Volskwagen eksperimentiše u projektu „one litre car“ od 2002. godine s ciljem da napravi automobil koji će trošiti jedan litar goriva na 100 pređenih kilometara. Trećim konceptnim modelom ostvarili su taj cilj, a uspjeh će biti krunisan serijskom proizvodjnjom. . Xl1 pokreće TDI motor sa 800 kubika i 48 KS, uparen zajedno sa elektromotorom snage 27 KS. Zanimljivo da je u ovaj prilično mali automobil ugrađen sedmostepeni DSG mjenjač, koji vjerovatno za cilj ima što učinkovitiji prenos snage, kako bi se opet uštedio neki decilitar goriva.
Xl1 do 100 km/h može ubrzati za 12 sekundi i razviti maksimalnu brzinu od 160 km h. Uz to, sposoban je emitovati nula grama c02, uz samostalni rad elektromotora i autonomiju od 35 kilometara. Za dužu vožnju neophodno je aktivirati SUS motor koji će u tom slučaju na stotinu kilometara imati emisiju c02 od samo 24 grama. Za razliku od prethodna dva modela, ovaj ima dva sjedišta jedno kraj drugog i popularna „lambo“ vrata koja se otvaraju ka gore. Što se tiče dimenzija VW XL1 približan je dimenzijama Pola: dugačak je 3,89 m (), širok je 1,66 m (VW Polo 1,68 m), dok mu je visina samo 1,15 m.