Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Gradski izletnik
FOTO GALERIJA (17)

Test - Kia Sportage 1.7 CRDi 2WD Urban

Gradski izletnik

U kombinaciji sa 1.7-litarskim dizel agregatom i prednjim pogonom Kia Sportage se nameće kao punopravan cestovni automobil, u kojem se, zahvaljujući povišenoj karoseriji, ljepše sjedi i puno bezbrižnije prelazi preko visokih trotoara...

Zahvaljujući dizajnerskom magu Peteru Schreyeru, korejski automobilski proizvođač Kia u proteklih nekoliko godina zauzeo je tržišnu poziciju koju ni najhrabriji prognozeri ne bi predvidjeli. Osim Ceeda, Picanta i Sorenta, posebne zasluge za osvajanje svjetskog tržišta pripadaju i Sportageu i to posebno njegovoj trećoj seriji, koja je debitovala prije dvije godine. Atraktivan dizajn, garancija od sedam godina ili 150.000 kilometara, te tradicionalno prihvatljive cijene samo su neki od aduta ovog vozila koje smo testirali u kombinaciji sa 1.7-litarskim CRDi turbodizelašem sa 115 KS, prednjim pogonom i Urban paketom opreme.

 

ATRAKTIVNO SKROJEN, sa trendovskim led svjetlima i agresivnim prednjim krajem Sportage se sam po sebi nudi mlađoj populaciji, koja, za razliku od onih malo starijih i ozbiljnijih kupaca, ne bježi od dizajnerske nametljivosti. Off-road koncepcija ovog automobila ogleda se u njegovoj povišenoj karoseriji i mišićavim bokovima. Ovakvi oblici su bliži onima koji su puni života ili ne dozvoljavaju da ih vožnja automobilom ograniči u bilo kojem smislu. A i puno ljepše je gledati na ostale učesnike u saobraćaju „s visoka“. Sa druge strane Sportage može da bude i adekvatan gradski šminker. Mada Kia na našim prostorima nema „statusni simbol“ kakav imaju mnogi njemački automobili, njen jedinstven šarm, koji proističe iz naočitog dizajna, privući će i nevjerne Tome.

 

Da je novi Sportage možda i jedan od najzanimljivijih modela u klasi uvjerava i njegov enterijer, na čiju je formu, izgled, kvalitet upotrijebljenih materijala i ergonomiju zaista teško naći razumnu zamjerku. Sve je postavljeno nadohvat ruke, svaki detalj odiše svježinom i sportskim štihom, dok završna obrada i bogata Urban oprema konstantno stvaraju osjećaj da sjedite u premijum vozilu. Upravo to su elementi koje je Kia po svaku cijenu htjela i uspjela izdignuti iznad cjenovno slične konkurencije, ali i one koja je često gotovo dvostruko skuplja. Sama kabina je veoma komforna, a sjedišta u oba reda udoba i ugodno profilisana. U drugom redu se sjedi opušteno i za ovu klasu rekli bismo iznenađujuće komforno. Kako i priliči ovakvom tipu vozila, kompletna unutrašnjost je obogaćena brojnim otvorenim i zatvorenim pretincima u koje se mogu odložiti i krupniji predmeti. Kada sve saberemo, čini se da je Kia napravila veliki odmak na prelazu između prošle i aktuelne generacije Sportagea.

 

NA TESTU dinamičkih karakteristika nismo očekivali iznenađenja, pogotovo jer smo bili svjesni da 1.7-litarski turbodizelaš sa 115 KS nasuprot sebe ima nepunih 1,5 tona, koliko je težio tesni model. Ipak, zahvaljujući kratko proračunatim prenosnim odnosima šestobrzinskog ručnog mjenjača, ovako pogonjen Sportage iznenađujuće je živahan, a neće posustati ni na manje zahtjevnom terenu, gdje do izražaja dolazi klirens od 17 centimetara. Bez obzira na vrstu podloge, Sportage je veoma udobno vozilo, za šta je zaslužno i mekše trimovano ogibljenje, sposobno da izađe na kraj i sa ozbiljnijim iskušenjima, kao i 17-colni točkovi sa „mesnatijim“ pneumaticima dimenzija 225/60.

 

Dobra preciznost upravljačkog sistema, te dovoljan dotok informacija sa podloge do ruku vozača, čine vožnju Sportagea veoma jednostavnom. Da je testni Sportage sa prednjim pogonom znatno bliži klasičnim automobilima, pokazuju i vozne karakteristike na otvorenom putu, jer 1.7-litarski turbodizelaš sa dvije bregaste osovine i 115 KS u stanju mu je pružiti dovoljno živosti, što pokazuje i ubrzanje do 100 km/h za 12,5 sekundi i maksimalna brzina od 175 km/h. U pogledu potrošnje naš Sportage može se okarakterisati kao veoma ekonomično vozilo, jer se svakih 100 kilometara zadovoljava sa 6,7 litara eurodizela.

 

Kada se sagledaju sve karakteristike, Kia Sportage, kao i mnogi drugi modeli ovog južnokorejskog proizvođača, predstavlja pun pogodak, pogotovo ako pogledamo na aktuelni cjenovnik. U okviru aktuelne akcije, Sportage 1.7 CRDi 2WD košta odmjerenih 46.990 KM, koliko je potrebno izdvojiti za naš testirani turbodizelski Urban model, a ako ste skromniji, jednako pogonjena Active opcija može se dobiti već za 43.490 KM. Pri tome rekordna garancija od sedam godina ili 150.000 kilometara dolazi gratis.

 

Datum objave: 29/04/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook