Naslovna > Vijesti > V40 u ulozi SUV-a

Volvo

V40 u ulozi SUV-a

Predstavnici švedske kompanije skoro su najavili kako će do kraja ove godine biti obustavlejna proizvodnja V40 modela, dok sudbina njegovog nasljednika do sad nije bila poznata...

V40 je jedini model iz čitave game koji se još uvijek nalazi na manjoj CMA, umejsto SPA platforme, a kao što je prethodno i najavljeno ovaj  automobil bi svog nasljednika mogoa potražiti sa nešto većim rastojanjem od tla. Stariji potpredsednik Volvoa za EMEA region, Leks Kersemakers istakao je da će aktuelni tržišni trendovi i potreba za elektrifikacijom isključiti iz planova konvencionalnog hečbek nasljednika V40 modela.  "Potrebno nam je nešto malo kreativnije. Zbog toga smo odlučili da ne zamjenimo V40 modelim na identičnoj osnovi. Dvije su stvari koje ne smiju da se isključe iz razmišljanja u procesu pravljenja nove generacije. Visoka pozicija sjedišta je vrlo bitna stvar, vidimo da ljudi prelaze sa V40 na XC40. Polarizacija između visokog i niskog je bila mnogo veća prije pet godina kada smo počeli projekat XC40. Sada vidite da i najzakoreliji ljubitelji niske pozicije sedenja prelaze na viša vozila. Lično mislim da bi poslije nekog vremena mogli da se vrate, jer je drugačije iskustvo vožnje, ali to je sada trend", rekao je Kersmakers.

 


Nova generacija V40 mogla bi najpribližnija biti 40.2 Conceptu, ali direktor Volva ističe da je 40.2 prepušten Polestaru. "Druga bitna stvar je da više ne možete da ponudite nov automobil koji nije moguće potpuno elektrifikovati. A da bi bio potpuno elektrifikovan neophodno je da ima kapacitet za baterije. Ako to pokušate da ostvarite kroz širinu i dužinu, onda ulazite u C/D segment, gdje već imamo V60, S60 i XC60. Zbog toga idete u visinu, zbog toga idete na SUV. A tu je potrebna kreativnost. Možemo li istovremeno zadovoljiti potrebe kupaca hečbeka i istovremeno one koji traže visinu zbog ulaska/izlaska i uz sve to prostor za baterije? To je koktel sa kojim se trenutno igramo". Kersemakers je odbacio mogućnost pravljenja modela manjeg od serije 40, istakavši da je Volvo sposoban da dostigne rast prodaje sa 650.000 na 800.000 jedinica bez dodatnih modela.

Datum objave: 31/01/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook