Naslovna > Automobili > Audi > R8 > Audi R8 Plus
FOTO GALERIJA (22)

Audi

Audi R8 Plus

Jedan od najboljih V10 atmosferskih agregata današnjice proizvodi jedinstvenu simfoniju zvukova, koje se ne bi postidjeli na najbolji njemački kompozitori poput Ludwiga van Bethovena...

Prošle godine Audi se u velikom stilu oprostio od prve generacije R8 i manjeg 4.2-litarskog FSI V8 motora. U novom modelu je ostao moćni V10 atmosferac, koji porijeklo vuče od Lamborghinija. Mada je prvobitno najavljeno da bi na stazi u Vairanu trebalo da vidimo i jednog od aktuelnih modela iz game slavnog italijanskog proizvođača (Huracana), koji je danas u sastavu njemačke VAG grupacije, to se ipak nije desilo.

 

 

 

S jedne strane, ovakav potez je sasvim razumljiv, jer je Audi R8 Plus na crtu konkurentima izašao pogonjen „Lamborghinijevim srcem“. S druge, jako nam je žao što nismo imali priliku da utvrdimo ko je bolji, tačnije brži. Sa prvim R8, Audi je 2006. godine konkurenciji pokazao mišiće, i zube. To je bila čista demonstracija sile, odnosno trenutnog tehnološkog dometa njemačkog proizvođača, koji se nije ustručavao da se u razvoju R8-ice osloni na bogato iskustvo Lamborginijevih stručnjaka. Ono što je nastalo moglo bi se okarakterisati kao idealan spoj njemačke preciznosti i italijanske virtuoznosti, neobične hemije, koja je svojevremeno Michaelu Schumaheru omogućila da sa Ferrarijem osvoji pet uzastopnih naslova svjetskog prvaka u Formuli 1. Koliko je dobro ispao ovaj miks možda najbolje oslikava činjenica da se jedan od najbritkijih automobilskih kritičara,

 

 

 

Britanac Jeremy Clarkson, više puta zadivio pred mogućnostima Audija R8. Kao automobil sa najkraćom, jedva deceniju dugom prošlošću, R8 Plus je privlačio i najmanju pažnju u okviru „Kluba tri sekunde“. Strogi njemački dizajn, koji u drugoj generaciji još snažnije podsjeća na Audijeve velikoserijske modele, i na supersportskom i po prirodi veoma agresivnom automobilu poput R8 djeluje previše službeno. Da vizuelni utisak bude još nezanimljiviji kriva je vjerovatno i klasična siva boja, u koju se iz magične petorke još „obukao“ i Porsche. Najljepši detalj na R8-ici je veliki stakleni poklopac centralno smještenog motora, čije ležište je ojačano karbonskim „X“ ramom. Kabina nije tako njemački stroga kao vanjština, ali je zato sportski skučena. Još ako za upravljač morate sjesti sa kacigom na glavi, koja je u našem slučaju bila obavezna iz bezbjednosnih razloga, onda je pronalazak idealnog položaja za upravljačem svojevrsna nemoguća misija. V10 motor iza leđa njemačkim konstruktorima jednostavno nije ostavio puno prostora za opuštanje, kao što je to recimo slučaj kod Porschea 911 ili Nissana GT-R, koji su se u magičnoj „petorci“ nametnuli kao najudobniji modeli za svakodnevnu vožnju. No Audiju se sve oprašta kada sa desne strane upravljača pritisnete crveni start/stop prekidač. On oživljava V10 atmosferca, čijih deset klipova proizvodi najljepšu muziku na svijetu za uši svakog istinskog zaljubljenika u automobile. Aluminijumska mrcina standardno raspolaže sa 540 KS, a u Plus verziji poput testne sa 610 KS. 560 nm obrtnog momenta vozaču je dostupno pri 6.500 obrtaja, što je dosta daleko od „crvene zone“ (8.500 o/min). Masa je raspoređena u omjeru 42:58% u korist zadnje osovine. Raskošan obrtni momenat kod Audija R8 se na podlogu prenosi na sva četiri točka pomoću quattra, koji ima raskošne mogućnosti samopodešavanja. 

 

 

 

U većini situacija 100% momenta se prenosi na zadnju osovinu, a ako zatreba isti postotak može da se prebaci i naprijed. Za prenos snage zadužen je sedmostepeni automatski mjenjač sa dva kvačila, koji je odlično usklađen sa motorom i + pogonom. Sve navedeno omogućava da se R8 na stazi ponaša sigurno poput brzog voza. Granice fizike su postavljene veoma visoko, što nakon samo par krugova stavlja toliko težak teret na pleća vozača da se po završetku vožnje osjećate kao da vas je pregazio sumo rvač. No, i tako smoždenima jasno vam je da je R8 Plus rijetka zvijerka među superautomobilima, puno rjeđa nego što ime njegovog proizvođača to sugeriše.

 

 

 

Tabela:
Cijena: 166.000 eura
Snaga: 610 KS
0-100 km/h: 2,96 s
0-200 km/h: 9,30 s
Maksimum: 330 km/h

Datum objave: 15/01/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook