Naslovna > Automobili > Jeep > Patriot > Američko tijelo, njemački mišići
FOTO GALERIJA (15)

Test – Jeep Patriot Limited 2.0 CRDi

Američko tijelo, njemački mišići

Novi Patriot nudi američki dizajn, Jeepovu karizmu, funkcionalnu i bogato opremljenu unutrašnjost, te savremeni i štedljivi Volkswagenov Common-rail dizelaš uz dobro odmjerenu cijenu, koja u slučaju testnog modela sa Limited paketom opreme do registracije iznosi 53.726 KM…

Da nije megapopularnog Cherokeea, automobili američkog Jeepa bili bi prava rijetkost na našim putevima. Većina ovih robusnih i luksuznih četvorotočkaša na domaće ceste u poslednje vrijeme stigla je u polovnom stanju ili je kao nova kupljena u nekoj od susjednih zemalja, jer je Jeep prije dvije godine povučen sa tržišta BiH. Ljubitelji američkih terenaca i ostalih automobila napokon su došli na svoje, pošto je sarajevsko preduzeće AUTOline d.o.o. preuzelo ulogu Uvoznika vozila iz programa Chrysler, Jeep i Dodge, ponudivši domaćim kupcima širok asortiman modela iz proizvodnog programa sva tri proizvođača.
Povratkom Jeep-a na domaće tržište, dobili smo priliku da testiramo jedan od najzanimljivijih automobila ovog renomiranog američkog proizvođača, model Patriot. U Jeppovoj ponudi Patriot je cjenovno pozicioniran odmah iznad najmanjeg kućnog modela, legendarnog Wranglera, a ispod Compasa, Commandera, Grand Cherokeea i Cherokeea.

 

 

 

 

 

Dopadljivi kućni dizajn, sa karakterističnom kockastom karoserijom i prepoznatljivom maskom, sa sedam vertiklanih otvora i okruglim svjetlima, koja neodoljivo podsjećaju na legendarni Willys, izgleda veoma moderno, atraktivno i nadasve privlačno. Uopšteno gledajući, Patriot je dizajnerski prilagođen mlađim kupcima, odnosno novopečenim porodičnim ljudima, kojima treba funkcionalno i prohodno vozilo, izrazito jake karizme i prepoznatljivosti. Dobra strana izostanaka dosadašnjeg ozbiljnijeg nastupa Jeepa na bh. tržištu svakako je doza ekskluzivnost, koju kupci besplatno dobijaju sa novim Patriotom. Testirani Limited model vizuelno je bio naglašen krovnim nosačima i bočnim lajsnama u srebrnoj boji, te atraktivnim petrokrakim alu-naplacima sa cestovnim gumama dimenzija 215/60 R17.

 

 

 

Iz dosadašnjih iskustava znamo da kockasta karoserija najčešće znači i obilje prostora u unutrašnjosti, a ovaj predosjećaj nije nas prevario ni u slučaju Patriota, koji po ponudi prostora u kabini bez problema može da stane rame uz rame sa evropskom konkurencijom. O preglednosti bi se zbog malih bočnih prozora dalo diskutovati, kao i o staklu petih vrata, kroz koje pogled vozaču zaklanjaju nasloni za glavu drugog reda sjedišta. Manevrisanje automobilom olakšavaju veliki i pregledni bočni retrovizori, zahvaljujući kojima izostanak parking senzora ne predstavlja veliki problem.  Armatura instrument table i središnjeg stuba napravljena je od tvrde i djelimično slabo obrađene plastike, koja nije na nivou Jeepovog renomea. Instrumenta tabla sa dvostrukim mjernim skalama (km/h i MPH) jednostavna je i pregledna, kao i integrisani displeji putnog računara. Sve prekidači su logično raspoređeni, a za svaku pohvalu je povišeni položaj ručice mjenjača, koja se nalazi nadohvat upravljača i vozačeve ruke.

 

 

 

Nešto tvrđa sjedišta sa dvostrukom pjenom dobro drže tijelo, kako na asfaltu, tako i na off-road terenu, a kao posebno interesantan dodataka izdvojili bismo središnji naslon sa gumiranim preklopivim poklopcem, u koji može da stane mobilni telefon, MP3 uređaj ili iPod. Limited paket opreme donosi bogatu standarnu opremu, koja između ostalog uključuje klima-uređaj, tempomat, svjetla za maglu, komplet električnih podizača, 17-inčne alu naplatke, ABS i ESP sisteme, Radio CD Player, 12-voltnu utičnicu, kožom presvučeni upravljač sa daljinskim komandama... Za pogon američkog Patriota zadužen je dobro poznati Volkswagenov 2.0 TDI agregat sa Common rail sistemom ubrizgavanja, koji u Jeepu nosi oznaku CRDi. Podsjećamo da se ovaj agregat osim u Volkswagenove automobile ugrađuje još i u Mitsubishi Outlander, što je svakako garancija njegove pouzdanosti, ali lakog servisiranja, što je do sada bio najveći problem sa američkim automobilima.

 

 

 

 

U kombinaciji sa petostepenim manuelnim mjenjačem i Patriotovim Freedom-Drive I, stalnim pogonom na sve točkove, njemački dizelaš od 140 KS rado se vrti i vozaču na raspolaganje stavlja svojih 310 Nm u promjenjivom rasponu obrtaja od 1.750 do 2.500. Sve to dovoljno je da se 1.645 kg teški Patriot potjera do 100 km/h za 11s, uz prosječnu potrošnju od 6,7 litara na 100 km. Kao i većina savremenih SUV-ova i Patriot je opremljen gomilom elektronskih sistema za pomoć u vožnji, od kojih izdvajamo serijski ESP, zatim sistem elektronskog nadzora bočnog naginjanja (ERM) i informacioni sistem EVIC, koji vozaču putem putnog računara nudi sve neophodne podatke o vozilu. Za razliku od evropske konkurencije, Jeepov ESP reaguje puno brže, ne dozvoljavajući automobilu da dođe u graničnu situaciju, koja bi ga dovela u opasnu putanju. Ovakvo rješenje zahtijeva određeno privikavanje, ponajviše na asistenciju samog sistema, koji bitno poboljšava bezbjednost vožnje. Uz stalni 4x4 pogon testni Patriot je imao i mogućnost blokade središnjeg diferencijala 4WD LOCK, kao dodatnu sigurnost za prohodnost po snijegu i blatnjavom terenu.
 

Datum objave: 25/07/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook