Naslovna > Suzuki > Vitara > Ulaznica za SUV klasu
FOTO GALERIJA (21)

Test – Suzuki Vitara 1.0 Boosterjet Allgrip GL+

Ulaznica za SUV klasu

Sa novim 1.0 Boosterjet turbobenzinskim motorom, potpunom GL+ opremom, Allgrip pogonom na sve točkove i aktuelnom cijenom Vitara se na bh. tržištu nameće kao veoma zanimljiv SUV za ekonomski motivisane kupce, a istovremeno i težak zalogaj za sve konkurente...

 

Uz Jimny, Vitara je sigurno jedan od najpoznatijih Suzukijevih automobila na domaćem prostoru, ali i širom svijeta. Njena aktuelna četvrta generacija predstavljena je 2014. godine, a ove godine je i odmjereno osvježena. Šta nam to sve nudi japanski kompaktni SUV, koji je na bh. tržištu za kratko vrijeme stekao zavidnu popularnost i prošle godine sa 120 isporučenih jedinica bio najprodavaniji Suzukijev automobil, otkrili smo testiranjem bogato opremljene Vitare pogonjene novim 1.0 Boosterjet trocilindarskim benzincem, koji je bio uparen sa Allgrip pogonom na sve točkove. Sa 4.175 metara dužine Vitara se svrstava u klasu kompaktnih SUV/crossover modela u kojoj se danas za naklonost kupaca nadmeću mnogobrojni automobili poput: Dacie Dustera, Renault Captura, Opel Crosslanda i Mokke X, Seat Arone, Volkswagen T-Crossa i T-Roca, Ford Ecosporta i ostalih... U tako konkurentnom segmentu Vitara se na evropskom tržištu nalazi u zlatnoj sredini sa oko 70.000 isporučenih jedinica godišnje. To je sasvim solidno ostvarenje za japanski SUV koji se za Evropu proizvodi u Suzukijevoj mađarskoj fabrici u gradu Esztergom. Riječ je o jednom od najsavremenijih regionalnih fabričkih pogona, koji je u funkciji od 2005. godine i ima godišnji kapacitet od čak 849.000 vozila. Dizjanerski Vitara gaji interesantan i poprilično privlačan stil, koji predstavlja mješavinu savremenih i konzervativnih rješenja. Konzervativnom bi se mogla okarakterisati uglasta karoserija, sa pomalo preravnim ravnim i zdepastim zadnjim dijelom. Da je samo par centimetara duža iza C stuba Vitara bi bila još skladnija, mada se i ovako može svrtsati u uspješnija dizajnerska ostvarenja japanskog proizvođača. Najjači njeni vizuelni aduti su bez ikakve sumnje svjetla, oštra i konkretna na prednjem dijelu, te uglasta i od redizajna jednobojna sa zadnje. Veoma lijepo je oblikovan i prednji branik sa karakterističnim vertikalnim LED svjetlima koja su integrisana u sabljasti ukrasni, hromirani elemement. Sredina branika je tamna i plastična, kako bi se eventualne off-road ogrebotine što manje vidjele, a iza nje se nadovezuje i plastična zaštita motornog prostora. U braniku su zadržana i okrugla svjetla za maglu, pa kada se svemu navedenom pridoda i nova hromirana maska hladnjaka sa Suzukijevim logotipom i šest vertikalnih letvica prednji dio dobija veoma bogatu i sadržajnu formu. Testni model je bio „obuven“ u masivne, ali vizuelno veoma lijepo izvedene 17-inčne petokrake alu naplatke sa mesnatim Continentalovim gumama dimenzija 215/55. U off-road duhu rubovi blatobrana i pragovi su zaštićeni sa jednostavnim nelakiranim plastičnim oplatama, a „tamni pojas“ pokriva i veći dio zadnjeg branika sa karakterističnim svjetlom za vožnju unazad koje se nalazi na okviru stilizovanog sivog umetka. Ni Vitara kao ni većina konkurenata nema vidno ostavljen prostor za izduvni otvor, već se njegov završetak pomalo nazire ispod donje ivice branika. Kada se svemu pridodaju mali hromirani ukrasi na završecima poklopca motora, sivi krovni nosači i zatamnjena zadnja stakla dobijamo skladan, simpatičan i vizuelno privlačan SUV automobil. 

 

U enterijeru Suzuki tradicionalno njeguje funkcionalistički pristup sa primarnim usmjerenjem da sve što je neophodno bude nadohvat ruku vozaču i po mogućnosti što jednostavnije. Vizuelno dominiraju tamni i sivi tonovi, a njihovu monotoniju donekle razbija tek 7-inčni na dodir osjetljivi ekran multimedije čija osnovna grafička postavka donosi nekoliko vedrih i razigranih boja. Ko to želi iznad multimedije može da dobije i opcioni analogni sat kojeg nismo imali priliku vidjeti u testnom GL+ paketu opreme. Suzukijeva multimedija omogućava Bluetooth ili kablovsko USB povezivanje sa pametnim telefonima, a nakon toga i korištenje određenih aplikacija instaliranih na njima. Na centralnom ekranu se prikazuje i snimak nadzorne zadnje kamere, a opciono je dostupna i navigacija. Automatski klima uređaj je ogledalo funkcionalnosti, ali i efikasnosti jer brzo zagrijava i hladi Vitarinu kabinu. Pretinaca za odlaganje sitnica ima dovoljno, a od zatvorenih tu su suvozačev i onaj ispod središnjeg naslona za ruku. Vitaru u enterijeru krasi i visok nivo završne obrade, a mada je većina plastike tvrda i na oko skromna, sve je zauzvrat veoma čvrsto spojeno. Od redizajna gornji dio instrument panela dobio je mekanu gumiranu površinu, a tu su i savremeniji instrumenti sa novim 4,2-inčnim LCD ekranom u boji na kojem se mogu povremeno vidjeti veoma interesantni grafički simboli i sličice. Analogni instrumenti su jednostavni, tačni i pregledni, te minimalno odvlače pažnju sa puta. Da voli klasična i provjerena rješenja Suzuki potvrđuje i sa klasičnom, poteznom ručnom kočnicom, a tu je i mnoštvo tastera sa kojima se aktiviraju i deaktiviraju mnogobrojni u testnom modelu dostupni sistemi elektronske asistencije vozaču. Ergonomski perfektan oblik ima i ručica mjenjača, a sa uvjerljivom lakoćom se upravlja i komandama na upravljaču i onim od Allgrip pogona. Da su sjedišta samo malo šira i duža dobila bi veću ocjenu od prosječne, jer su većini muških članova naše redakcije bila japanski uska. Na spisku onoga šta bismo voljeli da Suzuki promijeni u budućnosti je i način rada putnog računara, za čije izlistavanje je potrebno pritisnuti polugicu sa desne strane instrument panela. Kod većine konkurenata ova operacija se obavlja tasterima na upravljaču ili oko njega što je jednostavnije rješenje. Najbolje od svega u priči o Vitari je činjenica što je Suzuki čvrsto ostao na zemlji i uprkos evidentnom napretku zadržao cijenu na prihvatljivom nivou, o čemu najbolje svjedoči njena odlična prodaja na bh. tržištu. Za bogato opremljeni testni model sa oku ugodnim vanjskim dizajnom, potpuno opremljenim i prostranim enterijerom, savremenim sigurnosnim sistemima, te srčanim i ekonomičnim trocilindarskim turbobenzinskim motorom Japanci u testnom formatu traže 31.700 KM, što je iznos kojem aktuelna konkurencija ne može ni blizu da parira u sličnom izdanju. Za kraj još podsjećanje da najpovoljnija Vitara sa testnim 1.0 motorom i prednjim pogonom košta 24.800 KM, a trenutno najpopularnija verzija sa 1.4 Boosterjet 140 KS i 4x4 pogonom oko 35.000 KM. 

 

SIGURNOSNI SISTEMI

Da je savremen automobil, Vitara dokazuje i sa sistemom aktivnog nadzora prostora ispred vozila, koji upozorava vozača na potencijalne opasnosti, ali i ima mogućnost samostalnog kočenja u slučaju krajnje opasnih situacija koje mogu dovesti do kontakta sa ostalim vozilima ili pješacima. Laserski senzor i monokularna kamera pomoću kojeg ovaj sistem radi nalaze se na prednjem dijelu vozila i sa popriličnim stepenom tačnosti odrađuju svoj posao. Testni model imao je i sistem nadzora pravca u saobraćajnoj traci, koji iznad 60 km/h prepoznaje i situacije u kojima vozač krivuda netipično za normalne uslove vožnje. I ovaj sistem radi sa uzornom preciznošću. Podsjećamo da se u Vitari može dobiti i sistem za prepoznavanje znakova sa njihovim očitavanjem na instrument tabli, a tu je i sistem nadzora „mrtvog ugla“. U korisne i veoma ugodne dodatke spadaju i adaptivni tempomat koji je kontrolisan pomoću radara integrisanog u prednjem braniku. Ovaj tempomat omogućava automatsko održavanje razmaka sa vozilom ispred Vitare, kočenje i kontrolisano ubrzanje do zadate brzine kada je put slobodan. Interesantan sigurnosni dodatak je i upozorenje na kretanje vozila iza Vitare i on je veoma koristan prilikom isparkiravanja kada vozač ima lošiji vizuelni pregled okoline vozila.

 

POGON

Vitara je na bh. tržištu od redizajna dostupna isključivo sa dva Boosterjet turbobenzinska zapremine 1.0 i 1.4 litra. Veći motor raspolaže sa 140 KS i namijenjen je dinamičnijim vozačima dok bi manji trocilindraš sa 112 KS koji je zamijenio dosadšnjeg 1.6 atmosferca, trebao biti prvi izbor kupaca kojima je ekonomičnost u prvom planu. Da je specifičan, ali i tehnološki veoma napredan proizvođač Suzuki potvrđuje i činjenicom da 1.0 Boosterjet motor nudi sa prednjim, ali i Allgrip pogonom na sve točkove kojeg smo imali u testnom modelu, te kao takav nema nijednog ravnopravnog konkurenta na bh. tržištu. Ova kombinacija dolazi u paru sa vrhunski preciznim i odlično proračunatim petostepenim ručnim mjenjačem, kojeg je istinsko zadovoljstvo koristiti u svim situacijama. Mali motor je energičan i iznenađujuće srčan još od niskih obrataja pa su ubrzanja puno dinamičnija ako ih poredimo sa prethodnim 1.6 motorom. Pošto se putna brzina brže postiže, a i sa manje napora 1.0 Boosterjet je i ekonomičniji sa prosječnom potrošnjom koja varira od šest do 7,5 litara. U off-roadu mali motor će potrošiti i više od osam litara, dok će forsiranje na cesti za rezultat imati i veću potrošnju za koju nema ni dinamičkog, a ni razumnog opravdanja, jer testna Vitara nije sportski već ugodan porodični SUV model.

 

ALLGRIP POGON

Suzukijev elektronski kontrolisani Allgrip pogon na sve točkove nudi četiri režima rada: Auto, Sport, Snow i Lock. U Auto režimu Vitara se primarno oslanja na prednji pogon, a kada nadzorna elektronika prepozna proklizavanje automatski prebacuje obrtni momenat i na zadnje točkove. Sport podiže osjetljivost motora na pritisak papučice gasa, drugačije raspoređuje obrtni momenat pri prolasku kroz krivine i daje primat zadnjim točkovima. Snow ili snijeg ima zadatak da omogući maksimalno prianjenje na klizavim podlogama, kada točkovi imaju različit stepen oslonca. Lock ili režim zaključavanja pogona dijeli obrtni momenat između točkova po onoj logici koja će Vitari omogućiti da se uspješno izvuče iz pijeska, blata li dubokog snijega. Lock se automatski isključuje na brzinama iznad 60 km/h i prelazi u Snow režim. Kao pomoć u off-road vožnji Vitara ima i Hill Descent Control sistem za bezbrižno spuštanje niz strmine, kada vozač kontrolu nad gasom i kočnicom u potpunosti prepušta automobilu.

 

Datum objave: 15/11/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook