Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > VW i Toyota najprodavaniji u 2023.

Porasla prodaja novih automobila u EU

VW i Toyota najprodavaniji u 2023.

Prema najnovijim informacijama Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), zabilježen je gotovo 16% porast prodaje novih automobila u Evropskoj uniji tokom posljednjih 11 mjeseci. Volkswagen i dalje drži lidersku poziciju u prodaji u Evropi, ispred Toyote i Renaulta...

Najnoviji podaci Asocijacije evropskih proizvođača automobila potvrđuju značajan rast tržišta automobila u Evropskoj uniji od 15,7% tokom posljednjih 11 mjeseci u poređenju sa istim periodom prethodne godine. U periodu od januara do novembra 2023. godine prodato je ukupno 9.681.752 automobila. Od gotovo 10 miliona prodatih vozila tokom 2023. godine, 3,5 miliona je bilo opremljeno benzinskim motorom, 3,23 miliona su bili hibridi, dok je 1,37 miliona vozila bilo potpuno električno. Benzinski motori i dalje zadržavaju najveći udio u potražnji sa preko 35%, dok popularnost dizela i dalje opada.

 

 

 


Samo u novembru mjesecu, zemlje članice Evropske unije zabilježile su prodaju od 885.581 novih automobila, što predstavlja povećanje od 6,7% u odnosu na isti mjesec prethodne godine. Registrovani porast prodaje električnih automobila iznosio je 16,4%, dostižući ukupno 144.378 jedinica. Ovaj rast delimično potiče od nekoliko tržišta koja su ostvarila dvocifreni i trocifreni procenat rasta, pri čemu se ističe posebno Belgija sa impresivnim povećanjem od 150,2%. Belgija je sada rangirana kao peto najveće tržište po obimu. Međutim, vrijedno je napomenuti da je prodaja električnih automobila u Njemačkoj zabilježila pad od 22,5%, a prognozira se dalji pad u narednom periodu, s obzirom na ukidanje subvencija od strane njemačke vlade.

 


Ako analiziramo podatke po zemljama, Italija se ističe kao lider po rastu u periodu od januara do novembra, bilježeći porast od 20% u odnosu na isti period 2022. godine. Takođe, Španija (+17,3%), Francuska (+16,2%), Rumunija (+14%) i Nemačka (+11,4%) su takođe ostvarile pozitivne rezultate. Kada je riječ o prodaji prema markama, Volkswagen i dalje dominira kao jedini brend sa preko milion isporuka. Slijede ga Toyota, a odličan rezultat ostvaruje Renault, koji se vratio na treće mjesto. Interesantno je napomenuti da Dacia, dio Renault Grupe, bilježi prodaju od 478.436 automobila u 11 mjeseci tekuće godine, što predstavlja povećanje od 21,5% u poređenju sa istim periodom 2022. godine. Takođe, pohvalan rezultat bilježi Škoda sa rastom od 26,4%, dok je Cupra, sa isporučenih preko 150.000 vozila, zabilježila impresivan porast od 41,1%.

 


Iako brojka od gotovo 44.000 isporučenih vozila možda ne djeluje impresivno, Alfa Romeo je ostvario značajan rast od čak 66,6%, zahvaljujući modelu Tonale. Slična situacija je i sa luksuznim brendom Lexus, koji je pod okriljem Toyote, ostvario rast od 59% tokom prvih 11 mjeseci 2023. godine, sa isporukom nešto manje od 38.000 automobila. Kada je riječ o električnim brendovima, Tesla se izdvaja kao jedini sa izuzetnim rastom od 115% u odnosu na 2022. godinu. Američki proizvođač je u periodu od 11 mjeseci isporučio skoro 250.000 vozila na tržište Evropske unije. U segmentu prodaje po grupacijama, Volkswagen grupa se ističe kao lider sa 2.525.889 registrovanih novih automobila, što predstavlja povećanje od 19,8%. Stellantis zauzima drugo mjesto sa 1.758.723 registracije i rastom od 4,8%, dok je Renault grupa na trećem mjestu sa 1.048.872 registrovanih primjeraka i povećanjem od 19,6%.

 


Volkswagen – 1.050.458 (+13,3%)
Toyota – 625.525 (+7.9%)
Renault – 567.522 (+18,1%)
Peugeot – 534.379 (+4%)
Škoda – 533.986 (+26,4%)
Audi – 526.285 (+23%)
BMW -525.673 (+17,3%)
Mercedes – 513.707 (+9.4%)
Dacia – 478.436 (21,5%)
KIA – 423.455 (+5,6%).

Datum objave: 21/12/2023
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook