Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Udružili snage

Bosch i TomTom

Udružili snage

Bosch i TomTom dogovorili su se o suradnji na području karti za visokoautomatizovanu vožnju. Prema tom dogovoru TomTom dizajnira potrebne karte dok Bosch, na temelju svog rada na projektiranju sistema, definiše specifikacije kojima ove karte moraju udovoljavati. Radi održavanja ažuriranosti karte vozni park za mapiranje firme TomTom i dalje će redovno biti na putevima te precizno mapirati nove ceste i rute …

Razvoj automatizovane vožnje slagalica je sa mnogo dijelova. Bosch se približava potpunom rješenju zajedno s nizozemskim kreatorem karti i saobraćajnih usluga, firmom TomTom. Dvije su se kompanije dogovorile o saradnji na području karata za visokoautomatizovanu vožnju. Prema ovom dogovoru TomTom dizajnira potrebne karte dok Bosch, na temelju svog rada na projektovanju sistema, definiše specifikacije kojima ove karte moraju udovoljavati. Čak i sada karte se rade u automatizovanim vozilima koje Bosch ispituje na određenim javnim putevima u Njemačkoj (A81) i u Sjedinjenim Državama (I280). Komentarišući o važnosti ovog poduhvata, član Boscheva upravnog odbora Dr. Dirk Hoheisel kaže: „Automatizovana vožnja na autoputevima od 2020. biće moguća samo s kartama visoke preciznosti.” Jan Maarten de Vries, potpredsjednik odjela za motorna vozila u tvrtki TomTom, takođe dodaje: „Do kraja 2015. želimo imati nove karte visoke preciznosti za automatizovanu vožnju za sve autoputeve i ceste slične autoputevima u Njemačkoj.”Pokrivenost puteva proširće se kasnije na ostatak Europe i Sjevernu Ameriku.

 

Više slojeva karte, znatno povećana preciznost Karte za visokoautomatizovanu vožnju i karte korištene u trenutnim navigacijskim sistemima uglavnom se razlikuju u dva aspekta. Prvo, preciznost je značajno viša - do u decimetar. Drugo, materijal karte za visokoautomatizovanu vožnju sastoji se od više slojeva. Tradicionalni temeljni sloj za navigaciju koristi se za izračunavanje rute od A do B, uključujući niz cesta po kojima treba voziti. Sloj za lokalizaciju koristi novi koncept pozicioniranja koji omogućava izuzetno precizne podatke karte, a automatizovano vozilo ih koristi za precizno određivanje svog položaja u traci. Da bi to napravilo, vozilo uspoređuje prepoznati okolinu s odgovarajućim informacijama u sloju za lokalizaciju. Na taj način vozilo može precizno odrediti svoj položaj u odnosu na put i okruženje. Sloj za planiranje koji slijedi nakon lokalizacijskog sloja sadrži ne samo atribute kao što su površinske oznake puteva, saobraćajni znakovi, ograničenja brzine itd., već i 3D informacije o geometriji puta, uključujući krivine i nagibe. 

 

Uz pomoć tih vrlo detaljnih informacija o traci automatizovano vozilo može odlučiti kada i kako promijeniti traku. U visokoautomatizovanoj vožnji sigurnost i udobnost uveliko zavise o ažuriranom materijalu karte. Na primjer, najnovije informacije o ograničenju brzine moraju odmah biti dostupne. Samo tada vozila mogu odabrati najbolju proaktivnu strategiju vožnje. Po tom pitanju Bosch i TomTom oslanjaju se na nekoliko elemenata i usluga za održavanje ažuriranosti karte: vozni park za mapiranje kompanije TomTom i dalje će redovno biti na putevima, te precizno mapirati nove ceste i rute. Kako bi zabilježili nedavne promjene na cestama, kao što su izmijenjene postave traka ili novi saobraćajni znakovi, TomTom i Bosch planiraju se koristiti povratnim informacijama iz voznih parkova vozila opremljenih s potrebnim senzorima. Informacije o promijenjenim uslovima na cesti zabilježene na ovaj način prebacivaće se na poslužitelj, potvrditi i unijeti u digitalnu bazu podataka karte. Ažurirana mapa tada će se poslati natrag visokoautomatizovanom vozilu u pokretu, što će mu omogućiti da učinkovito vidi dalje od svojih senzora.

 

Produžetak postojećeg, uspješnog partnerstva


Ova saradnja kompanija Bosch i TomTom na području karata za visokoautomatizovanu vožnju produžetak je već postojećeg uspješnog partnerstva. Boschevom povezanom horizontu takođe doprinose dinamičke informacije o karti koje TomTom omogućuje putem povezivanja na poslužitelj u stvarnom vremenu - iako bez sloja za lokalizaciju. Na taj način povezani horizont omogućava predviđanje rute unaprijed i prikladno prilagođavanje strategije vožnje. Ovo je rješenje prvi put prikazano 2014. na salonu vozila IAA u Hannoveru. Sistem rano prepoznaje potencijalne rizične točke iza brda ili na početku  gužve u saobraćaju i automatski pravovremeno smanjuje brzinu vozila. To značajno snižava rizik od sudara pozadi. Uz to, ujednačeno ponašanje tokom vožnje znači veću udobnost za vozača i poboljšanu iskoristivost goriva za vozilo.

Datum objave: 14/08/2015
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook