Naslovna > Komercijalna vozila > 100 odsto skockan za vas

Mercedes-Benz Sprinter stigao na bh. tržište

100 odsto skockan za vas

Treća generacija Sprintera zvanično je stigla na bh. tržište. Regionalna prezentacija održana je na Zlatiboru, a naša novinarska ekipa propratila je kompletan Sprinterov put od svjetske premijere u Düsseldorfu, preko testnih vožnji u Holandiji na relaciji Amsterdam-Roterdam, pa sve do prodajnih salona u BiH...

Od kako je 1995. godine nastupio pod ovim imenom do danas Sprinter je prodan u preko 3,5 miliona primjeraka u 130 zemalja širom svijeta. Brojke koje najbolje opisuju blistavu karijeru, a kada bi trebalo novog Sprintera da predstavimo u brojkama onda bi to izgledalo ovako: osam različitih dužina, tri različite karoserije, tri vozačke konfiguracije, tri oznake motorizacije, maksimalna opterećenost do 5,5 tona,... Igra brojki daje rezultat od čak 1.700 različitih mogućih kombinacija, pa bi zaključak onda bio jednostavan: do sada najmodularniji model u segmentu vanova, što onda opravdava nastup pod sloganom „100% skockan za vas“. I zaista je tako, jer će kupci biti primorani voditi računa i o najsitnijim detaljima ukoliko žele konfigurisati vozilo po svojoj mjeri.Međutim, ispred modularnosti Mercedes-Benzovim stručnjacima je bio zadatak napraviti u svakom pogledu najsavremeniji van do sada.

Rezultat rada na razvoju treće generacije Mercedes-Benz Sprintera je da smo dobili model u specifičnom komercijalnom segmentu koji će u potpunosti moći odgovoriti na zahtjeve i najzahtjevnijih kupaca. Bezbjednosni sistemi i ergonomija prate novitete koje imamo u putničkom programu tako da naš Sprinter  sada omogućava vozačima da, osim napornog rada, uživaju u vožnji. Od sada će vozači imati na raspolaganju punjenje mobilnog telefona, elektropodesiva sjedišta, paljenje motora bez ključa, te obilje sigurnosnih elemenata koji vožnju teretnog vozila svode na nivo vožnje putničkih automobila. Neodvojiv dio sigurnosne opreme Mercedes-Benza je i sistem kamera i senzora za nadgledanje vozačke okoline. Tako Sprinter još raspolaže i sistemom prepoznavanja saobraćajnih znakova, sistemom za nadgledanje mrtvog ugla, upozorenjem na nadolazeći saobraćaj pri isparkiravanju, asistencijom u borbi protiv bočnog vjetra, asistencijom za održavanje saobraćajne trake, kamerom s vidnim poljem od 360° i mnoge druge - objasnila nam je Tijana Radulović, menadžer prodaje vanova u Mercedes-Benz Star Import centru iz Beograda.

Jedan od važnijih aduta novog Sprintera, u koji smo se uvjerili za vrijeme kratkih testnih vožnji po nacionalnom parku prirode na Zlatiboru, je prostranost kabine i stvarni osjećaj lakog upravljanja. Doduše, manje iskusni vozači putničkih automobila trebali bi kraći adaptacijski period zbog gabarita vozila, pogotovo dugih verzija, ali udobnost i upravljivost osjetni su već pri prvom sjedanju za upravljač, čak i po cestama lošijeg kvaliteta kakve su karakteristične za naše podneblje. Pogonska gama u Bosni i Hercegovini se neće značajno razlikovati u odnosu na ostatak Evrope, gdje će uskoro biti dostupan i Sprinter sa potpuno električnim pogonom. Ulazni model na tržištu biće 314 CDI, četverocilindraš zapremine 2.143 ccm sa izlaznom snagom od 105 kW, a iste konfiguracije biće i jača verzija 316 CDI koja će isporučivati 120 kW, dok sami vrh ponude pripada modelu 319 CDI sa trolitarskom V6 konfiguracijom i 140 kW maksimalne izlazne snage. Ovo je najsavremeniji Van koji će nuditi sve moguće kombinacije pogona. Po prvi put kod Mercedesa u van programu imamo pogon na prednje točkove, a pored toga, naravno, imamo tradicionalnu zadnju vuču kao i „all wheel drive“, odnosno pogon na sve četiri točka. Što se mjenjača tiče kupci će na tržištu u BiH moći birati između šestostepenog manuelnog menjača, te automatskog G-TRONIC mjenjača sa sedam, odnosno devet stepeni prenosa - dodala je Tijana. U svijetu teretnih vozila nezahvalno je govoriti o cijeni, jer ona zavisi od mnoštva faktora poput izbora opreme, pogona, konfiguracije i slično. Sa Mercedes-Benzovim Sprinterom treće generacije priča o cijeni postaje još teža imajući u vidu da nudi čak 600 različitih opcionih elemenata, te 1.700 mogućih kombinacija, ali se sa sigurnošću može reći da će u Bosni i Hercegovini novi Sprinter u baznom stanju sa pogonom na prednje točkove biti dostupan već od 40.000 KM bez PDV-a.

Maksimalna iskoristivost prostora

Osim što su inženjeri posvetili pažnju razvoju putničke kabine, ipak je u ovom segmentu bitnije ono što se nalazi iza vozača. Vođeno je računa o mnogobrojnim detaljima čiji je zadatak da olakšaju svakodnevne poslove korisnicima novog Sprintera. Furgonske verzije raspolažu i mogućnošću instaliranja kliznih vrata sa obje strane vozila zarad lakšeg utovara i istovara. Svaki prtljažni prostor maksimalno je iskoristiv jer su čak i unutrašnja kućišta zadnjih blatobrana napravljena kao kutije za odlaganje alata, dok verzije sa prednjim pogonom imaju i tovarni prag niži za osam centimetara, što je omogućilo oko 50 kg veću nosivost i maksimalni kapacitet od čak 17 metara kubnih. Karoserije sa kamionskom nadogradnjom moći će se poručiti kao single-cab i kao double-cab, s tim da će obje opcije raspolagati preklopivim prednjim sjedištem suvozača sa prtljažnikom.

Datum objave: 24/12/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook