Naslovna > Automobili > Dacia > Spring Electric > Stigao redizajn nejjeftinijeg električnog modela u Evropi

Dacia Spring

Stigao redizajn nejjeftinijeg električnog modela u Evropi

Otvaranje knjige narudžbi planirano je za proleće 2024. godine, dok se lansiranje na evropsko tržište očekuje tokom ovog ljeta...

Prije tri godine, Dacia je odlučila da svima omogući pristup električnim vozilima putem modela Spring, kojim je odmah postigla uspjeh, zahvaljujući prije svega niskoj nabavnoj cijeni, ali i stalnim unapređenjima ovog modela. Tokom 2022. godine, Spring je prilagođen novom identitetu marke. Takođe, Spring je tada zauzeo treće mjesto u Evropi po broju prodatih električnih automobila privatnim kupcima. Ovaj model je kontinuirano bio predmet poboljšanja, te je Dacia omogućila narudžbe za opremljenu Extreme verziju, koja dolazi sa snažnijim motorom od 65 KS.

 

 

 


Tokom posljednje tri godine, Dacia Spring je globalno prodala više od 140.000 primjeraka, zadržavajući titulu najpristupačnijeg električnog automobila na evropskom tržištu. Sada, Dacia Spring ulazi u novu fazu svog razvoja. Dacia je premijerno predstavila novi, značajno detaljniji redizajn na osnovnoj i provjerenoj platformi. Nova Dacia Spring se ističe prije svega preuređenim prednjim dijelom. Prednja rešetka integriše crni estetski element, novi Dacia logo i LED prednje svjetlosne grupe sa svjetlosnim potpisom u obliku slova Y. Priključak za punjenje ostaje na sredini maske. Takođe, blatobrani su blago izmijenjeni, dok su crni elementi duž donjeg dijela vrata zadržani. U skladu sa današnjim trendovima, Dacia je eliminisala sve hromirane detalje na Springu. Iako su vršena poboljšanja, masa praznog vozila je povećana samo za 6 kilograma. U svojoj najtežoj verziji, Spring i dalje teži manje od jedne tone (984 kg).

 


Nastavljajući s dizajnerskim inovacijama, Spring se prvi put može naručiti s točkovima od 15 inča. Zadnja svjetla s LED tehnologijom povezana su crnom trakom koja takođe sadrži naziv brenda. Paleta boja eksterijera sada uključuje šest nijansi, od kojih su dvije nove - Safari Beige i Brick Red. Bez sumnje, najveća transformacija se može videti u enterijeru. Ovdje se jasno vidi uticaj novog Dustera, posebno kada je u pitanju dizajn volana i mali selektor mjenjača koji sada prvi put ima "B" mod. Upravljač je prvi put podesiv po visini, ali iza njega se krije jedna od najvažnijih inovacija - digitalna instrument tabla sa 7-inčnim prilagodljivim ekranom. Važno je napomenuti da je ova digitalna tabla dostupna kao standardna oprema na svim nivoima opreme, dok su materijali i završna obrada poboljšani.

 


Budući da koristi istu platformu, Dacia Spring i dalje dolazi s dva motora u varijantama od 45 i 65 KS. Nova promjena je ta da motor od 65 KS sada nije dostupan samo na Extreme verziji, već i na nižem Expression modelu. Kapacitet baterije od 26,8 kWh takođe ostaje nepromijenjen. Maksimalni domet ostaje 220 kilometara, bez obzira na odabranu verziju. Dacia deklariše potrošnju energije manju od 14,6 kWh/100 kilometara. Prije nego što dovedete u pitanje autonomiju novog Springa, važno je shvatiti da je Dacia uzela u obzir potrebe korisnika. Na osnovu prikupljenih podataka tokom vremena, Dacia je primijetila da korisnici modela Spring u prosjeku prelaze 37 kilometara dnevno, s prosječnom brzinom ispod 40 km/h. U 75 posto slučajeva, vozilo se puni kod kuće.

 


Jedna od novina je uvođenje sistema regenerativnog kočenja u Spring, koji se aktivira izborom položaja "B" na novoj mini palici mjenjača. Veća inovacija je dvosmjerno punjenje. Dacia-ini inženjeri su razvili dvosmjerni adapter koji omogućava Springu da služi kao eksterna baterija za električne uređaje poput roštilja ili aparata za kafu. Adapter se povezuje na utičnicu za punjenje na prednjem braniku, koja funkcioniše kao tradicionalna 220V utičnica. Na nekim tržištima, ovaj adapter se nudi kao standardna oprema uz paket Extreme. Da bi bio usklađen sa najnovijim sigurnosnim propisima, poznatim kao GSR2, novi Spring sada dolazi sa dužim spiskom sigurnosnih sistema nego ikada ranije. To uključuje sisteme poput automatskog kočenja u hitnim situacijama sa funkcijom detekcije vozila, pješaka i motociklista, sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova sa upozorenjem na prekoračenje dopuštene brzine, pomoć pri parkiranju unazad i sistem za zaustavljanje u hitnim situacijama. Takođe, popis uključuje upozorenje o napuštanju trake, asistenciju pri održavanju trake, sistem za kontrolu pažnje vozača i, naravno, hitni poziv (eCall). Za lakši i brži pristup ovim funkcijama, Dacia uvodi taster My Safety.

Datum objave: 22/02/2024
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook