Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Inovacije konstantno napreduju

Istorija – Bosch

Inovacije konstantno napreduju

Cjelokupan uspjeh kompanije izgrađen je na posebnoj filozofiji koja se zasniva na stalnom razvijanju inovacija, zbog čega i postoji toliki niz godina ...

Robert Bocsh je svoj prvi uspjeh napravio sa magnetnim sistemom za startovanje automobila. U to vrijeme takav sistem niko drugi nije nudio, a ostali sistemi bili su neefikasni. Vozila su gorjela u požarima, a baterije su se crpile već nakon 20-ak kilometara. Zato je ovaj sistem izuzetno bitan, ali je i temelj svim drugim otkrićima Roberta Boscha.
Robert je znao da tvrtka neće opstati zahvaljujući jednom izumu, pa su osmišljeni brisači, pokazivači pravca i tisuće drugih komponenti, bez kojih danas ne možemo zamislti autoindustriju. No, ovaj vizionar je znao i to da je izuzetno riskantno posvetiti se samo jednoj grani industrije, što se pokazalo ispravnim 1920. godine, kada je Europu pogodila velika kriza u prodaji automobila. Broj prodanih automobila smanjio se za 40%, pa je Robert svojim kolegama dao jasne instrukcije da tragaju za novim idejama i tehnološkim rješenjima, koja nemaju veze sa autoindrustrijom.

 

Proizvodi za kućanstvo


Počelo je sa frižiderom, koji je postojao u to vrijeme, ali bio je rezerviran isključivo za industriju s hranom. Bosch je imao viziju da frižider podari svakom kućanstvu. Drugi primjer je recimo, alat za svakodnevnu upotrebu. Ljudima je u to vrijeme trebao mali, lagani električni alat za rješavanje jednostavnih problema, ali takvo što nije postojalo na tržištu. Bosch je tada razvijao ručni električni uređaj, iz kojeg su nastale ručne bušilice, odvijači i brusilice. Ključ je bio u tome što se motor nalazio u dršci takvog alata. Nakon kućnih aparata i alata, kompanija se posvetila i drugim granama industrije. Godine 1929, poslovanje su proširili na televizore, tri godine poslije na radio uređaje za automobile i plinske bojlere, pa 1934. na filmske projektore...

 

Kasnije je Bosch ušlo u svijet industrijske tehnologije, telekomunikacija i solarne tehnologije. Sedamdesetih godina, kompanija je privremeno pravila i montažne kuće. Neke od svih nabrojanih tehnologija vremenom su odbačene, a neke veoma uspješne i danas su glavni produkt u širokom portfoliju Boscha. Kako god, uvijek se nameću dva pitanja: da li je nešto dovoljno dobro za Bosch i da li će dugoročno obezbijediti profit? U prethodnih 80 godina postojanja, firma se uvijek prilagođavala vremenu i sebi postavljala dva uslova koja su se morala ispuniti: ispoštovati svoje radnike i isporuku izvršiti na vrijeme. Da je cjelokupan uspjeh kompanije izgrađen na posebnoj filozofiji, potvrđuje i jedna izjava Roberta Boscha: „Ne dajem velike plate zato što imam mnogo novca. Ja imam mnogo novca zato što dajem velike plate.“

Datum objave: 22/09/2015
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook