Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Za kooperativniju i sigurniju vožnju u budućnosti

IMAGinE i Opel

Za kooperativniju i sigurniju vožnju u budućnosti

Zajednički je projekat vodećih njemačkih proizvođača automobila, dobavljača, inovativnih malih i srednjih poduzeća, istraživačkih ustanova i operatera putne mreže. Konzorcijum IMAGinE sastoji se od sljedećih učesnika: Opel Automobile GmbH, BMW AG, MAN Truck & Bus SE, Mercedes-Benz AG, Volkswagen AG, Continental Teves AG & Co. oHG, Robert Bosch GmbH, IPG Automotive GmbH, Nordsys GmbH, WIVW GmbH i Autobahn GmbH. Vrijednost projekta iznosi 38,2 milijuna evra...

Optimizacija prometnog toka, sprečavanje nesreća i sigurnija, opuštenija vožnja – to su ciljevi njemačkog istraživačkog projekta IMAGinE za automatizaciju inteligentnih manevara i kooperativno izbjegavanja rizika u stvarnom vremenu koji je sada uspješno završen. Pod vodstvom Opela i koordinatora projekta Nikolasa Wagnera, vođe odjeljenja za inovacije sistema za naprednu pomoć vozaču (ADAS) iz tehničkog centra za Srednju Evropu društva Opel Automobile GmbH, 12 partnera iz automobilske industrije iz područja istraživanja i upravljanja putnom mrežom od septembra 2016. radili su na razvoju inovativnih sistema za pomoć za kooperativnu vožnju budućnosti. Ishodi razvoja ispitani su u simulacijama, kao i na raznim stvarnim automobilima, uključujući Opelove modele. „IMAGinE je došao do prekretnice na putu prema kooperativnoj vožnji u budućnosti,“ izjavio je Nikolas Wagner. Frank Jordan, vođa odjeljenja za automobilska istraživanja i napredni inženjering društva Opel/Stellantis, dodao je: „IMAGinE poboljšava sigurnost i istovremeno smanjuje količinu emisija zahvaljujući umreženoj vožnji“.

 

 

 

 

Trenutni sistemi za pomoć vozaču dijele sigurnosne podatke s vozačem ili sami izvode odgovarajuće radnje u slučaju nužde, ali ti se podaci rijetko kada razmjenjuju među vozilima. Glavni izazov projekta IMAGinE bio je poboljšati veze između učesnika u saobraćaju kako bi se djelotvorno i brzo smanjio rizik od saobraćajnih nesreća. Projektni tim je istražio pet tematskih područja: Kooperativna koordinacija manevara, Model kooperativne okoline, Novi komunikacijski mehanizmi, Interakcija čovjek-stroj usmjerena na korisnika, Simulacija okoline.

 


Koordinisano planiranje manevara prvi je put istraženo u okviru projekta IMAGinE. Projektni se tim koristio savremenim tehnologijama kao što su komunikacijski sistem V2X i razmjena komunikacija u simulacijama te među automobilima i kamionima na poligonima. Kooperativna koordinacija manevara pojednostavljuje upravljanje situacijama u saobraćaju i čini ih sigurnijim. Senzori na pojedinim vozilima ograničeni su okolinom i prevladavajućim vremenskim uslovima. Projekat je zato razvio model kooperativne okoline u kojem je svijest svih sudionika u saobraćaju povećana razmjenom informacija putem sistema V2X. Na primjer, automobili bi mogli trenutno prepoznati „skrivene“ objekte zahvaljujući podacima koje prime putem sistema V2X.

 


Projekat je ispitivao nove formate poruka koji su napredniji i sposobniji od postojećih komunikacija sistema V2X. Kooperativni manevri tokom vožnje mogu se koordinisati putem poruka MCM (Manoeuvre Coordination Message). Sudionici u prometu takođe mogu razmjenjivati poruke IDSM (IMAGinE Driving Strategy Message) i ITDM (IMAGinE Traffic Distribution Message). Potonje poruke pospješuju protok saobraćaja i sprečavaju zastoje gdje god je to moguće. Koncepti pomoći koja potiče kooperativno ponašanje na cesti moraju biti intuitivni i lako razumljivi. Anketiranjem učesnika ispitivanja utvrđen je veći nivo prihvatanja kada su ekrani i kontrole u vozilu bili prilagođeni krajnjem korisniku. Interakcije čovjek-mašina u okviru projekta IMAGinE izvedene su tako da informišu vozača o kooperativnim manevrima tokom vožnje i motivišu vozače za kooperativno ponašanje.

 


Kako raste broj učesnika u saobraćaju koji međusobno sarađuju, razmjena podataka i potraga za rješenjima širom sistema postaju sve složeniji. Projektni partneri su zato ispitivali koordinaciju manevara putem simulacije u svakoj fazi istraživačkog projekta. Funkcije kooperativne vožnje konačno su integrisane u deset stvarnih ispitnih automobila, uključujući Opelove modele, i ispitane na pravim poligonima.
 

Datum objave: 25/05/2022
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook