Naslovna > Automobili > Audi > Q8 > Audijev koktel od najboljih sastojaka

Audi Q8 50 TDI Quattro Tiptronic MHEV

Audijev koktel od najboljih sastojaka

Najveći i najgabaritniji Audijev model svih vremena u trendovskoj formi SUV kupea nudi izuzetno dinamičan dizajn, raskošan i bogato opremljen enterijer i veoma moćan pogon, koji je podržan sa mnoštvom inteligentnih, elektronskih sistema čiji primarni zadatak je da vozača poštede nepotrebnog stresa...

Kada je 2005. godine na sajmu automobila u Frankfurtu Audi predstavio prvu generaciju Q7 modela mnogi su bili impresionirani njegovom gabaritnom pojavom. Pet metara lima, ovješenog na tada impozantne 19-inčne točkove, sa raskošno opremljenim enterijerom u koji je moglo da se smjesti sedam osoba i pogonskom gamom koju su činili tada najsnažniji Audijevi benzinski i dizel motori sa rasponom snage od 204 do 500 KS pokazali su se kao pun pogodak kako za imidž njemačkog proizvođača tako i za njegove poslovne rezultate. Četrnaest godina poslije Audi je napravio novi veliki iskorak u SUV klasi ponudivši nam automobil čiji terenski off-road korijeni su ostali u sjeni izuzetno dinamičnog dizajna i kupeovske karoserije.

 

Velikoserijski Audi Q8 dizajnerski je zadržao smjernice zacrtane sa atraktivnim konceptom Audi Sport Quattro, koji je predstavljen još 2013. godine. Razlika u odnosu na klasičnijeg brata Q7 je očigledna na prvi pogled i ogleda se u dinamičnijem i muževnijem vanjskom dizajnu. Prednjim dijelom Q8-ice dominira do sada najmasivnija Audijeva „Singleframe“ maska hladnjaka, sa rešetkastom osnovom u sredini. U agresivnom sportskom stilu profilisan je i prednji branik sa snažnom sredinom i velikim bočnim profilima, koji simbolizuju usisnike vazduha, kakve inače srećemo na sportskim automobilima visokih performansi. Iza maske hladnjaka naziru se savremeni radari i kamere za nadzor puta ispred vozila, a tu je i gomila raznoraznih senzora, koji su taktički raspoređeni oko čitavog automobila. Moderna i savremena standardna LED svjetla koja su na testnom modelu bila dostupna u opcionoj Matrix LED tehnologiji, osim što vrhunski osvjetljavaju put vozačima koji Q8 gledaju u retrovizoru i onima koji mu dolaze u susret šalju više nego upečatljivu vizuelnu poruku. Njihov pogled je „ledeno“ prodoran i toliko moćan da je sa Audijem Q8 nemoguće biti neprimijećen. Ovo je jedan od Audijevih modela koji danas privlači najviše pažnje na ulici, što određenoj grupi kupaca ovakvih modela i te kako imponuje i svakako predstavlja kvalitet više. S boka se ističu veliki 21-inčni alu naplaci, a osim oštro zategnutih karoserijskih nabora i masivnih pragova pažnju privlači i najveća razlika u odnosu na standardni Q7, oštro zakošeni kupeovski krovni C stub zbog kojeg automobil nije najpregledniji, ali je svakako jedan od najatraktivnijih u gami njemačkog proizvođača. Zadnji dio je stilizovan po standardima koje je u Audijevoj gami promovisao elitni A8 sa interesantnim LED svjetlima i LED lajsnom, koja se proteže čitavom širinom petih vrata i čini ih jasno uočljivim i po najgorim vremenskim uslovima, što nije zanemarivo iz perspektive sigurnosti.

 

U enterijeru Q8 nudi premijum ugođaj koji je skladno sjedinjen sa jedinstvenim visokotehnološkim stilom naglašenim sa čak tri najsavremenija ekrana visoke rezolucije. Ispred vozača se nalaze digitalni instrumenti koji se projektuju na 12,3-inčnom ekranu visoke rezolucije, dok su na centralnom grebenu još dva 10,1 i 8,6-inčna na dodir osjetljiva ekrana. Sa njima su iz kabine ekspresno protjerani klasični pokazivači i prekidači, čiji broj je sveden na neophodni minimum. Zbog ove činjenice enterijer Q8 zahtijeva od vozača i suvozača određeni period privikavanja na novo radno okruženje i drugačiji princip po kojem ono funkcioniše u odnosu na dosadašnja klasična rješenja. Komunikacijske mogućnosti najsavremenijeg MMI sistema su više nego raskošne. Osim što omogućavaju aktivnu internet vezu sa spoljašnjim svijetom, one vozaču i putnicima stavljaju na raspolaganje i niz online usluga, koje im omogućavaju da organizuju svoj život na dnevnom planu, te da praktično urade sve ono što bi radili da su kod kuće, da su sa tabletom u rukama udobno zavaljeni u svoju omiljenu fotelju. Zahvaljujući međuosovinskom razmaku od gotovo tri metra Audijev SUV Coupe ima više nego dovoljno prostora da vozaču i putnicima ponudi kraljevski komfor. Za još viši nivo ugodnosti u testnom modelu su se pobrinula i vrhunska, najkvalitetnijom kožom obložena sjedišta sa grijanjem, hlađenjem i masažom koja ostavljaju jako malo prostora umoru da dođe do tijela vozača i suvozača. Zahvaljujući opcionom električno sklopivom panoramskom staklenom krovu moguće je uživati i u otvorenom pogledu u nebo, ali i svježem vazduhu. A da bi vazduh u kabini uvijek i bez spuštanja prozora bio svjež pobrinuo se jonizator sa osvježavajućim ambijentalnim mirisima. Za vrhunski zvuk zadužen je Bang&Olufsen premium audio sistem sa 3D tehnologijom ozvučenja kabine, koja omogućava jedinstven audio užitak, te na visokim brzinama s velikom efikasnošću neutrališe i onaj mali postotak šumova koje do kabine propusti vrhunska zvučna izolacija.

 

Spisak serijske opreme koja je dostupna uz Q8 je veoma dugačak, a još duži je onaj sa kojim se njegovim budućim vlasnicima nude raznorazne mogućnosti personalizacije. Koliko su one raskošne najbolje svjedoči podatak da je početni model Audija Q8 na bh. tržištu dostupan za 149.038 KM, a da je cijena testnog modela opremljenog sa brojnim skupocjenim opcijama veća od 200.000 KM, odnosno da ju je s lakoćom moguće uvećati za još nekoliko desetina hiljada KM. Za kraj smo ostavili podsjećanje da se novi Audi Q8 proizvodi u Bratislavi na istim trakama kao i Q7, kojeg je u praksi nadmašio dinamičnijim dizajnom, performansama, ali i početnom cijenom koja je u BiH oko trideset hiljada KM niža u korist Q7, koji je nedavno predstavljen u osvježenom izdanju.

 

INTELIGENTNA ELEKTRONIKA
Kao jedan od najsavremenijih Audijevih modela Q8 raspolaže sa mnoštvom inteligentnih elektronskih sistema koji se brinu za sigurnost u vožnji i omogućavaju mu samostalno upravljanje, sa naglaskom na gradski stani/kreni režim vožnje do brzine od 60 km/h. U ovom režimu vozač ima potpunu slobodu da radi šta hoće, odnosno ne mora da drži ruke na upravljaču niti da prati stanje na putu, dok inteligentna elektronika koriguje putanju upravljačem, dodaje  i oduzima gas, a po potrebi i zaustavlja Q8 što u praksi djeluje zaista impresivno. Q8 ima i veoma naprednu mogućnost detekcije potencijalnih opasnosti na putu ispred njega, te može međusobno da razlikuje bicikliste, životinje, pješake, automobile i ostale objekte. Shodno tome i reakcije koje inteligentna elektronika preduzima su različitog intenziteta, ali su uvijek usmjerene ka jednom cilju - maksimalnoj sigurnosti putnika u automobilu, ali i ljudi iz njegovog okruženja. U nekoliko navrata tokom testa smo imali priliku da se uvjerimo u efikasnost prave male armije Audijevih sigurnosnih sistema, zbog koje nakon određenog vremena stičete utisak da se nalazite za upravljačem automobila koji ima veliki nivo samostalnosti u donošnju „sigurnosnih“ odluka. Prvi susret sa činjenicama da se upravljač koriguje sam, da automobil može sam stati, ubrzati i pratiti ritam saobraćaja izazivaju laganu neugodnost kod iskusnih vozača, ali nema sumnje da su njihovi efekti pozitivni, jer smanjuju mogućnost od saobraćajnih nezgoda, što bi za sve vozače trebao biti dovoljan motiv da lakše prihvate „promjene“ poput ove.

 

POGON

Za pogon testnog Q8 Audi je namijenio trolitarski dizel motor. Novi 3.0 V6 dizelaš sa oznakom Q8 50 TDI raspolaže sa 290 KS i 600 Nm. On se kombinuje sa osmostepenim Titronic automatskim mjenjačem i elektronski kontrolisanim quattro pogonom. Kada je riječ o performansama moćni dizelaš omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 6,3 sekunde, dok je najveća brzina 231 km/h. Novi dizelaš je specifičan, jer dolazi sa alternator-starter sistemom pokretanim remenom, te 48-voltnim električnim sistemom. Laka hibridna kombinacija omogućava Q8 da se u određenim režimima rada kreće krstarećom brzinom sa ugašenim motorom SUS. Serijski dolaze i start/stop i sistem rekuperacije energije. Svi zajedno omogućavaju uštedu goriva koja se kreće do 0,7 litara na 100 kilometara. I pored toga prosječna potrošnja rijetko kada pada ispod deset litara, a sa podizanjem dinamike vožnje s lakoćom se penje na 15 i više litara. U okviru testa prosječna potrošnja se najčešće kretala na nivou od 10,5 do 11,5 litara što je i sasvim očekivano s obzirom na masu, velike 21-inčne točkove i činjenicu da Q8 ima popriličan koeficijent otpora vazduha od 0,34. Ipak, u praksi Q8 prijatno iznenađuje svojom agilnošću s obzirom na masu, koja startuje sa 2,2 tone, ali se sa dodatnom opremom i putnicima lako povećava do 2,5 tona. Audijev Drive select sistem elektronske kontrole pogona vozaču nudi izbor između pet različitih režima rada: off-road, comfort, auto, dynamic i individual. U svakom od njih motor, upravljač, mjenjač, pogon i vješanje nude specifične režime rada, performanse, koji imaju samo jedan cilj, da se usklade sa vozačevim željama i trenutnim uslovima za vožnju. Q8 ima quattro pogon sa centralnim diferencijalom, koji u normalnom režimu rada pogonski potencijal usmjerava između osovina u omjeru 40:60 u korist zadnje osovine. Kada se za tim javi potreba, elektronika može u djeliću sekunde da promijeni ovaj omjer i pošalje snagu na osovinu i točkove koji ostvaruju najbolji kontakt sa podlogom. To znači da je on i te kako upotrebljiv i izvan asfalta, mada treba imati na umu da to nije primarna namjena ovog automobila.

 

Datum objave: 15/11/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook