Naslovna > Tehnika > Trend mašina
FOTO GALERIJA (5)

Renault 1.6 dCi

Trend mašina

Povećanje zapremine bilo je jedno od rješenja sa kojim su u ne tako davnoj prošlosti inženjeri povećavali snagu dizel motora. Kombinovali su ovo rješenje sa ugradnjom turbo punjača, te su tako nastali dizel motori velike snage i povoljne potrošnje...

Uvođenjem sve strožih Euro normi o izduvnim gasovima inženjeri se vraćaju manjim zapreminama motora, koja im (uz efikasnije turbine) omogućava smanjenje potrošnje i emisije izduvnih gasova. „Trendu” smanjenja zapremine uz istovremeno očuvanje snage nije “odolio” ni Renault, pa je tako nedavno predstavio svoj novi dizel motor R9M 1,6 dCi Energy. U odnosu na “stari” 1,9 dCi, zapremina je smanjena za 16 posto, emisija CO2 za 30 g/km, a potrošnja za oko 20 posto. Istovremeno, obrtni moment iznosi 320 Nm u širokom rasponu obrtaja, a snaga (130 KS) je ostala ista. Pored smanjenja hoda klipova (radi smanjenja zapremine) i uvođenja efikasnijeg turbo punjača, novi motor karakterišu brojne . . . Nove napredne tehnologije koje mu omogućavaju da bude na nivou motora 1,9 dCi koji zamjenjuje. Nizak pritisak EGR (recirkulacije izduvnih gasova) će biti prvi takav sistem u široj primjeni u Evropi. Nizak pritisak EGR-a kombinuje praćenje stope recirkulacije izduvnih gasova, pritiska i temperature turbopunjača, a djeluje nakon što izduvni gasovi prođu kroz turbinu i filter čestica. Na ovaj način efikasnije se uklanja azotni oksid, sagorijevanje je bolje i smanjuje se emisija CO2. Tehnologija izrade klipova donosi nove komore za sagorijevanje, koje uz tehnologiju promjenjljivog vrtloženja kontrolišu vrtloženje unutar komora za sagorijevanje, u zavisnosti od “zahtjeva” motora, a varijabilna uljna pumpa omogućava onoliki protok ulja koliki je potreban u datom momentu, te tako smanjuje količinu energije potrebnu za pogon uljne pumpe.

 

 

 

 

 

“Upravljanje” temperaturom  je još jedna od “novotarija” koja skraćuje vrijeme za postizanje radne temperature motora i time minimizira trenje u samom motoru, a za smanjenje i optimiziranje potrošnje uvedene su nove elektromagnetne brizgaljke sa sedam rupa, koje mogu višefazno ubrizgavati gorivo (do šest puta u jednom ciklusu) i time “fino” podesiti izgaranje. Ove brizgaljke značajno, pored potrošnje, redukuju buku i zagađenje okoline. ESM (Energy Smart Management) funkcija omogućava povrat energije kod usporavanja ili kočenja, u trenucima niske efikasnosti alternatora.Dodatno poboljšanje karakteristika novog 1,6 dCi motora, postignuto je i uvođenjem Start&Stop tehnologije. Ova tehnologija omogućava automatsko gašenje motora kada se vozilo ne kreće i automatski ga startuje kada se vozilo ponovo pokreće (ova funkcija će se postepeno uvoditi u sve modele Renault programa). Na kraju, zahvaljujući veoma izdašnom obrtnom momentu (dostupnom od niskih 1.500 o/min) u širokom radnom spektru, omogućeno je optimizovanje prenosnih odnosa u mjenjaču sa samim motorom.

 

 

Ovo je dodatno omogućilo smanjenje emisije CO2 i goriva, a motoru je omogućeno (kao i 2,0 dCi M9R motoru) da se zavrti do, za dizel visokih 5200 o/min, kada kazaljka obrtomjera prelazi “crvenu liniju”. Prije petnaestak godina za 130 i kusur dizel KS trebao vam je motor zapremine od 2,5 litara, a motori od 1,5 litara razvijali su (uz pomoć turbo punjača) sedamdesetak KS. Kao što vidimo, danas motor(čić)i od 1,6 litara uz savremenu tehnologiju i nove materijale razvijaju snagu adekvatnu 2,5-litarskim motorima starijih generacija. Da li će pored snage dostići i njihovu izdržljivost, pokazaće vrijeme. Novi 1,6 dCi motor (prvi iz predstojeće Energy porodice motora) proizvodiće se za potrebe grupacije Renault-Nissan u tvornici u Cleonu, a najveću primjenu naći će u C segmentu, posebno modelima Megane, dok će “koristi” imati i vozila D segmenta, kao i privredni program vozila.

 

 

Datum objave: 17/05/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook