Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > 500L u gumenim čizmama

Novitet – Fiat 500L Trekking

500L u gumenim čizmama

U off-road stilu ušminkana i bogato opremljena verzija 500L pokretljivija je na lošim podlogama, zahvaljujući novom Traction+ sistemu...
> U trenutku kada zbog teške ekonomske situacije popularnost većine modela ide silaznom putanjom, SUV klasa bilježi konstantan rast prodaje. Pošto je u trendu biti „off -road“, predstavljanje „terenskog“ 500L modela nije veliko iznena|enje. U suštini, riječ je o klasičnom Fiatu 500L, koji je ušuškan sa off -road detaljima ugodnim za oko.
 
 
Plastični štitnici nalaze se na donjem dijelu prednjeg i zadnjeg branika, na rubovima točkova i preko čitave dužine pragova. Tu je i šest novih boja karoserije, te bogata serijska oprema, sa atraktivnim 17-in~nim aluminijumskim naplacima i mesnatim M+S pneumaticima, koji vizuelno podižu automobil. Na spisku serijskih detalja koji su ekskluzivno rezervisani za Trekking model, nalazi se i Traction+ sistem elektronske kontrole pogona.
 
 
 
Ovaj sistem u praksi sarađuje sa ESC sistemom za elektronsku kontrolu stabilnosti i omogućava puno bolju pokretljivost automobila na zahtjevnim podlogama. Zahvaljujući naprednim računarskim algoritmima i mogućnošću samostalnog aktiviranja klasičnog hidrauličnog kočonog sistema, Traction+ simulira rad samoblokirajuć eg elektromehaničkog diferencijala, koči točak koji proklizuje i prebacuje pogonski potencijal na drugi točak, koji ima bolji kontakt s podlogom.
 
 
Aktiviranje ovog sistema je manuelno, putem prekidača na instrument tabli i to do brzine od 30 km/h. U Fiatu ne obećavaju čuda, ali uvjeravaju da se 500L Trekking model, zahvaljujući Traction+ sistemu, bolje snalazi na podlogama sa lošim prijanjanjem, u odnosu na klasični 500L.  Zavisno od tržišta, 500L Trekking će biti dostupan sa po dva benzinska i dizel agregata. Ponudu benzinaca čine 0.9 litarski TwinAir Turbo agregat sa 105 KS, te atmosferski 1.4 benzinac sa 95 „konja“. Ponudu dizelaša predvodi 1.3 MultiJet agregat sa 95 KS, te novi 1.6 MultiJet agregat sa 105 KS.
 
 
Sa ovim agregatom Trekking ostvaruje maksimalnu brzinu od 175 km/h, uz ubrzanje od 0 do 100 km/h za 12 sekundi. Deklarisana prosječna potrošnja za ovaj model je 4,7 litara dizela na 100 pređenih kilometara.
 
 
 
Oprema
 
 
Uz model Trekking, Fiat je ponudio širok spektar standardnih elemenata, ali i bogatu dodatnu opremu, čiji detalji su od sada dostupni i u klasičnim 500L modelima. Jedan od najzanimljivijih noviteta je 520W snažno Beats ozvučenje, sa šest zvučnika, subwooferom, osmokanalnim pojačalom i ekvilajzerom. Tu je i Lavazza Espresso 500 uređaj, koji dolazi sa 12 voltnom utičnicom na središnjem grebenu i omoguć ava pripremanje espreso kafe za dva minuta.
 
 
City Brake Control kočioni sistem aktivan je do brzine od 30 km/h i ima zadatak otkrivanja prepreka na putu ispred vozila, te aktiviranja sistema automatskog kočenja.
 
Datum objave: 29/05/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook