Naslovna > Automobili > Volkswagen > Golf > Ambicije dostojne premijum klase
FOTO GALERIJA (49)

Test – Volkswagen Golf 2.0 TDI 4Motion DSG Alltrack

Ambicije dostojne premijum klase

Sa prvom generacijom Alltrack Golfa Volkswagen će adekvatno parirati najboljim off-road predstavnicima u kompaktnoj klasi, no ako je suditi po bogato opremljenom testnom modelu, razloga za strah mogli bi da imaju i premijum modeli...

Prebirajući po prebogatoj Golfovoj istoriji pronašli smo dva trenutaka u kojima je kralj kompakta imao kakvog-takvog dodira sa terenskim automobilima. Prvi izlet sa asfalta Golf je imao 1990. godine sa Country verzijom druge generacije. Ovaj zanimljivi automobil realizovan je u saradnji sa austrijskim 4x4 specijalistom Steyr-Dailmer-Puch, koji je u svojim pogonima 7.735 standardnih „dvojki“ prilagodio off-road standardima. Mada to nije bio automobil nekih raskošnih dinamičkih osobina, zbog maloserijske proizvodnje zaslužio je status Volkswagenove legende. Drugi Golfov pokušaj koketiranja sa off-road automobilima na sceni je bio od 2006. do 2014. godine, kada je njegova monovolumenska verzija Plus ponuđena u Cross izdanju. Suštinski, ovaj automobil je bio više atraktivna šminka nego što je imao stvarnih off-road afiniteta, o čemu najbolje svjedoči činjenica da nije ni kombinovan sa 4x4 pogonom. I to je to, ako ne računamo prerade i tjuning akrobacije, sa kojima su pojedinci od svog ljubimca pravili lakog terenca...

 

 


Na krilima sveopšte SUV-manije, koja je poput epidemije zarazila evropske kupce, Volkswagen je odlučio da karavanski Golf VII nakon redizajna dobije i punopravnu off-road verziju, koja je kao i kod broj većeg Passata preuzela odrednicu Alltrack. Suštinski, riječ je o klasičnom karavanu, koji je dobio atraktivnu off-road šminku, povišeno i pojačano vješanje, te 4Motion pogon sa off-road režimom rada. Ciljana grupa kupaca ovakvog automobila su uglavnom mlađi porodični ljudi, koji traže karavansku praktičnost u avanturističkom pakovanju. Kao takav Golf Alltrack istovremeno može da bude konkurent SUV modelima i klasičnim karavanima, jer od svakog od njih preuzima dio osobina. Dizajnerski Alltrack poštuje principe koji su zacrtani sa Passatom. Prednji i zadnji branik su postali masivniji i jači, te dodatno ukrašeni sa svijetlim oplatama u boji aluminijuma. Na isti način, sa svijetlim detaljima su naglašeni i bokovi automobila, koje osim toga krase i aluminijumski krovni nosači. U kontrastnoj svijetloj boji su i poklopci retrovizora. No detalj koji Golfu Alltrack daje istniski off-road stav su zapravo opcioni 18-inčni alu naplaci Kalamata, koje je imao testni model. Mada i serijske 17-ke djeluju poveliko, sa 18-kama Golf izgleda kao da jedva čeka da siđe sa asflata i uhvati se u koštac sa prašnjavim i blatnjavim makadamskim putevima.

 

 


Nasuprot avanturističkom eksterijeru nalazi se veoma luksuzan enterijer. Mada ga još uvijek smještaju u ekonomsku klasu kompaktnih automobila, Golf u izdanjima poput testnog toliko odiše profinjenošću i luksuzom da bez imalo srama može parirati najboljim premijum kompaktima današnjice iz programa: Audija, BMW-a i Mercedesa. Možda još nema imidž visoke klase, ali kvalitetom i ukupnom izvedbom je danas na najvišem nivou. Serijska oprema testnog modela je bogata, te uključuje detalje poput dvozonskog klima uređaja Climatronic, Composition Colour multimedije, adaptivnog tempomata, zadnjih LED svjetla, multifunkcionalnog kožom obloženog upravljača i slično. U testnom modelu sve je podignuto na viši nivo sa dodacima poput: Discoveri Pro navigacionog uređaja sa 9,2-inčnim ekranom visoke rezolucije i 3D prikazom gradova, koji je osim na dodir osjetljiv i na gestove. Istina, u praksi gestovna kontrola i nije tako efikasna, a niti se čini potrebnom pored dodirne i glasovne, ali treba primijetiti da ju je Volkswagen prvi ponudio u kompaktnoj klasi. Sa podugačkog spiska dodataka treba izdvojiti i Park Distance Control sistem koji vozaču asistira zvučnim signalima i grafičkom projekcijom sigurne putanje.

 

 


Digitalizacija automobila uzima sve više maha, a proizvođači koji osim klasične analogne, ne ponude i digitalnu instrument tablu već sada se od „tablet“ generacije smatraju nedovoljno inovativnim. Suštinski novim instrumentima je teško uputiti logičnu zamjerku. Grafički su elegantno riješeni, nisu napadni, a po želji vozač može da bira između nekoliko njihovih ekranskih prikaza. To znači da u svakom trenutku na uvid može da dobije sve ono što ga zanima o automobilu, ali i da pogleda na svijet izvan njega zahvaljujući najsavremenijoj Volkswagenovoj navigaciji, koja se osim na velikom centralnom, može projektovati i na manjem informacionom ekranu ispred vozača. Ljubiteljima stare dobre klasike Nijemci i dalje nude analogne instrumente, koji takođe imaju svojih prednosti, jer su konkretniji, a za starije vozače i manje zamorni od digitalnih. Iako na sebi ima čak 18 funkcijskih tastera, multifunkcionalni upravljač ne djeluje pretrpano. I ovdje kao na mnogim ostalim mjestima dolazi Volkswagenov istančani smisao za ergonomiju. Koliko pažnje se posvećuje detaljima, najbolje potvrđuju polugice iza upravljača koje služe za ručno biranje brzina. Optimalno su velike, odlično profilisane, a njihova pozadina ima trakaste nabore koji omogućavaju bolji kontakt sa prstima. U Golfu vozač veoma brzo stiče osjećaj potpune kontrole, a jedino mjesto koje nudi bezgraničan broj mogućnosti podešavanja, menija i podmenija jeste multimedijalni sistem.

 

 


Prostora za napredak ima. Komande tempomata na ručici pokazivača pravca bi mogle biti i praktičnije, posebno mali prekidač sa kojim se ovaj uređaj uključuje, odnosno isključuje. Klima uređaj je logičan, lako se koristi i veoma je efikasan, ali mali digitalni displeji na kojima se očitava temperatura bi mogli biti veći. Sjedišta su čvrsta, ugodno profilisana i solidno udobna, ali im je sjedalna površina kratka, što može biti zamorno na dužim putovanjima, posebno ako su vam noge duže od prosjeka. U drugom redu za dva bočna sjedišta ima dovoljno prostora za noge, ali je komfor za putnika u sredini značajno smanjen zbog visokog i širokog tunela mjenjača. Ni preglednost nije baš za pohvalu, jer su krovni nosači masivni, a zadnji prozori uski. Ako imate senzore ili parking asistenciju ovaj problem je manje izražen, u suprotnom treba biti poprilično oprezan kako bi se sačuvao lak na zadnjem braniku. Sa 605 litara prtljažnik je među raskošnijim u klasi, što Golf Alltrack u ovom segmentu stavlja ispred dimenzijski sličnih SUV modela. Praktičnosti pridonosi i činjenica da je zadnja klupa djeljiva u omjeru 40:20:40, odnosno da je najveća zapremina 1.620 litara. Skup atraktivnog dizajna, 4Motion pogona, DSG mjenjača, snažnog 2.0 TDI motora, bogate serijske i prebogate opcione opreme u finalu testni automobil naprosto tjera da uplovi u premijum vode. Možda će neko reći da Volkswagen za to još nema imidž, ali kada pogleda cijenu od 67.170 KM sigurno ne može reći da za to nema ambiciju. A ona je velika, ali s obzirom na sve ono što nam je ponudio tesni model ne i nerealna.

 

 


POGON
Najsnažniji dizelaš je tenkovski snažan. Sa 380 Nm obrtnog momenta 2.0 TDI potpomognut superbrzim DSG automatikom i 4Motion pogonom Volkswagenovom karavanu nudi sportske performanse i dinamiku koja je za mnoge SUV-ove nedostižna. Kupcima Alltracka Volkswagen je ponudio pogonsku gamu sastavljenu od jednog 1.8 TSI benzinca sa 180 KS i tri dizelaša. Ponudu otvara 1.6 TDI sa 110 KS, a proširuju ju 2.0 TDI sa 150 i 184 KS, koliko je imao testni motor. Svi Alltrack modeli se kombinuju sa 4Motion pogonom na sve točkove. Šestostepeni ručni mjenjač je serijski uz dva slabija dizelaša, dok se najjači isključivo kombinuje sa DSG 6 automatikom, koji je standardan i uz benzinski motor. Snažna dvolitarska jedinica raspolaže sa 380 Nm obrtnog momenta dostupnog u rasponu od 1.750 do 3.000 obrtaja. Pri hladnom startu emituje koji decibel više, ali se progresivno utišava sa zagrijavanjem. No uprkos debeloj i kvalitetnoj zvučnoj izolaciji duboki dizelski bariton nikada se ne može dobiti svilenkasti zvuk kakav nude savremeni turbo benzinci. Neko to voli, a nekog opet umara. Snažni dizelaš u kombinaciji sa 4Motion pogon, DSG automatikom i masom od gotovo 1,600 tona sposoban je u svakom trenutku Golfu ponuditi uzornu dinamiku i silovita ubrzanja. Od 0 do 100 km/h se stiže za respektabilnih 7,8 sekundi, dok je najveća brzina od 219 km/h više nego dovoljna za održavanje tempa i na njemačkim autoputevima, a kamoli našim gdje je dozvoljeni maksimum 130 km/h. Ko automobil planira koristiti u bh. svakodnevici, onda se slabiji 2.0 TDI, ali i najmanja 1.6 TDI jedinica ne čine nimalo inferiornim. Prosječna potrošnja se tokom testa kretala na nivou od oko 6,0 do 7,5 litara. Pažljivijom vožnjom u Eco režimu rada nadzorne elektronike moguće je spustiti se i ispod pet litara, dok u Sport i off-road režimima ni deset nije nedostižno. Sve u svemu, riječ je o dokazanom i snažnom TDI agregatu, koji u kombinaciji sa munjevito brzom automatikom i efikasnim 4Motion pogonom može da ponudi visok stepen dinamike i zabave u vožnji.

 


SIGURNOST
Kupci Golfom Alltrack osim na odličan 4Motion pogon, koji im osim bolje trakcije izvan asfaltnih podloga pruža i visokog stepena sigurnosti na asfaltu, mogu da računaju i neke od najsavremenijih Volkswagenovih sigurnosnih sistema. Osim sada veće uveliko standardnih ABS i ESP sistema, od kojih je ovaj drugi moguće isključiti u off-road i Sport režimima vožnje, Alltrack se serijski oprema i sa Front Assist sistemom koji uključuje City Emergency Breaking funbkciju. To u praksi znači da Golf skenira prostor ispred sebe i uočava neželjene prepreke na putu, među koje u gradskim sredinama spadaju i pješaci. Kada sistem prepozna opasnu situaciju počinje sa procedurom zvučnog i vizuelnog upozoravanja vozača, a ako izostane njegova reakcija slijedi najjače moguće kočenjem sa cilje izbjegavanja kontakta ili umanjenja posljedica istog. Alltrack serijski dolazi i sa Rest Assist sistemom koji prepoznaju umor kod vozača i upozorava ga da je vrijeme za odmor. Veoma ugodan serijski asistent u vožnji je i ACC adaptivni tempomat koji radi do brzine od 210 km/h i kombinuje se sa Front Assist sistemom. Uz doplatu u testnom modelu smo imali i fenomenalna LED glavna svjetla, koja se prilagođavaju uslovima za vožnju, ne zasljepljuju, ali odlično osvjetljavaju put ispred Golfa. Ugodan dodatak je i Park Distance Control sistem, koji značajno olakšava parkiranje. Kako bi Golf učinio još konkurentnijim, ali i opravdao njegovu „kraljevsku“ reputaciju u klasi, Volkswagen ga je opremio sa najsavremenijim sigurnosnim sistemima. Testni model je imao ACC adaptivni tempomat, koji radi do brzine od 210 km/h i kombinuje se sa Front Assist sistemom. On je od redizajna proširen sa sistemom za prepoznavanje pješaka, podrškom kod saobraćajnih gužvi i Emergency Assist opcijom. Podsjećamo da Emergency Assist sistem koji smo imali u testnom modelu prepoznaje opasne situacije na putu i o tome zvučno i vizuelno upozorava vozača. Ukoliko uprkos svim tim upozorenjima njegova reakcija izostane, a prijetnja po bezbjednost ostane aktivna, sistem automatski preduzima reakcije na usporavanju vozila i njegovom sigurnom zaustavljanju. Naglašavamo da Golf sada ima mogućnost samostalnog zadržavanja u saobraćajnoj traci uz automatsku regulaciju razmaka ACC do brzine od 60 km/h. To znači da u saobraćajnim gužvama s čestim zaustavljanjima i kretanjima, vožnja po želji vozača može biti potpuno autonomna. Novi sistem bukvalno omogućava automobilu da sam upravlja, koči i ubrzava.

 

Datum objave: 15/01/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook