna za modele "550i", "530d", "535d" i "ActiveHybrid 5", te modele sa pogonom na sve točkove.

 

 SA REDIZAJNOM BOGATIJA je postala i serijska oprema u kojoj su se našli elementi poput xenonskih svjetala i head-up displeja. Kupcima BMW-a 5 su od sada uz doplatu dostupna i potpuna LED prednja svjetla. Kod GT verzije je promijenjen dizajn petih vrata, a izmijenjen je i pod prtljažnika. Zahvaljujući tom zahvatu, njegov kapacitet je sa dosadašnjih 440 povećan na 500 litara.

 

U ponudu je uvedena i mogućnost zatvaranja poklopca prtljažnika pokretom noge ispod zadnjeg branika. Podsjećamo da su sve dosadašnje verzije ovog sistema podrazumijevale samo njegovo otvaranje. Start/stop sistem je postao standard uz sve modele, a zajedno s njim dolazi i ekonometar, koji putem svjetlosnog signala obavještava vozača o najboljem trenutku za izmjenu brzine. Svojevrsna novost je i mogućnost podešavanja ambijentalnog osvjetljenja kabine od bijele do jarko narandžaste boje. Osim toga, za zabavu putnika u drugom redu su namijenjena i dva ekrana osjetljiva na dodir.

 

PROŠIRENA JE I FUNKCIONALNOST ConnectedDrive multimedijalnog sistema, koji ima mogućnost primanja i čitanja SMS poruka ili mailova, korištenja interneta za rezervisanje mjesta u restoranima i hotelima, zatim preuzimanja muzike sa interneta i njene reprodukcije. Konekcija sa internetom se ostvaruje putem pametnih telefona ili posebne SIM kartice, koja je instalirana u automobil.

 

Kada je riječ o sistemima asistencije, svi vozači nove „petice“ moći će da se, između ostalog, oslone na pomoć sistema automatskog paljenja kratkih i dugih svjetala, koji onemogućava zasljepljivanje vozača iz suprotnog smjera. U serijsku opremu je uvedena i dosadašnja opcija BMW Night Vision sistem.

 

Ovaj sistem je aktivan tokom noćne vožnje i namijenjen je otkrivanju pješaka ili životinja, koje se nalaze na putanji vozila i mogu uzrokovati potencijalu opasnost. U slučaju da otkrije ovu vrstu prepreka, sistem upozorava vozača zvučnim i svjetlosnim signalom, uz dodatno usmjeravanje svjetlosnog snopa u pravcu na kojem se nalazi sporni „objekat“. Redizajnirana „petica“ je već počela da se prodaje širom Evrope po nepromijenjenim cijenama.

 

BMW M5

 

Demonstracija sile

 

Osim u standardnoj verziji sa 560 KS, M5 je od redizajna dostupan i u 15 „konja“ jačoj, Competition verziji...

 

Dah svježine zahvatio je i najjaču M5 verziju, čiji je V8 agregat zadržao dosadašnjih 560 KS. S druge strane, svojevrsna novost je uvođenje Competition paketa u kojem M5 razvija 575 „konja“, što mu omogućava 0,1 brže ubrzanje u odnosu na standardni model. Osim na elektronici motora, BMW-ovi stručnjaci su poradili i na dodatnom ukrućivanju karoserije, tvrđem podešavanju opruga, amortizera i pojačavanju stabilizatora.

 

Automobil je spušten za 10 mm, a kroz dodatna podešavanja su prošli i sistem upravljanja, te sportski diferencijal. Fino podešavanje prošla je i elektronika sistema za održavanje stabilnosti, što je, prema BMW-u, omogućilo puno više proklizavanja i automobil učinilo još zahtjevnijim, ali i zabavnijim za vožnju.

 

Datum objave: 02/07/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook