Naslovna > Automobili > Renault > Megane > Više od očekivanog
FOTO GALERIJA (32)

Test - Renault Megane Intens Energy dCi 110

Više od očekivanog

Četvrta generacija francuskog kompakta donosi jedinstven spoj klasičnih i avangardnih linija pa nije čudo što je već na početku komercijalizacije postao pravi magnet za oči. Ispod odlično dizajnirane karoserije nalazi se savremena tehnologija- motori, mjenjači, ovjes te vrlo ugodna i prije svega kvalitetna unutrašnjost. Cijena baznog modela na našem tržištu je 26.900 KM dok se za model kao na testu treba izdvojiti 42.265 KM...

Na temeljima bogatog iskustva stečenog na prethodne tri generacije Renault je iznjedrio potpuno novu 4. generaciju modela Megane koja je široj javnosti predstavljena prošle jeseni u Frankfurtu. Od tada do pred kraj prošle godine uhodavala se proizvodnja i pripremala komercijalizacija širom svijeta. Odmah recimo da je novi Megane konkretan odgovor njemačkim etabliranim modelima VW Golfu i Opel Astri.

 


Detaljno promišljene i do najsitnijih detalja filigranski ispeglane linije karoserije nikoga ne ostavljaju ravnodušnim. Bukvalno! Gdje god da smo se pojavili glave su se munjevito okretale, bez obzira da li se radi o starijima ili mlađima. I do sada smo vozili dosta potpuno novih modela ali se ne sjećamo kada je bio ovoliki interes. Prednji dio, najblaže rečeno, izgleda moćno. Dominantna maska motora sa ogromnim Renaultovom ''baklavom'' daje dozu ozbiljnosti i čvrstoće dok nova LED svjetla u obliku slova ''C'' otkrivaju da se radi o modernom automobilu koji zadovoljava sve potrebe savremenih kupaca. Kada već spominjemo LED svjetla moramo posebno naglasiti da je tek predstavljeni Megane prvi automobil koji pojam ''dnevna svjetla'' prenosi i na zadnji dio- prilikom startanja motora istovremeno se aktiviraju prednja i zadnja LED svjetla. Ne treba posebno isticati da je to sa stanovišta sigurnosti itekako pohvalno. Iskreno, nije zanemarljiv ni vizuelni efekt koji je prvoklasan- EDGE LIGHT stvaraju jedinstven vodoravni potpis do sada neviđen ni na jednom automobilu.

 


Pogled s prednje i zadnje strane otkriva veći trag točkova (najveći u klasi) a samim tim i veću širinu karoserije u odnosu na prethodnika. Slično bi se moglo reći i za pogled s boka- odmah se vidi veći međuosovinski razmak i niža linija krova. Time se Megane 4. generacije upotpunosti uklopio u trendove koji u posljednje vrijeme vladaju kompaktnom klasom automobila...
Pomalo opijeni skladnom vanjštinom sa zebnjom smo otvorili vrata i spustili se na vozačko sjedište. Strah da se maštovitost dizajnerskog tima potrošila na vanjski dio nije bio opravdan. Unutrašnjost je oblikovana sa istom količinom strasti kao i vanjski dio karoserije. Svi putnici uživat će u ergonomski osmišljenom okruženju s tim da vozač, logično, raspolaže sa mnogim privilegijama. Kokpit je zamišljen tako da asocira na pilotsku kabinu. U prilog tome ide i ''head-up'' displej na kojem se prikazuju sve vozaču bitne informacije- od smjernica navigacije, trenutne brzine do ''čitanja'' saobraćajnih znakova. Ispod dobro oblikovanog volana nalaze se instrumenti u boji koji se zapravo nalaze na TFT ekranu. Boja i grafika ovise o trenutno odabranom programu na MULTI-SENSE sistemu. Fabrika je predvidjela 4 unaprijed određena programa i jedan individualni. Paralelno sa mijenjanjem programa mijenja se konfiguracija instrumenata i ugodno ambijentalno osvjetljenje postavljeno duž cijelog putničkog prostora. Skromniji paketi opreme dolaze sa centralnim 7 inčnim kolor displejem osjetljivim na dodir dok raskošniji paketi podrazumijevaju vertikalno postavljeni 8,7 inčni (dijagonala 22 cm). Tvorci su namjerno imitirali logiku tableta i pametnih telefona što bi svima trebalo pogodovati. Preko ekrana se upravlja većinom sistema s kojima novi Megane raspolaže. Uz nabrojano moguće je i zumiranje pojedinih detalja. Sistem je označen kao R-LINK 2...Sve u svemu svi će se snaći kao ''riba u vodi'' i bez čitanja uputstva...

 


Brzom pronalaženjem idealne pozicije za komandama krenuli smo na prvu vožnju. Odmah smo spazili da su sjedišta potpuno nova. Izvedena od dvije vrste pjene, mekše i tvrđe, te kao takva pružaju maksimalnu udobnost uz čvrsto držanje tijela po krivinama. Uz sve nabrojano izgledaju sportski elegantno pa poslije 600 km odvezenih bez zaustavljanja dajemo maksimalnu ocjenu.
Kome standardni izgled vanjštine i unutrašnjosti nije dovoljno atraktivan može si odabrati GT-Line paket koji pravi jasan odmak od običnih modela. Obzirom da smo GT-Line verziju vidjeli uživo kraj standardnog Meganea moramo reći da doplata itekako vrijedi...
Novi Megane iznikao je na Renaultovoj platformi CMF C/D koja se već dokazala na modelima Talisman i Espace. Modularna platforma pruža veliki broj kombinacija među kojima posebno ističemo upravljanje zadnjim parom točkova- 4CONTROL dostupnim uz najsnažniju verziju što je prvi slučaj u klasi. Oduvijek je bio trend transfera skupe tehnologije iz automobila viših klasa u niže. Tako je i sada pa Megane već na startu prodaje raspolaže sa: automatskim regulatorom brzine (ACC), aktivnim kočenjem u slučaju nužde (AEBS), upozorenjem na napuštanje vozne trake (SDW), upozorenjem na sigurnosni razmak (SDW), prepoznavanje saobraćajnih znakova sa upozorenjem na prekoračenje brzine (OSP+TSR), upozorenjem na vozilo u mrtvom uglu (BSW), kamera za vožnju unazad, automatsko uključivanje dugog/kratkog svjetla, sistem sa pomoć i samostalno parkiranje...

 


Ponuda motora je šarolika s tim da će neke verzije biti dostupne do jeseni tekuće godine. Za ljubitelje benzinaca predviđen je 1,2 TCe sa 100 i 130 KS, 1,6 TCe sa 205 KS i klasični usisni 1,6 agregat snažan 115 KS. Obzirom da su ljudi na ovim prostorima okrenuti isključivo dizelašima sastavljena je zanimljiva ponuda motora. Dobro poznati i usavršeni 1,5 dCi nudi se sa dva nivoa snage- 90 i 110 KS dok veći 1,6 litreni dCi također dolazi u dvije verzije- 130 i 165 KS. Kupac može naručiti model sa klasičnim ručnim mjenjačem sa 6 stepeni prenosa ili EDC mjenjačem sa dvostrukim kvačilom koji kod benzinaca ima 7 stepeni prenosa a kod dizelaša stepen prenosa manje.
Mi smo tokom uobičajenog testnog termina uživali u čarima snažnije verzije modernog 1.5 dizalaša.   Osječaj u vožnji je izvrstan. Snaga se razvija linearno, odnosno bez skladno. Nema turbo rupe što uz dobro postavljene prenosne odnose omogućava glatka ubrzanja i međuubrzanja. Geometrija ovjesa postavljen je tako da pravi fin balans između sportski čvrstog i limuzinski ugodnog. Tokom testa vozili smo po svim vrstama krivina koje se mogu, ovisno o ambicijama vozača, provesti s punim gasom. Moramo reći da smo se ugodno iznenadili kvalitetom ovjesa i preciznim upravljanjem. Tradicionalno Renaultove kočnice spadaju u vrh pa i novi Megane uz precizan osječaj na srednjoj pedali usporava snažno. Izraženom konforu u vožnji svoj doprinos daje i vrlo kvalitetna akustična izolacija na kojoj se, očigledno, nije nimalo štedjelo. Buka je zaista minimalna, čak i pri putnim brzinama od 170-180 km/h. Dakako, uz umanjen šum vjetra reducirana je i buka koju generiraju gume i elementi ovjesa.

 


Poslije prvog iskustva s francuskim kompaktom ne možemo sakriti oduševljenje. Mišljenja smo da je novi Megane prvi adekvatan odgovor na etabliranu njemačku konkurenciju koja dolazi u Vidu VW Golfa i Opel Astre. Uz privlačan dizajn dolazi trenutno najmodernija tehnologija što čini kombinaciju kojoj je teško odoljeti. Naš testni, vrlo bogato opremljeni automobil, do registracije košta ozbiljnih 42.265 KM što potvrđuje da dobro i jeftino nikada ne ide skupa...
Tehnički podaci:

 

 

 

 

Renault Megane Intens Energy dCi 110 *  dužina: 4.359 mm, širina: 1.814 mm, visina: 1.447 mm, međuosovinsko rastojanje: 2.669 mm  * motor: 4 cilindra 1.461 ccm, 110 KS pri 4.000  obr/min, maksimalni obrtni moment 260 Nm pri 1.750 obr/min  *  mjenjač: ručni sa 6 stepeni prenosa*  prtljažnik: 434 l   *   prosječna potrošnja na testu: 5,9 l / 100 km  *  ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,3 s * maksimalna brzina 187 km/h * cijena testnog automobila: 42.265 KM* cijena osnovnog modela 26,900 KM. 


 

Datum objave: 14/06/2016
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook