Naslovna > Vijesti > Zimska guma za sigurnu vožnju

automoto.ba preporučuje

Zimska guma za sigurnu vožnju

U zimskom periodu je šest puta više saobraćajnih nesreća, dvije trećine od tog broja zbog neodgovarajućih guma

Od  15. novembra  ove do 15. aprila naredne godine sva motorna vozila u Bosni i Hercegovini moraju posjedovati zimsku opremu među kojom se između ostalog trebaju naći i odgovarajući pneumatici  (zimska guma ili ljetna guma sa dubinom šare od 4 mm uz obaveznu  upotrebu lanaca) .  Koliko je važno na automobilu imati zimske gume najbolje dokazuje činjenica da je u zimskom periodu šest puta veći broj saobraćajnih nezgoda, od čega su dvije trećine zbog neodgovorajućih pneumatika.

 

Ljetne gume na temperaturi ispod 7 stepeni C gube na elastičnosti i ne daju optimalne performanse, pa je na automobilu dobro imati zimske gume već u prvim hladnim jesenjim danima, bez obzira da li je cesta mokra ili ne. Zimske gume su napravljene od smjese koja u svom sastavu ima veću količinu silikona što ovu gumu u odnosu na ljetnu čini dosta mekšom, pa je i proces prijanjanja dosta efikasniji, a mogućnost proklizavanja na mokroj cesti minimalna.

 

-Bez obzira  na datum od kada je obavezno posjedovati set zimske opreme, shodno našem podneblju od velike je važnosti namontirati četiri zimske gume. Prilikom zamjene guma preporučuje se i zamjena ventila jer su to dijelovi koji su podložni promjenama temperatura pa može doći do pucanja istih. Svim vozačima preporučujem da ne čekaju snijeg, već da i ranije namontiraju zimske gume, kako zbog svoje ali i zbog sigurnosti svih učesnika u saobraćaju – rekao nam je Sanjin Hodović, serviser guma.

 


Na našim prostorima vozači često, ograničeni ekonomskim faktorom,  umjesto četiri na svog ljubimca stavljaju samo dvije zimske gume. U svakom slučaju je bolje imati i dvije nego nijednu zimsku gumu na nižim temperetaruma, međutim ovakav način zamjene pneumatika nije nimalo siguran. Sa novim zimskim gumama samo na prednjoj osovini postoji velika vjerovatnoća zanošenja pa čak i proklizavanja na snijegu zadnjeg dijela vozila. U obrnutoj situaciji, sa zimskim gumama samo na zadnjoj osovini vozila, upravljački sistem na snježnoj podlozi neće reagovati adekvatno, pa vozač može doći u situaciju da okreće upravljač u jednu stranu a automobil ide pravo.
Koji brend gume ćete namontirati na automobil, isključivo zavisi od samih vas, ali pri kupovini imajte na umu onu narodnu: „Koliko para, toliko muzike“ (prepručujemo vam da u našoj bazi  u kojoj se nalazi veliki broj raznih guma sa aktuelnim cijenama, potražite odgovarajući pneumatik). Također trebate znati da je pri niskim temperaturama bolja svaka zimska guma od bilo koje „all season“ gume. Nakon montaže zimskih pneumatika posao nije završen.

 

 

 Savjet za kupovinu: Prilikom kupovine guma obratite pažnju na starost istih. To veoma lako možete provjeriti pomoću četverocifrenog broja utisnutog na svakoj gumi. Prva dva broja pokazuju rednu sedmicu, a druga dva broja godinu kada je proizvedena guma. Dakle, ukoliko je na gumi utisnut broj 1609, to znači da je ona proizvedena u 16. sedmici 2009 godine. 

 


-  U europskim zemljama se preporučuje da se sa novim zimskim gumama u prvih 50-80 km ne prelazi brzina veća od 100 km/h. Nakon prvih stotinjak kilometara na novim gumama, obevezna  je provjera balansa guma i pritiska zraka u istim, međutim vozači u BiH se i ne pridržavaju ovog pravila. Vulkanizera ne posjećuju preventivno i radi kontrola nego samo kada imaju konkretan problem – kaže Hodović.

 

Nakon što svog  četverotočkaša spremite za zimu, ne zaboravite adekvatno skladištiti ljetne, all season ili bilo koje druge gume koje ste demontirali. Imajte na umu da je najbolje da one ostanu na felgama i da ih tako skladištite na suho mjesto koje nije podložno velikim promjenama temperatura.Ukoliko namjeravate zimu provesti na gumama koje ne spadaju u red zimskih, trebate znati da pored toga što ne poštujete zakon, ugrožavate vlastiti i tuđi život jer bez odgovarajućih guma u zimskom periodu učinak najsavremenije kočione opreme (ABS) je minimalan, a svi testovi dokazuju da je zaustavni put  kočenja u zimskim uslovima sa standardnim gumama duži u odnosu na kočenje sa zimskim gumama.

Datum objave: 16/11/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook