Naslovna > Automobili > Audi > A3 > Audi A3
FOTO GALERIJA (13)

Geneva Motor Show

Audi A3

Kako se i očekivalo, treća, sasvim nova generacija Audijevog hatcbacka slična je prethodnicima, no radi se o sasvim novom modelu, sa novim komponentama na svakom polju...

Na samom početku, ne možemo se oteti jednom utisku, pa je bolje da ga ispoljimo odmah,iako možda i nije primjeren početku teksta, ali da bi u nastavku mogli „hladne glave“ razmišljati o Audiju A3, učinit ćemo to. Novi Audi A3 se ne razlikuje mnogo od prethodnika, ali je to zapravo novo vozilo izvana i iznutra. Nekako nas podsjeća na Porsche 911, koji se također ne razlikuje previše od prethodnika, ali se radi o novom vozilu. Audi A3 je 4,237mm dug, 1,421mm visok i 1,777mm širok, što ga čini jednako dugim i visokim kao i prethodna generacija, s tim što je novi A3 širi 12mm i ima za 23 mm duži međuosovinski razmak, koji iznosi 2,601mm. Možda je bespotrebno, ali ćemo napomenuti, da „familijarni izgled“ i na ovom modelu čine prednji osmogugaoni gril, karakteristična obla LED dnevnasvjetla i veliki usisi za zrak. Audi tvrdi da zbog nižeg ugla C stuba i nižeg krova, novi A3 ima coupe izgled, čemu doprinose  velik točkovi i difuzor na zadnjem odbojniku. Novi Audi A3 je izgrađen na potpuno novoj MQB platformi čija je najveća karaterističnost mogućnost izrade većeg broja modela različitih modela na istoj.

 

 

 

 

Primarni cilj, prilikom izrade novog A3 bilo je smanjenje sveukupne mase vozila, pa se izradom poklopca motora i odbojnika od aluminija uštedjelo 9kg. Podvozje je izrađeno od oblikovanog čelika, dok su A i B stubovi izrađeni od čelika visoke čvrstoće, kako bi automobil bio što čvršći na tim krucijalnim i ranjivim tačkama, prilikom eventualnog sudara. Prilikom izrade ovog automobila inžinjeri su se držali jednostavne smjernice: „Pravi materijali, na pravom mjestu“, a rezultat toga je da je A3 sa 1,4 TFSI agregatom težak samo 1.175 kg, što je za 80 kg manje u odnosu na prethodnu generaciju, a i prilično mala težina za automobil u ovoj klasi. U unutrašnjosti Audi obećava najkvalitetnije i najfinije materije, dok primjećujemo da je instrument ploča slična onoj u novom A1. Naravno, da bi ovo vozilo bilo u Audi porodici u unutrašnjosti se morao naći dobro poznati MMI sistem. Prema zvaničnim podacima, na stražnjoj klupi se mogu smjestiti tri odrasle osobe, a prtljažnik nudi 365 l prostora.

 

 

 

Kada se nađe u prodaji novi A3 će se nuditi sa dva benzinska i jednim dizelskim agregatom.  1,4-ltiarski TFSI isporučuje 120 KS i 200 Nm obrtnog momenta pri samo 1,500 o/min.  Od 0-100km/h ubrzava za 9,3 sekunde i razvija maksimalnu brzinu od 203 km/h uz potrošnju od 5,2l/100km i emisiju Co2 od 120g/km.  Najpotentnija verzija novog A3 pokretana je 1,8-litarskim TFSI agregatom koji isporučuje 178 KS i 250 Nm obrtnog momenta.  Audi A3 opremljen ovim agregatom do 100 km/h ubrzava za 7,2 sekunde uz maksimalnu brzinu od 232 km/h. Zvanični podaci još kažu da je potrošnja 5,6 litara i emisija Co2 od 130 g/km što je malo više u odnosu na 1,4-litarki agregat. Ljubiteljima dizela biće ponuđen 2,0-litarski TDI čija je potrošnja samo 4,1 litar a emisija Co2 106 g/km. Audi A3 sa dizelskim agregatom do 100 km/h dolazi za 8,6 sekundi i razvija maksimalnih 216 km/h.  1,4-litarski TFSI i 2,0-litarski TDI  biće upareni sa šestostepenim manuelnim mjenjačem, dok će 1,8-litarski TFSI standardno biti opremljen sa sedmostepenim S-tronicom sa duplim kvačilom.  Snaga se iz svih agregata prenosi isključivo na prednju osovinu, a sve „nadzire“ elektronski program stabilnosti.

 

 

 

Audi je saopštio da će naknadno predstaviti verziju sa pogonom na sve točkove, te u ponudu uvrstiti nove agregate.  Baš kao i prethodni model, novi A3 je opremljen McPherson osovinom naprijed i multilinkom nazad. Kao opcija, a u paketu opreme Ambition kao standard, nudi se i sistem izbora vožnje koji uključuje pet modova: comfort, auto, dynamic, individual i efficiency.  Izborom nekog od ovih modova vozač utiče na odziv pedale gasa, upravljača te indirektno podešava transmisiju. U paketu sigurnosnih pomagala novog A3 nalazi se i AAC  (adaptive cruise control) koji djeluje na brzinama do 150 km/h, a opcinalno će biti dostupan i za veće brzine. U slučaju  mogućnosti sudara, AAC prvo upozorava vozača na isti, a potom sistem samostalno upotrebljava kočnicu.  Od ostalih sistema treba spomenuti Audi side assist koji prati bočni promet i upozorava vozača na druga vozila u mrtvom kutu, a tu su i active lane assist koji upozorava vozača na napuštanje trake i sitem za prepoznavanje saobraćajnih znakova na putu, koji iste ispisiuje na displej MMI-a. 

Datum objave: 06/03/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook