Naslovna > Vijesti > XC90 - najvredniji švedski izvozni proizvod

Volvo

XC90 - najvredniji švedski izvozni proizvod

Mnogi su kritičari tvrdili da je Volvo prekasno ušao u SUV segment, obzirom da je model XC90 predstavljen tek u januaru 2002. godine, na sajmu automobila u Detroitu. Ipak, genijalni je XC90 revitalizirao čitav segment, prevazilaženjem tipičnih problema prvih SUV modela.

Na početku novog milenija, SUV segment je praktično procvjetao. Robustan izgled, prostranost i visoka pozicija sjedenja bili su recept za veliku popularnost, naročito u SAD-u. Ipak, vozne karakteristike na nivou teretnih vozila, učinili su ih podložnim prevrtanju. Već 2005. godine godišnja prodaja modela XC90 dostigla je brojku od 86.000, čime je ovaj automobil postao navredniji švedski izvozni proizvod. Direktor projekta Hans Wikman i njegov tim bili su odlučni da riješe sve probleme koji su mučili SUV modele, a u maju 1999. godine predsjednik korporacije Tuve Johannesson dao im je zeleno svjetlo na testnom poligonu u Arizoni.

 

Wilkman se prisjeća rada na vrelom pustinjskom suncu: „ Bilo je mnogo tenzija vezanih za projekat, zbog prethodnih promašaja. Ipak, stvorili smo prikladan dizajn, koji su principali odobrili bez oklijevanja“.

 

 

 

Doug Frasher, koji još uvijek radi u Volvo Cars Monitoring i Concept centru u Camarillu, Kalifonija, bio je ponosan otac pobjedničkog dizajna. „Model koji smo prikazali menadžmentu, bio je gotovo identičan produkcijskoj verziji, koju smo otkrili u Detroitu. Dobro smo uradili domaću zadaću, naročito zahvaljujući ženskom dijelu ekipe, jer su SUV-ove tada uglavnom vozile žene, pa je njihov doprinos bio dragocjen“ - tvrdi Frasher.


 

Kombinacija pojačane krovne strukture, zatezača pojaseva i bočnih zračnih jastuka, pomogla je u stvaranju vrhunske sigurnosti svih sedam putnika prilikom prevrtanja. Ovaj vrhunski nivo sigurnosti, demonstriran je na neobičan način, kada je Volvo u Švedsku pozvao svjetske medija da gledaju nasilan test prevrtanja u sigurnosnom centru u Gothenburgu. Na ovom je testu Volvo XC90 pretrpio trostruko prevrtanje i zaustavljanje na desnom boku. Krovna struktura bila je netaknuta, a predstavnici medija upriličili su spontani aplauz, čime je potvrđena efektnost ove unikatne prezentacije. Prikazani nivo sigurnosti dokazan je i u naknadnim istraživanjima, jer je u tek nekoliko slučajeva prevrtanja Volva XC90 bilo smrtnih posljedica ili teških povreda.

 

 

Izvorni prodajni planovi za Volvo XC90, podrazumijevali su 50.000 jedinica godišnje. Ipak, švedski SUV je postao toliko popularan da su prodajne projke rapidno rasle, a vrhunac je postignut 2005. godine, kada je prodano 86.000 jedinica. Najveće pojedinačno tržište su SAD, gdje je XC90 u 2004. godini pronašao 38.800, a u 2005. godini 36.200 vlasnika. Ovaj veliki prodajni uspjeh, učinio je od XC90 navrjedniji švedski izvozni proizvod. Obzirom da je u međuvremenu stigao novi XC60, U Volvu nakon nedavnog osvježavanja, planiraju potpuno novu generaciju modela XC90.
 

Datum objave: 16/11/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook